Afgelopen week ben ik bij de vlos geweest en ik kreeg de melding mee naar huis dat ze zich nog geen zorgen maakte over de groei, maar dat ze me wel in de gaten wilde houden. Met 30 weken heeft ze genoteerd dat mijn baarmoeder op 25 cm zit. Ook zei ze erbij dat mijn navel iets uit het midden zat.. Tja.. voor je het weet ben je alweer weg, weet iemand wat dit eigenlijk inhoudt? Hoe ver zijn jullie met de groei rondom deze periode? Gelukkig krijg ik maandag een groeiecho om te zien of alles wel goed gaat. Maak me toch zorgen..
Hey musje, Heb even mijn vk kaart erbij gepakt maar mijn vk schrijft niet op in cm die geeft alleen de weken aan die erbij horen. Ik heb even gegoogled maar kan niet vinden of het aan de kleine of grootte kant is?? Anders vraag je toch of je terecht kan bij de gyn voor een groei echo?
Hey Mus, Mijn baarmoeder is deze week nog opgemeten en zat op 35 cm. En dat was te groot voor het aantal weken (ook bijna 30). Ik heb zwangerschapsdiabetes, een baby die 2 weken voorloopt en veel vruchtwater dus dat was dus wel te verklaren! Maar ik denk dat het misschien ook per vrouw en baby verschilt en dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken! Groetjes
iedere vk meet ook anders.... Schijnt! Althans dat zei mijn vk... Dat ze allemaal een eigen manier hebben van meten! (jaja vraag me niet hoe dat precies zit geen idee ) dus je kan niet echt zeggen van wat goed is of wat slecht is, dat kan alleen je VK doen dus als je twijfelt zou ik hem/haar gewoon nog eens bellen!
Hey meiden..ik heb haar gelukkig wel om een groei-echo gevraagd.. deze heb ik maandag.. maar sjongejonge.. wat kruipen de dagen dan voorbij.. ben nu ook enorm moe!! Maar dat zal ook wel meespelen dat het zo fijn in mijn hoofd blijft hangen. De baby denk ik ook minder te voelen.. die zal mijn stress ook wel meekrijgen.. Gatsie!! Had het liever niet geweten dat ze twijfels heeft..
Mijn baarmoeder is erg groot kwa groei.Met 29 weken kwam hij al tot aan mijn ribben en was ik helemaal "vol"zo noemde de verloskundige dit. Mijn kindje ligt in stuit en kruipt nu steeds helemaal tegen mijn ribben aan met zijn hoofdje.Gisteren een echo gehad en ze moest met het echoaparaat heel hoog zoeken om de hoofdoptrek op te kunnen meten. Mijn kindje loopt iets achter kwa groei maar heb wel ruim vruchtwater. Maak je niet te veel zorgen iedere zwangerschap is anders
Ik weet niet het aantal centimeters, maar toen ik 30 weken was, had ik de grootte van een zwangerschap van 36 weken. Heb daarom ook een groeiecho gehad, omdat ze bang was dat mijn zoontje zo groot was. Ik ook helemaal in de stress. Bleek er niks aan de hand te zijn. Gewoon normale grootte, alleen lag hij heel erg hoog en had ik enorm veel vruchtwater. Maak je niet te veel zorgen. Ik heb van heel veel mensen gehoord dat ze rond die tijd een echo kregen omdat het kindje te groot of te klein zou zijn, en was bij iedereen elke keer paniek voor niks. Sterkte met wachten en het zal vast helemaal meevallen!
Mus laat je niet gek maken ze gaan uit van gemiddelden en niet iedereen is nou eenmaal gemiddeld. Sommige kindjes krijgen ineens een groei spurt en dan zal je zien dat je bm ook weer groter is... Probeer het van je af te zetten (weet het makkelijk gezegd) maar je kan er nu toch niks aan doen en maandag hoor je waarschijnlijk dat alles verder goed is, zolang het kindje maar in verhouding is. En wat minder voelen, zolang je het minimaal maar 10x op een dag voelt dan zit het wel goed, ons kindje had soms ook van die dagen dan was het erg rustig, en de dag erna 2x zo druk.
Hoi Mus, Ik hoop dat ik je gerust kan stellen want mijn baarmoeder meette op 29,5 weken 27 cm en dat was prima en de verloskundige heeft nooit gezegt dat dat te weinig of teveel was. Afgelopen woensdag een groeiecho gehad (33.3 weken) en alles was prima of schema en mijn meisje werd geschat op 2178 gr wat volgens de gynecoloog perfect was. Ik zou me hierover geen zorgen maken hoor!!
Hoi Mus, Ik twijfelde ook tijdens mijn zwangerschap over de grootte van mijn buik. Toen heeft de verloskundige hem opgemeten, hij was 32cm. Hij zei dat je daar 4 cm bij op moet tellen om op het aantal weken zwangerschap te komen. Ik was i.d.d. 36 weken zwanger. Dus klopte precies. Hij zei er ook bij dat het een páár cm mag schelen. Dus jouw buik is prachtig hoor! Lijkt me niets om je zorgen over te maken. Wat ze bedoelde met: "Ook zei ze erbij dat mijn navel iets uit het midden zat.." zou ik niet weten..
Ik lees even mee. Heb geen idee of mijn buik te groot of te klein is. Waar ik wel benieuwd naar ben, lees hier en daar wat over een groei - echo. Krijg je dat standaard of alleen als ze denken dat de baby te groot of te kein is? xx
Hoi hoi, Je buik is dan wat aan de kleine kant! Maar volgens mij niet extreem hoor! Mijn buik was met 30 weken 29 cm toen lag hij op het gemiddelde alleen met 36 weken zat ik op 31 cm en dit was onder de lijn dus toen moest er een groei echo gemaakt worden en wat blijkt niets aan de hand met het beebje alleen waarschijnlijk wel wat lichter als mijn vorige kindje die was 3300 gram en denk dat dit kindje misschien 3100gram wordt (volgens hun berekening dan). Dus zou me zeker niet al te druk maken. Stel dat je kindje te klein zou zijn heet dat dysmatuur zoek maar eens op op google......want ik heb verder geen erge dingen over dysmatuur babytjes kunnen vinden behalve dat je in het ziekenhuis moet bevallen....maar ik zeg waarschijnlijk is er niets aan de hand en is je kindje gewoon goed op schema...... Succes maandag! Groetjes lysanne
Hoi Sassie, Ik weet niet hoe dat bij jullie in Nederland of België gaat, maar hier in Spanje krijg je standaard 3 echos ( 12 weken, 20 weken en 33 weken). Die laatste echo is de standaard groeiecho om te zien of alles nog goed op schema ligt, de positie van het kind en alle organen, wervelkolom enz worden nog een keer bekeken.
Bedankt voor jullie berichtjes en geruststellingen. Ben toch wel heel benieuwd geworden naar maandag.. ik zal hier het nieuws posten hoe het is gegaan..brr...
Hoe is het gegaan? En Sassie: volgens mij is het niet standaard. Alleen als ze iets willen controleren voor de zekerheid (zoals de grootte van het kindje).
Hai meiden! Nou.. het is aardig goed gegaan hoor! De arts heeft wat dingetjes gemeten, het buikje leek een beetje klein, maar vlak daarna zei hij: jullie zijn beiden niet groot, dus daar kan het mee te maken hebben. Het wordt iig geen tien ponder! En over twee weken wil hij me weer zien, pas dan kan hij ook een beter beeld vormen over de totale groei, dit was de eerste keer dat deze man mij zag.. dus.. vooralsnog geen zenuwen meer! Het lijkt goed te gaan. Ben volgens hem dus ietsje later uitgeteld dan 10 mei..maar goed.. das allemaal maar gisserij natuurlijk.. Ben wel blij hoor!! Jeetje!!