Groot mensenbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kwebbeltje, 27 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Onze oudste van twee jaar en drie maanden slaapt sinds gister in een juniorbed. (1.60 bij 70). Sinds een paar weken begon ze steeds in haar ledikant te klimmen en wilde ze alleen nog maar in een groot mensenbed slapen :)

    Nou vannacht dus de vuurdoop gehad. In bed, uit bed, in bed, uit bed, gillen, krijssen etc etc. en dan ook nog de warmte erbij. Uiteindelijk is mijn mannetje er om half drie op de grond naast gaan liggen en jawel hoor madam sliep als een roosje.

    Nu met het middagslaapje geen problemen ondervonden. Waarschijnlijk nog erg moe na zo'n lange nacht.

    Tips voor de overgang van een ledikant naar een groot mensenbed zijn altijd welkom. Hopelijk slaapt ze vanavond en vannacht wel goed.

    Kwebbel
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Mijn kleine mensje heeft sinds een klein halfjaartje ook een "grotemensenbed" van 2.00 x 0.90 meter. Dit is een soort bedbank/ledikant van staal (bij kwantum gekocht) en dan met de open kant tegen de muur aan, zo kan ze er in de nacht niet uitrollen.

    Om te voorkomen dat ze er uit klimt (dat kan ze met slaapzak aan net zo goed, helaas) hebben we haar enorm geprezen dat ze al zoooon grote meid is en dat ze zoooo flink al; in het grote bed kan slapen. Dat vinden we superstoer!!!
    Resultaat is dat ze vol trots glimmend in haar grote bed gaat slapen. Verder kan de deur van binnenuit niet door haar opengemaakt worden, dus als ze er wel uitklimt kan ze niet van de kamer af. Ook heeft ze een beetje speelgoed op de kamer voor de paar minuten die zij wel wakker is en wij nog niet. Eigenlijk is ze wat dat betreft heel braaf en zoet. We hebben ook een heel strak ritueel voor het naar bed gaan, dit is elke middag en elke avond hetzelfde met een vaste volgorde. Dus ze weet gewoon wanneer het tijd is om in bedje te blijven. Werkt bij ons perfect.

    Groet van Kiki

    PS probeer zo snel mogelijk een oplossing te vinden voor het "samen"-inslapen, want dat hou jezelf niet lang vol.
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij proberen ook nu al het positieve eruit te halen door zoals vanochtend toch maar te zeggen wat een grote meid ze is dat ze in haar eigen bed heeft geslapen. Glunderend vertelt ze dan tegen iedereen "nieuw bed".

    En zoals nu met de middagslaap gaat het prima geen probleem, maar s'avonds is een probleem. Gebruiken al tijden ook een zeer vast bedritueel en meestal gaan de eerste anderhalf a twee uurtjes goed. Dan heeft ze vaak nog een poepluier en dan begint het gedonder :(
    Slaap uit zegt ze dan ook steeds, hebben ondertussen van alles geprobeert en dan is het uiteindelijk begin in de nacht als ze samen met een van ons in slaap valt. We proberen in ieder geval niet toe te geven aan wat zij wil, maar makkelijk is dat zeker niet.

    Dit was trouwens ook al toen ze nog gewoon in haar ledikantje sliep.

    Kwebbel
     
  4. mummy

    mummy Bekend lid

    26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb geen flauw idee over je vraag hoor, maar vind het wel interessant. Mijn dochtertje van 2 (sinds afgelopen donderdag), is al een paar keer uit haar ledikant geklommen, dus ik vrees dat wij over een tijdje ook moeten.

    Wat ik me wel afvroeg: heeft ze iedere avond, in haar slaap een poepluier? Mijn dochter wordt nl al maandenlang niet meer wakker met een poepluier, vandaar dat het me opviel. Ik kan me nl voorstellen als ze de kop eraf heeft geslapen zeg maar, en ze wordt van zoiets wakker, dat je dan wel even moeite hebt om haar weer naar bed te krijgen. Als dit structureel zo gaat, zou je misschien kunnen kijken hoe het komt dat ze op die tijd een volle luier krijgt (misschien haar eetritme wat aanpassen aan de bedtijden??)

    Succes, en voor de tips van anderen zal ik nog wel even blijven meelezen ;)

    Mummy
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Mummy

    Bijna iedere avond wordt ze idd wakker met een poepluier. Ze eet s'-avonds rond 17.15 de warme maaltijd met toetje en krijgt daarna alleen nog wat te drinken.
    Meestal rond half 8 gaat ze naar bed. Volgens mij heeft ze gewoon een eigenwijs poepritme ;)

    De afgelopen twee nachten is het trouwens best goed gegeaan. Werd rond 02.00 huilend wakker. Even 10 min. bij mama en papa op het voeteneind gezeten en toen weer naar haar eigen bed en pfffffffff......gelukkig weer gaan slapen.

    Ben toch wel trots op m'n meissie.

    Alle tips zijn nog steeds van harte welkom.

    Kwebbel
     
  6. mummy

    mummy Bekend lid

    26 mei 2006
    664
    0
    0
    Zeker een lastig poepritme. En het is toch ook niet zo dat ze na de maaltijd en voor bedtijd geen tijd heeft om het dan te doen ;)

    Succes er iig mee!
     
  7. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Wat houd jullie vaste bedritueel in als ik vragen mag? :)
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    :) natuurlijk mag je dat vragen :)

    Voor ze naar bed gaat gaat ze onder de douche of even in bad. Daarna nog even naar beneden waar ze altijd nog even een kort filmpje mag kijken van nijntje / bumba / pingu of iets dergelijks.
    Dan naar boven. Eva doet dan zelf het lampje aan, tandjes poetsen. Dan lees ik een verhaaltje voor. Ik eindig meestal met dat zinnetje van ..toen kwam er een grote olifant etc.
    Vervolgens zeg ik dat eva gaat slapen. Ze krijgt een dikke kus, haar knuffel een kus en dan doe ik de lamp uit en de deur dicht.

    (als ik het zo opschrijf is het echt een heel ritueel zie ik)

    p.s. vanaf half acht ligt ze nu alweer in bed en ik heb haar nog niet gehoord :D (ben benieuwd hoe het straks gaat)

    Kwebbel
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik wil jullie nog even laten weten dat eva sinds een week hardstikke goed in haar nieuwe bedje slaapt. Zelfs onder het dekbed. (mevrouw sliep voorheen nooit onder een laken / deken)
    Het was echt een kwestie van consequent zijn en volhouden met een topresultaat tot gevolg.

    Een hele trotse moeder.
     
  10. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, wat goed zeg! Consequent zijn is natuurlijk altijd heel belangrijk, maar vast niet altijd even makkelijk. Goed van je dat je hebt volgehouden. Toppie!!
     
  11. Niet meer actief

    Alweer een flinke mijlpaal he, dat is altijd zo leuk!
     

Deel Deze Pagina