dat is zo verkeerd...er zijn zoveel dat een kleuter kan doen om zijn intelligentie en andere vaardigheden goed te ontwikkelen, werk dsipline, zelfvertrouwen, zelfstandigheid te ontwikkelen zonder dat ze schoolstof van hogere klassen te krijgen. want spullen van die klassen zijn ook niet bedacht om slimme kinderen uit te dagen. heel erg jammer is dat. balen. ik weet van mijn zoon, hij vond de gr3 spullen echt saai als werkjes, maar HB materieel vond hij prima. hij krijgt volgendjaar op gr4 ook HB materieel. want schoolse stof, daar gaan ze heel snel doorheen. en dan wordt hij echt onzeker. je moet vragen en opmerken etc. niet op een boze wijze. maar dat het goed is voor school om zo een koffer aan te schaffen. het is raar dat zij het nog niet hebben.
kov pakket en talentenlijn 1 en 2 (verrijking voor gr1-2) en vanaf gr3 heb je levelwerk. je hebt spelletjes, ruimtelijk inzicht, logisch na denken, aan meer dan 2 parameters denkend problemen oplossen. je hebt ook voor groepjes(als je 4-5 deelnemende kids hebt) denk sleutels, ontdekkingsdozen. als je materieel googlet met hoogbegaafd schoolmaterieel denk ik kun je die dingentjes ook beter bekijken. het is een krat vol met dingentjes en de kinderen kiezen zelf en bepalen hun eigen werkjes voor de hele week, krijgen instructies 1 uur per week. en met hun eigen mappen volgen zij eigen programma voor de hele week.