Groene smoothie club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door ikke1981, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij zijn gisteren begonnen. Ik had 1 sinaasappel, 1 appel, 1 peer en 200 gram andijvie. Smaakt op zich goed, maar best wel flauw.
    Vanochtend hadden we 1 sinaasappel, 1 appel, 1 peer, 6 druiven en 'n halve komkommer. Dat laatste overheerste wel, maar het was gelukkig niet vies. Maar ook deze was best wel flauw.

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ok zojuist gemaakt en gedronken:
    Spinazie
    Banaan
    Mango
    Kiwi

Erg goed te doen !!!

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Vanmiddag; 1 sinaasappel, 2 kiwi's, een grote hand wilde spinazie met water aangelengd. Was lekker!!! Ontlasting van m'n dochter was sinds tijden weer zacht haha!

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik denk dat je voor de eerste keer wat te veel groente gebruikt. Start eens met twee of drie stuks fruit en 50 gr groente ... of 70 dan zul je zien dat je makkelijker went aan de smaak. Dan zou je de week er op 10 gram meer kunnen doen en zo voorts.

Hoop dat de smaak dan beter bevalt.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb vandaag gehaald:

manderijnen
    appels
    bananen
    rode pruimen
    bleekselderij
    spinazie
    sla

Morgenochtend maar eens kijken wat ik er voor combo kan maken.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nic1976 mmm zou natuurlijk kunnen dat het daaraan ligt. Morgen eens kijken hoe het gaat. Maar ik ben wel van plan dit vol te gaan houden.

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mn man vroeg waarom ik opeens zoveel fruit/groente in huis haalde. Toen ik vertelde wat ik er mee ging doen, liep zijn gezicht nog net niet groen aan!

Morgen ga ik denk ik 1 appel, 1 banaan, 1 mandarijn en 2 handjes sla proberen...

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Leuk dat het hier al lekker druk is

Voor de meiden die het boek nog willen hebben in pdf bestand moeten me even een berichtje sturen met hun mail.

Heb hem vandaag ook al naar een aantal collegas gestuurd, had er een 1 per stuk voor moeten vragen whahah nee geintje

Ik had vandaag (even denken) spinazie, appel, baan, lekker groen en hij was lekker!!

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @ikke: hoe had je de verhoudingen gedaan met die smoothie?

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    1 appel, 1 banaan, en een hadn vol verse spinazie, en dan 75% water

11. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hoi hoi,

Ik meld me ook aan! Ik vind dit soort dingen altijd wel interessant.
    Vorig jaar hebben we een sapcentrifuge gekocht, waar we (met periodes) wel veel gebruik van maken.

Maar we hebben ook een blender. Ik hou altijd wel van bananen avocado smoothies.

Ik ben benieuwd naar het boek, dus ik ga je even pb'en, ikke ^^

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het klinkt hetzelfde als ik ben begonnen. Ik dacht ook hoppa en dan drinken maar als je het rustig aan opbouwt dan wen je er wat rustiger aan. En houd je het misschien wel lang vol. Ik drink het nu al bijna jaar. Het ontbijt met boterhammen is verleden tijd (en dan in Frankrijk wonen met die lekkere bakkers op iedere hoek!). Maar het is goed te doen. En omdat er altijd wel wat lekkers is op de fruitmarkt heb je genoeg variatie.

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wat voor groene groente heeft bij jullie de voorkeur? Bij mij staat spinazie bovenaan. Jammer dat ik hier in Frankrijk geen boerenkool kan kopen ... Schoonouders zouden het proberen nog in nederland te kopen die komen van de week over. Eens een keer proberen ... !

14. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heb tot nu toe alleen sla en spinazie gedaan. Spinazie bevalt erg goed. Zijn er ook mensen die boontjes of witlof gebruiken?

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo, ben begonnen hoor!

Had net 1 appel, 2 kleine bananen, 1 manderijn en 2 handjes sla.
    Had alleen de schil op de appel gelaten en bij elke slok die ik nam hapte ik in stukjes schil en heb hem toch echt even laten draaien. Volgende keer dus zonder schil :D
    Maar het smaakte goed. Had helemaal niet het idee dat het vies was. Sla proefde ik licht, maar was niet vies ofzo. Moest alleen heel erg aan de structuur wennen.

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hadden vanochtend andijvie, mango, peer en sinaasappel. De andijvie moest op dus had ik toch 200 gram erin gedaan, maar door mango was ie best lekker. Wij doen alleen wel deze hoeveelheid delen met z'n vijven. Krijgen we allemaal wat binnen.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zojuist andijvie, 1,5 appel en een sinaasappel gedaan. Ik ging ook uit van 200 gram andijvie - dus ik had flink wat afgeplukt van m'n andijvie van 350 gram die ik gisteren gekocht had, maar ik vond het nog wel wat bitter. Dus maar een extra sinaasappel erdoorheen.

Voordeel van sinaasappel is dat je jezelf voor de gek kunt houden dat de stukje die je proeft- gewoon van de sinaasappel zijn :p .

Ik vond het wel te drinken - maar lekker? mwah.. En het is érg veel.

Ik denk dat ik 'iets' met mango wel érg lekker ga vinden ;)

Ik hoop er trouwens wat van af te vallen en fitter te worden. Ik drink het dus ook ter vervanging van m'n ontbijt.

Gisteren ingeslagen bij de boer:
    andijvie (350 gram)
    komkommer
    mango
    sinaasappels (4 stuk)
    spinazie (300 gram)

prijs: 4,50 euro - even kijken hoe duur het gaat worden ;)

18. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Net
    1 sinasappel
    1 kwart ananas
    1 banaan
    In blender gedaaan onder water
    Dan diepvries bladspinazie (wat moeilijk te snijden was omdat het zo bevroren was :D) maar uiteindelijk wel lekker een koele smoothie.

19. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meld! :D

Dankzij Ikke1981 zit ik nu aan mijn eerste groene smoothie ooit... En lékker dat het is! Hier kan ik wel aan wennen!

Er zit in:
    - 1 mango
    - 1 kleine banaan
    - 75 gram veldsla
    - water

Eigenlijk wilde ik er na de bevalling mee beginnen, maar ik was zó nieuwsgierig dat ik niet kon wachten, haha! De baby wordt er vast niet slechter van :)

Ik hoop dat het me gaat helpen de snack attacks onder controle te houden... Moet straks weer aardig wat extra kilootjes zien kwijt te raken helaas :( Verder hoop ik me er fitter door te gaan voelen, kan ik wel gebruiken met de gebroken nachten in het vooruitzicht.

Ikke1981, nogmaals dank voor het mailen van het boek!

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo ik haak ook aan;)

Nu heb ik;

300 gr spinazie
    1appel
    1sinaasappel