Hoi dames, Even een apart topic erover. Heb al eerder een topic geopend over mijn dochter van 1,5 die ineens rare bewegingen maakt als ze ligt: ze maakt met haar beentjes een soort zwembewegingen, ze vouwt haar handjes en lijkt in een soort koortsachtige trance te zijn; of zoiets. Je mag haar absoluut niet aanraken op dat moment. Ik maak me erg zorgen en mijn man en ik zitten nu te overleggen wat het zou kunnen zijn. Morgen naar de HA maar toch alvast hier vragen: zou het misschien groeipijn kunnen zijn? Je leest vaak dat dat helemaal niet kan op deze leeftijd maar het zou in ons geval wel het een en ander kunnen verklaren. Wat denken jullie? groetjes Rus05
Ik weet Niet wat ik precies deed maar ik had als kind ook vaak last van groeipijn! (Helaas heeft het niet veel geholpen, ben nu nog klein! Haha) ik deed volgens mij ook altijd met mijn benen over bed wrijven en over m'n benen wrijven met m'n handen..
Mijn meisje heeft ook veel last van groeipijnen. Rond de 18 mnd zit ook een flinke groeispurt dus kan ook kloppen. Hier helpt een zetpilletje wel en het masseren met srl gelei. Daarna kan ze weer slapen. Hoop dst het snel over is bij je dochter. Groeipijnen doen aardig zeer.
Of het wel of geen fabel is, ik had en heb nog steeds diezelfde pijnen in mijn benen af en toe! Vaak heb ik het als ik bijv veel gedanst heb bij zumba of iets heel actiefs gedaan heb.. Kinderen zijn natuurlijk ook actief met de beentjes, dus is niet zo raar dat ze ee pijn hebben...
Daar denken ze verschillend over. Als mijn oudste gillend van de pijn in enkels en knieën wakker word en in 3 maanden zijn 10 cm groeit mag ik er van de orthopeet van uit gaan dat het groei pijn. Hier hebben 2 keer per jaar een periode dat er veel groeipijn is. Altijd midden in de nacht.
Even van me afschrijven want ben enorm geschrokken Vanochtend met I naar de huisarts geweest en die heeft ons meteen doorverwezen naar de kinderneuroloog. Hij had het over mogelijk epilepsie Nu weet ik wel dat de huisarts helemaal geen diagnose kan stellen op basis van minimale informatie maar ik ben er enorm van geschrokken. Wat nou als het dat is? Kunnen we iets doen? Had ik eerder iets door moeten hebben? Ik ben totaal van slag en vertwijfeld, help!
Geen ervaring mee maar snap dat je geschrokken bent, hoop dat je snel bij de neuroloog terecht kan....sterkte!
Ach Jeetje! Vind het wel een ferme uitspraak van de huisarts hoort. Doorhebben is moeilijk bij kinderen ik denk zelf dat je eerst even moet kijken naar hoe en wat. Niet van het ergste uitgaan.
Jeetje meid,ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent. Waar baseert de huisarts het op? Heeft het te maken met het gegeven dat ze een soort in een trance raakt? Als ik heel eerlijk ben heb ik er ook wel even aan gedacht toen ik het las maar durfde het niet te zeggen omdat je informatie wilde omtrent eventuele groeipijn. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel uitsluitsel zullen krijgen. Gr Ingrid.
Hoe langer ik erover nadenk hoe vreemder het consult met de huisarts eigenlijk was. Ik ga zeker met I naar de neuroloog hoor, daar ga ik niet eigenwijs in zijn. MAAR: de huisarts baseerde zijn epilepsie tekst puur op wat ik zei, hij heeft haar helemaal niet onderzocht! Hij heeft even haar gedrag geobserveerd en hij constateerde dat ze een alert, geinteresseerd en vrolijk kind is. Dus allerlei andere, wellicht onschuldige, oorzaken zijn helemaal niet eerst uitgesloten. Ik was eigenlijk te verbijsterd om er op dat moment iets van te zeggen maar achteraf vind ik het eigenlijk maar raar. Jullie? Ze had trouwens al meer dan 24 uur niet gepoept, gisteravond ineens een grote broek die enorm stonk trouwens; en sinds die tijd gedrag niet meer gezien.
Lag ze dan niet te persen voor de ontlasing toen je haar zo aantrof? Het kan kindjes soms wel energie kosten. Als ik het zo hoor klinkt het wel kort door de bocht van de huisarts.Hij zal het willen uitsluiten.Ik zou wel naar de neuroloog gaan.Beter een keer voor niks dan dat je achteraf zegt van had ik maar. heel veel succes.