Onze oudste zoon heeft sinds afgelopen week pijn in zijn been. Donderdag haalde ik hem op van het KDV en hoorde dat hij de hele dag al mank liep, hij gaf duidelijk aan pijn in zijn bovenbeen te hebben. Nu begon het vanmorgen weer en het duurt nu nog steeds voort, hij lag net te gillen en te kreunen in bed. Hij kan er niet van slapen. Nu heb ik hem net een zetpil gegeven en zijn bovenbeen iets gemasseerd. Is het normaal dat ze er zoveel last van hebben? Ik las net op Google dat ik toch de HA moet bellen omdat: - de pijn in 1 been zit - de pijn ook overdag voelbaar is
Ik heb het zelf vroeger veel gehad, was wel vaker in 1 been en later in de andere. Ik weet nog heel goed dat het echt super pijn kon doen. Voor de zekerheid zou ik wel een ha laten kijken een keer hoor. Heel veel sterkte in elk geval voor je kindje!
Het kan een ontsteking van het heupbeen zijn.Er is een naam voor en komt vaker bij jongens dan bij meisjes voor.Het zoontje van een vriendon van mij had het ook Een aantal dagen klagen over pijn en de andere morgen kon die er niet meer op lopen.Huisarts kon er niets aan doen.Alleen pijnstilling.Was na een week helemaal over.Ik ben de naam van de aandoening even kwijt maar als je googled op ontsteking heup kind zul je het wel vinden Succes
@anouk2005; maar dat is meer in de heup en lies streek, hij heeft echt pijn in zijn bovenbeen en wijst ernaar. Denk eigenlijk niet dat het datgene is wat jij noemt. Lijkt me wel ook erg pijnlijk.
mijn dochter heeft het af en toe. Niet overdag maar 's nachts. Ze wordt dan huilend en gillend van de pijn wakker. Het beste werkt hier aandacht, gerust stellen en dicht tegen haar aan liggen. Ze valt dan na een tijdje weer in slaap. Het is soms 3 keer per nacht en soms 2 dagen achter elkaar. Dit komt zo eens in de paar maanden voor. Ik heb het zelf niet gehad en ik weet niet wat 'normaal' is maar zo gaat het hier dus.
Hij werd nu net alweer huilend wakker, hij vind het niet leuk. Staan kan hij er niet op, hij houdt zijn been ook krom en bij aanraking begint hij te huilen. We hebben hem nu bij ons in bed gelegd, morgen gaan we zeker bellen met de HA.
Op dit moment hier ook en huilend mannetje. Hij heeft er al heel lang last van. En jaar of twee ongeveer zover hij het kan uitleggen. Toen was hij onder behandeling van fysio, ka en neurloog(voor iets anders). Allemaal zeiden ze t zelfde.. niks aan te doen.. hij groeit gewoon hard.. Ik ga hem weer even trooosten.. dikke tranen.. Succes
Die pijn kan wel degelijk alleen in het bovenbeen zitten.Temeer omdat het maar in 1 been zit moet je idd zeker naar de dokter om een evt ontsteking uit te sluiten. Groeipijn geloof ik niet zo in en al helemaal niet aan 1 been Beterschap
Het lijkt wel erger te worden nu, de afgelopen nacht is hij veel wakker geweest van de pijn. Staan kan hij er niet op, hij kan zijn been ook niet strekken...je voelt dan een strak gespannen bovenbeen. Ik probeer nu de HA te bellen want dit is ook geen doen.
Het klinkt echt als hetgene wat ik al eerder noemde. Het niet willen lopen en de pijn. Kleine kinderen kunnen moeilijk duiden waar de pijn zit in het been. Beterschap en laat nog even weten hoe of wat.
Wij zijn inmiddels bij de HA geweest en hij dacht dus ook aan coxitis fugax. Beau heeft nu complete bedrust gekregen en heeft medicijnen gekregen tegen de pijn. A.s. donderdag moeten we weer terug komen voor alle zekerheid omdat het ook nog een andere heupontsteking kan zijn. @anouk; je had dus toch gelijk, sorry dat ik eerst dacht dat het toch wat anders was.
Goed dat je bent geweest en beterschap voor je zoontje. Binnen een aantal dagen zul je verbetering moeten zien. Sterkte!!
Ik hoop ook echt dat de medicijn snel hun werk gaan doen, de HA zei dat het wel 10 dgn kan duren.. Ineens is je oudste zoon weer volledig afhankelijk van je.
Mijn zoontje klaagde ook altijd over pijn in zijn benen en dat deed de dokter ook af als groeipijn. Uiteindelijk ben ik na een jaar aanmodderen in het ziekenhuis terrecht gekomen bij de orthopeed omdat ik dacht dat hij misschien verkeerd liep. Deze arts zag niks verkeerds maar besloot bloed af te nemen bij hem en wat bleek mijn zoontje heeft kinderreuma. Het komt dus heel vaak voor bij kinderen en huisartsen doen het vaak af als groeipijn maar groeipijnen horen niet lang aan te houden. IK zou dus voor de zekerheid vragen om een bloedtest om EA uit te sluiten Ze kunnen heel simpel zien of ze een infectie in hun bloed hebben wat te maken heeft met reuma. Mijn zoontje heeft wel medicijnen er voor die hij moet blijven nemen want geheid met koud weer komt het terug.
De pijn hield een paar dagen aan en ineens kon hij zijn been weer meer bewegen en sprong hij weer in het rond. Nu zijn we een dikke week verder maar sinds vanavond is het weer zo ver, hij ligt wederom te huilen in bed van de pijn. Hetzelfde been doet weer pijn op dezelfde plek, zijn bovenbeen. Nu had ik nog 1 zetpil liggen dus die heb ik hem nu net gegeven maar toch twijfel ik nu wat te doen. De HA zei dat ik gelijk weer contact op moest nemen als de klachten terug keerden, maar het is nu avond...zal ik de nacht aankijken en mocht het echt erger worden of de pijn blijft aanwezig morgenochtend gelijk de HA te bellen. Of nu toch de hap?
Hap bellen. De ha heeft zelf aangegeven dat je meteen terug moest als het weer kwam toch? Dus nu de hap bellen!