Ik denk dit omdat ze hard huilend wakker wordt, na een paar uur slapen, en soms een uurtje of half uurtje nadat ik haar al gevoed heb en teruggelegd weer, etc. Ook trappelt ze dan continu met haar beentjes en kreunt soms tijdens het drinken. Masseren van de beentjes helpt, dan ligt ze rustiger. Groeipijn zijn pijnscheuten die 's nacht optreden doordat de botten groeien en de spieren en pezen nog mee moeten rekken. Ik lees overal dat dat pas vanaf 3 jaar zou beginnen, maar weet van een vriendin dat haar meisje het met 2,5 jaar ook al had. En waarom zou het eerder niet kunnen, ze groeit ook weer als kool op het moment. Iemand ervaring?
heb zelf ook het idee dat mijn zoontje vorige maand last van groeipijn had. werd ook 's nachts na 2 uurtjes slapen ineens wakker en zat met zijn benen te trappen en als je eraan zat vond ie het ook niet fijn.. en huilen poeh.. is hier gelukkig na 2 nachtjes weer overgegaan en nu geen last meer van gehad sinds dat moment.. heb er eigenlijk ook nog nooit zo vroeg van gehoord maar mijn schoonmoeder zei dat het best kon.. hopelijk heeft je dochter er niet vaak last van, want is wel irritant voor je kleintje maar ook voor jezelf..(je voelt je soms zo machteloos)
Machteloos ja, maar vooral MOE! Ik kan nachtelijk spoken niet goed meer hebben, ons schatje heeft nog nooit een periode goed doorgeslapen nl
zo te lezen idd groeipijnen meid. Had mijn kids ook op die leeftijd,ze waren dan ook al 98 cm bij 18 kilo op 18 maanden. Je kan haar beentjes masseren en een aai over haar bol geven. Hopen dat het snel over is.
Hoe lang duurden die fases bij jullie? Ik moest eigenlijk afgelopen donderdag naar het cb voor de 18 maanden afspraak, maar moest die verplaatsen, jammer wel, ik ben wel nieuwsgierig hoe lang ze nu is. Ze volgt de +1 lijn, niet extreem groot, maar wel aan de lange kant dus.
hier heeft mijn zoon van net 4,5 er nog steeds last van,die is altijd elink boven de curve blijven groeien,heeft vooral in zijn knieholtes pijn en dat straalt uit tot aan zijn voeten. Hij heeft met vlagen er last van. Hij is inmiddels 1m30 lang. Ligt daar op het gemiddelde van een bijna 8 jarige terwijl hij 4 is. Lastig zijn die groeipijntjes,weet het zelf nog van vroeger.
Goh, dat is idd heel erg lang. Ik las dat groeipijn door kan gaan tot na de puberteit, als de ergste groei voorbij is. Maar ik bedoelde eigenlijk, zo'n vlaag, als ze weer eens last hebben, hoe lang duurt dat, is dat dagen of weken? En hoe snel komt dan evt weer de volgende vlaag van last hebben?