Groei van buik opeens in een nacht, jullie ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door merelfox, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Ik hoor wel eens van vrouwen die zwanger zijn of geweest dat ze van "de ene op de andere dag" een buik hadden.

Op dit moment heb ik smorgens wel een buikje maar s'avonds is ie echt behoorlijk groot. Ik vraag me af op welk punt ik ook wakker ga worden met zo'n "avondbuik"

Wat is jullie ervaring? Werd je opeens een dag wakker dat je buik smorgens ook al zo naar voren stak? Of ging het geleidelijk?

Ik ben benieuwd :)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bij mij ging het snel maar wel geleidelijk, is niet dat ik ineens opstond met een dikke buik :D

Ik had wel snel dat het echt begon te groeien, met 8 weken al en met 12 weken had ik al een buik die 10 cm in omvang was toegenomen.

Dat is echter bij iedereen anders dus is lastig te voorspellen hoe het bij jou gaat verlopen.

3. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    haha, nee dat zou mooi zijn idd als je wakker word en je ineens van niets naar mega buik gaat. Ik merk ook bij mij wel dat het geleidelijk gaat maar ik merk dat als ik wakker word ik gelijk even voel of hij al groter aan het worden is. Ik voel mijn mannetje ook nog steeds niet en merk dat ik er een beetje onrustig van word dat ik nog niet voel.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bij mij ging het tot nu toe heel geleidelijk & traag, maar heb ook een heel bescheiden buik voor mijn termijn

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier begon m'n buik vanaf een week of 19 te groeien. Pas nu kun je er echt niet meer omheen:D

Nu zie je echt per week een enorm verschil, hilarisch is dat. Na de kerstperiode kwam ik weer op werk en m'n collega's keken hun ogen uit :) die twee weken maakten echt een enorm verschil

Ook wel eens dagen dat ik uit werk thuis kom en manlief vraagt wat ik gegeten heb die dag :)

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik voelde de kleine pas echt voor het eerst toen ik precies 23 weken zwanger was.
    Ook ik was vreselijk ongeduldig want wilde zo graag wat voelen en nu kan hij zo tekeer gaan dat ik er af en toe slecht van wordt :D
    Het is logisch dat je in de avond een dikkere buik hebt maar die komt ook nog een keer echt overdag en in de ochtend ;)

7. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Ik ben net iets minder ver van dan jij en herken me in je vehaal. Als ik wakker wordt voel ik meteen. En het begint nu ook wel echt een buikje te worden. Ook ik voel de kleine nog niet! We moeten nog even geduld hebben maar weet zeker dat je straks denkt, gelukkig was het niet meteen zo! Maar voor nu, ook ik kan niet wachten!

8. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik heb rond de 21/22 weken een dag of twee veel last gehad van mijn buik. Echt zo'n vervelend zeurend gevoel. Na die twee dagen was mijn buik wel duidelijk een stuk groter ineens! Het gaat hier dus wel geleidelijk, maar met af en toe een groeispurtje erbij.

9. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    misschien heeft de een gewoon meer groeispurten en gaat het bij de ander wel super geleidelijk.

En idd, ik zal kennelijk toch geduld moeten hebben :) :)

10. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik had dit vorige week:)
    Mijn buik viel al bij al nog mee. Maar op een morgen werd ik wakker, ging voor de spiegel staan en dacht ik: "Wow, jij bent gegroeid!" Vond ik best wel grappig:D

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Met 24 weken bijna geen buik, met 25 weken een redelijk zichtbare buik. Vanaf toen kwamen ook de vragen of ik zwanger was

12. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik heb wel echt van die groeispurten dan zie je in een paar dagen wel een behoorlijk verschil. En bij mij is het nog steeds zo dat mijn buik 's avonds groter is dan 's morgens...

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.360
    113
    Vrouw
    Ik had in de eerste zwangerschap groeispurtjes als ik vakantie had of een weekendje weg ging. Heeft met ontspanning te maken denk ik (werkte toen fulltime met lange reistijd). Ik had na zo'n weekend of weekje weg dan ineens een veel dikkere buik en was dan ook zo 2 of 3 kilo aangekomen, terwijl mijn gewicht tijdens werkweken bijna stil stond..

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook af en toe een groeispurt.
    Tot nu toe vooral gehad bij week 22. Ineens was mn buik een stuk duidelijker zichtbaar

Moet wel zeggen dat ik nu best snel groei (qua buik)

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier wisselde het heel erg. Inderdaad het verschil tussen 's ochtends en 's avonds, maar ook op één dag kon mijn buik meer of minder naar voren steken.

Sowieso kon ik in het begin mijn buik aanspannen of laten hangen en dat scheelde zo 3 maanden :p

Deel Deze Pagina