Griep, hoe lang duurt het??

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb sinds vrijdag griep: koorts, hoofdpijn, spierpijn, verkouden. Voel me heel ziek, maar het wordt alleen maar erger. Elke nacht voel ik me zieker en overdag lig ik alleen maar op de bank te rillen van de kou. Ik ben er helemaal klaar mee, hebeen dochter van 3 rondlopen, dus kan niet echt uitzieken. Hoe lang duurt die rot griep? Kan me niet herinneren dat ik griep had nl. En wil morgen weer gaan werken, maar vrees dat ik me ziek moet melden :x.

2. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde het 5 dagen dat ik echt koorts had, heeft 2 weken geduurd voordat ik weer mijn energie terug kreeg.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    5 dagen? :$ Dit is nog maar dag 3. Ik heb me 2 weken geleden ook al ziek moeten melden, toen had ik buikgriep, dus durf me nu niet meer ziek te melden.

4. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb ook een dikke week griep gehad. kon bijna niks. mijn moeder heeft de kinderen opgehaald. want een man heb ik niet.
    de week daarna was ik nog erg moe en kon weinig eten. eigenlijk na 2 weken was ik weer helemaal mezelf. beterschap.

was bij mij ook wel 15 jaar geleden dat ik zo ziek was, niks aan

5. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Het heerst helaas heel erg. Hoorde vorige week dat er 3 verschillende virussen rondgaan.
    Ik heb zelf 4 dagen op bed gelegen, maar 2 weken later nog steeds niet fit. Scheelt ook dat ik bijna niks mag qua medicatie door mijn zwangerschap.

Ben helaas bang dat het ziekmelden wordt, eerst goed uitzieken en voor jezelf zorgen.
    Beterschap!

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dan ga ik straks maar bellen, kunnen ze alvast vervanging regelen. Vanmiddag gaat mn dochter naar kdv, kan ze lekker even spelen, want dit is niks voor haar.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je echt griep hebt, dan kun je zo een week ziek zijn. Dus echt ziek: koorts, spierpijn, hoofdpijn, verkouden, buikpijn, moe, krachtverlies, beroerd voelen.
    Na de griep kun je je nog 1 of 2 weken zwak voelen.

Mensen noemen een dagje ziek zijn vaak 'griep' maar dat is dus geen griep. Aan de griep gaan er namelijk ieder jaar gewoon mensen dood. Dat gebeurd niet door een verkoudheid of een keelontsteking.

Beterschap!

8. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ja, het is vreselijk. Eerst 3 weken longontsteking gehad en nu 3 weken later de griep. Bah, wil het voorjaar snel.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe heeft de griep gehad van zondag tot zondag en tis inderdaad een zware griep!

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.322
    665
    113
    Utrecht
    Wij hebben ook de griep gehad. Zo'n erge griep heb ik volgens mij niet eerder gehad. Helaas waren mijn man en ik precies vanaf hetzelfde moment ziek. Een week koorts gehad, de eerste dagen flink hoog, met veel hoesten, hoofd vol snot/slijm, spierpijn. Mijn ouders hadden na 1 dag onze dochter opgehaald. Wij konden niet eens meer voor haar zorgen. Ze is ruim 3 dagen bij mijn ouders geweest.
    Na die week griep heb ik mij nog 1 week niet fit gevoeld met af en toe nog een kleine terugval.
    Wel was ik toen weer aan het werk.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben al 2 weken ziek ervan. Ik heb vorige week een goede dag gehad en dacht ik ga weer werken maar de dag erna weer koorts. En dat blijft op en af gaan.

12. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier dus alles behalve de koorts (goddank!) al zou het wel fijn zijn als ik het er een keer kon uit zweten. Loop al vanaf december te kwakkelen maar zonder koorts gaan we maar gewoon door.

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Lang. Mijn jongste was 8 dagen echt ziek, mijn oudste 4 dagen en ik ook 4 dagen. Aanloop en opknappen niet meegerekend. Échte griep duurt lang. En als je niet goed uitziekt kun je weken vermoeid blijven :(

14. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik kreeg donderdag last van hoofdpijn, vrijdag echt flink ziek geweest. Hele weekend niks willen doen/eten/etc. Nu alleen nog snotteren en af en toe hoesten.

15. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Hier loop ik al vijf weken achter zieken aan, met een adempauze tussendoor van vijf dagen. Eerst dochter twee weken ziek, toen vijf dagen niets, vervolgens de jongste met longontsteking tot gevolg, daarna m`n man, ook longontsteking, zit zelfs aan de prednison nu en ook de twee andere zoons zijn inmiddels ziek geworden. Maar die knappen nu goed op. Zelf ben ik nog niet ziek geworden maar ik houd m`n hart vast....

16. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Pff dan heb ik nog wel even te gaan, is nu de 3e dag.
    Mn man heeft onze dochter net naar kdv gebracht, ik heb me alvast ziek gemeld voor morgen, dus ga nu even rusten. Ben ook nog ongesteld geworden, kon er ook nog bij :).
    Nu maar hopen dat mn dochter en man het ook niet krijgen!

17. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Beterschap allemaal!

Deel Deze Pagina