Gratis weggeven of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kimsch, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Hoi,

We hebben besloten om het bij 2 kids te houden dus als Anne ergens uit is gegroeid dan doen we de spullen weg.

Ik heb wat spullen op marktplaats gezet, waarvan ik weet dat de broer en schoonzussen geen interesse in hebben.

Nu is het zo dat wij de eerste van beide families zijn met kinderen. Dus als mijn broer en/of mijn schoonzussen aan kinderen beginnen (wie het eerst komt...) kunnen dan ook gebruik maken van bijv. de wieg (al gratis weggegeven aan broer), wandelwagen, maxi-cosi enz.

Alleen ik heb zoiets van we geven het gratis weg aan familie, maar me vriend wil er een klein bedrag voor vragen, omdat wij er toch best veel geld voor hebben betaald. We hebben eigenlijk niet echt wat gekregen van mijn broer en/of schoonzussen.

Hij heeft best gelijk, maar toch vind ik het moeilijk om er geld voor te vragen. Het is toch familie.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Groetjes,

Kim

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Lastig ja... maar denk toch dat ik er een klein bedragje voor zou vragen ( als het er nog goed uitziet). Misschien alles voor 50 euro? Ze besparen desondanks toch honderden euro's dussss...
    Of probeer het eerst via marktplaats en wat overblijft geef je weg?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier gaat niks voor de hoofdprijs weg. Via MP een redelijk bedrag maar van familie en goede vrienden wil ik daar heelmaal niks (of heeeeel weinig) voor hebben.
    Iedereen is anders natuurlijk maar ik vind het veel te leuk om iemand er heel blij mee te maken.

4. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik zou er niets voor willen...

1 jullie willen het geven, toch?
    2. Je hebt het toch 'jaren' geleden gekocht, dus dat geld ben je toch al kwijt....

Voor jullie familie een leuke meevaller....
    En het hoeft ook niet uit te maken dat je van hun amper wat hebt gekregen...
    Ik geef het gewoon, als ze het willen hebben haha ( das een andere vraag ;))

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Voor familie en goede vriendinnen zou ik niks vragen.

6. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Elmo/Luannie, ik heb precies hetzelfde. De spullen wil ik het liefst weghebben. Scheelt weer ruimte :D

Alleen me vriend deelt niet dezelfde mening.

Maar goed, aan beide kanten zijn ze nog niet zwanger en alleen me broer en zijn vrouw zijn er erg serieus mee bezig.

De andere discussie is weer of ik alles weggeef aan de eerste die komt of dat ik ook een deel bewaar voor de andere familieleden, want anders het ook niet "eerlijk"...

Jaja, we kunnen er makkelijk over doen, maar ook erg moeilijk :D

Groetjes,

Kim

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Deel deze mening.;)

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hangt er vanaf wat je weg geeft.

Wij "verkopen" onderling wel dingen. maar dat werkt dan meerdere kanten op. Dingen die we gewoon willen geven geven we. maar dingen waar ik normaal nog geld voor terug zou willen zoals een kamer, wagen etc... en broer/zus zou aangeven interresse te hebben zouden we (want dit doen we beide kanten op) vragen wat ze er voor willen geven en aangeven wat we er voor willen hebben.
    normaal geef ik dan aan wat ik zie dat men er op MP voor geeft en wat ik er voor wil hebben en ga daar dan wel bij mijn broers/zussen een stuk onder zitten.

Ik zou sowieso niet zomaar mijn hele uitzet weggeven aan iemand die "mogelijk" kids willen waar je zelf ook weinig van terug krijg. dus denk dat het heel erg afhangt van de onderlinge verhoudingen.

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik krijg van mijn zus heel veel kleren voor mijn dochter die haar kinderen hebben gedragen, het is gedragen en niet perfect maar supergoed voor naar het KDV bijvoorbeeld, zelf koop ik er dan wat dingetjes bij . het scheelt mij bakken met geld en mijn zus vraagt er niets voor, met kerst hebben we dan ook een "huisje"(die je rond die tijd bij intratuin kunt kopen) met boompjes en lantaarntjes voor haar gekocht om haar daarvoor te bedanken. ze was er dolblij mee:)
    en wij met de kleren:D
    ik vind dat er best iets tegenover mag staan. maar dat je broer of schoonzussen dat dan zelf moeten zien..... het heeft tenslotte bij de aanschaf wel een heleboel geld gekost.....

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    vind kleertjes wel een ander verhaal. maar daar zou ik zelf ook weinig meer voor vragen en die zouden ze gewoon mogen krijgen. waarschijnlijk zouden ze daar ook op hun eigen manier voor bedanken. maar een "complete" babyuitzet ... vind dat je daar echt nog wel een vergoeding voor mag vragen.

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    is ook weer zo........:)

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Familie en hele goede vrienden zou ik niets aan vragen. Zou eerlijk gezegd niet eens in mij opkomen.

13. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

ik heb hetzelfde

mijn vriend geeft alles gratis weg. laatst nog zijn oude maar nog hele goede samsung 40 inch tv. omdat ik een nieuwere versie had en we samen gingen wonen.

mijn home cinemaset ging ook weg voor niets... ik vond dat toen heel erg maar ben er nu wel aan gewend...

als ik geld voor iets wil hebben dan zet ik het op marktplaats en geef ik het niet aan zijn familie, hij wil er nou eenmaal geen geld voor hebben, klaar. dat respecteer ik. maar hij respecteerd ook dat als ik er wel geld voor wil hebben ik het niet aanbied aan de familie maar het verkoop.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou er wel iets voor vragen. Want als je het op marktplaats zet krijg je ook geld terug. Vind het eigelijk wel normaal.

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou dat is dus hier ook het geval wij willen over een paar maanden overgaan na een ander kamertje voor onze zoon maar mijn zwagertje en schoonzus willen dit jaar nog aan kinderen beginnen en hebben wel interesse in ons kamertje.

Maar nu hebben we wel zoiets wij willen het niet laten staan want dalijk kan ze niet zwanger worden of duurt het heel lang en zitten wij met een kamertje die we allang hadden kunnen verkopen. Dus waarschijnlijk gaat het kamertje gewoon op MP en mochten ze het toch willen hebben dan vragen wij daar wel een leuk bedrag voor.

De Bugaboo wil ik dan wel voor ze bewaren maar die ga ik ook niet zomaar geven. Heeft 1100 euro gekost en het kamertje ook nou dan geef ik het niet zomaar weg, vind ik gewoon zonde!

Ze hoeven de hoofdprijs der echt niet voor te betalen en overige spullen kunnen ze zo krijgen maar sommige dingen willen wij dus wel een leuk bedrag voor.
    Maar mijn schoonzus en zwager vinden dit ook heel normaal.

16. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi!

Bedankt voor jullie reacties. Het is wel allemaal verschillend :D

Het is dus niet zo'n rare discussie als ik dacht. Ik vond het meer vanzelfsprekend. Misschien ook verstandig om er pas aan te denken als me schoonzus daadwerkelijk zwanger is.

Helaas heeft ze een maand terug een miskraam gehad toen ze 7 a 8 weken zwanger was :x

Hopelijk gaat het zonnetje snel voor ze schijnen.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Kim

17. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer

Me vriend dacht iets in de trend van wat ze op marktplaats aanbieden en dan daarvan de helft.
    Is eigenlijk ook niet echt verkeerd....maar toch...ik vind het nog steeds moeilijk.

18. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Kleertjes geef ik wel allemaal gratis weg, want het is geen merkkleding dus ook niet echt duur geweest.

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    vind ik heel redelijk. zeker voor grote dingen zoals kamer wagen etc.
    Als t van mijn broer zou zijn en het zou zijn wat ik wil! hebben dan zou ik er zeeeeeer blij mee zijn als t zo kan. krijgen zou ik zelf niet eens prettig vinden het heeft hun dan toch ook een smak geld gekost. en dan de helft van wat je er op MP voor kan krijgen is t toch een koopje!

Kleertjes en klein spul zou ik zelf ook niks voor vragen.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat je ook kan doen is de grote dingen (kamer, kinderwagen, etc) uitlenen. Als zij het dan ook niet meer nodig hebben kan je 't alsnog verkopen.

Deel Deze Pagina