Hoi dames, ben nu 20 weken zwanger, en de afgelopen paar dagen merk ik steeds dat mijn buik op de een of andere manier niet lekker zit.. Soms ligt mevrouw ergens lekker tegen aan te duwen, tenminste zo voelt het, en dan krijg ik opeens stekende pijnen op die plek, en gisteravond leek het wel of ze helemaal tegen mijn buikwand aangemetseld lag, ik voelde echt een harde bol over mijn buik lopen. Toen ik wat porde en mijn handen erop legde, draaide ze opeens om leek het wel, ik voelde echt het vruchtwater klotsen, en toen waren de harde bollen binnen 1 sec weg. Nu net had ik weer een harde bol, maar echt op 1 bepaalde plek. Ze reageerde maar niet op mijn gepor maar het voelt heel irritant, omdat ze denk ik zo zit te duwen van binnenuit. Na een paar minuten was het weer weg en daarna begon ze flink te bewegen, dus was ze denk ik wakker geworden. Ook in bed kan ik niet echt lekker meer liggen. Als ik op mijn zij lig is mijn buik te zwaar lijkt het, en soms is ze het er ook niet mee eens en begint dan heftig te bewegen. Vannacht was ze flink bezig en ik heb me heel de ochtend niet lekker gevoeld (misselijk etc). Thuis heb ik mijn voedingskussen en dat werkt echt goed, maar ik ben nog op vakantie en nu leg ik er dan maar een kussentje onder, dan val ik meestal wel in slaap. Ik dacht dat de beeb bij 20 weken nog zoveel ruimte had, en dat je die ongemakken dan nog helemaal niet kon hebben eigenlijk Als ze gewoon beweegt of schopt doet ze me verder helemaal geen pijn, het is alleen dat geduw wat ik nog niet kende en wat af en toe vervelend is. Verder vind ik het eigenlijk ook wel weer heel leuk om te voelen en zien, het blijft toch bijzonder Hadden jullie ook zo 'vroeg' hier al last van (of is het normaal met 20 weken), en wat doen jullie eraan? En kan het ook gerelateerd zijn aan de grootte van mijn buik? Ik ben zelf vrij dun, en heb een kleine buik voor mijn termijn. Misschien heeft ze wel niet genoeg ruimte daarbinnen
Hoii, Ik vond het ook wel al vrij snel moeilijk om lekker te gaan liggen. Maar ongemakkelijk was het hier nog lang niet, dat is pas sinds een weekje. Ik ben zelf ook vrij klein van bouw en mijn buik is ook klein om te zien, maar ze doet het verder prima. Het kan ook zijn dat je nu even een groeispurt doormaakt en dan voelt alles even ongemakkelijk, dat heb ik ook gehad in periodes verspreid over mijn zwangerschap. Het lijkt alsof het je lichaam dan allemaal even te snel gaat. Na een paar dagen werd het altijd weer beter bij mij. Denk dat dat inmiddels niet meer opgaat, ze zit nu echt gepropt, zo voelt het.. LOL Ik ben echt een dunne spriet, lijk net een slang die een basketbal heeft ingeslikt.. Denk niet dat het daarmee temaken heeft hoor, zeker niet rond 20 weken. Een bad gaf mij trouwens veel verlichting en lekker je vent je laten masseren. Als je erg last hebt kan je gaan wandelen dan wiegt ze in slaap.
Ik had dit ook rond de 20 weken al. En ik moet zeggen dat het er niet minder op is geworden (ben ook slank, en een klein buikje). Ik krijg zo nu en dan van die steken die voelen precies zo als dat je veel rent en een steek in je zij krijgt. In je milt dacht ik. Dat gevoel bedoel je denk ik he?! Ik heb de oplossing er nog niet voor gevonden helaas. Ik lees dus even mee, misschien is er iemand die iets weet
Ik had ook een klein buikje rond 20 weken en voelde de kleine ook HEEL goed! Meestal als ik mijn hand of er een muziekdoosje op hield werd hij rustiger! Nu heeft hij een bepaald ritme en slaapt meer! Ik ben heel lang dus daarom (volgens mijn vk) is mijn buik nu nog niet super groot, omdat de kleine de ruimte heeft in de lengte! Ik denk wel hoe relaxder jij bent de kleine dit ook voelt en wordt ! En de groeispurt kan er nog aan komen!
@ Chai; ja ik zit wel midden in een groeispurt geloof ik, tenminste in een paar dagen is mijn buik flink gegroeid en had het ook al gemerkt aan meer jeuk ed. Ik ben zelf ook zo dun, heb totaal geen vorm en dan opeens zo'n buikje Ben af en toe bang dat mijn lijf het gaat begeven ofzo, haha. Zal inderdaad eens proberen wat te gaan lopen Ik vraag me altijd af of ze zelf niet ongemakkelijk ligt af en toe @xd24; ja zulke steken, maar niet altijd op die plek. Soms opeens heel laag onderin ofzo
Vandaar dat ze het zichzelf zo gemakkelijk maakt Misschien merk ik het nu ook wel meer omdat ik als een zoutzak in vakantiemodus op de bank hang, want als k gewoon druk bezig ben heb ik vaak nergens last van.
Ja ik heb ze ook niet op die plek hoor, ik heb het meestal bovenin. Daar waar de voeten zitten. Maar het gevoel is hetzelfde. Kan echt zeer doen...
Haha, ik denk ook afentoe van ohjeeee hoe moet dat over een paar weken. Ik voel nu echt armen en knieen schuiven en doen, dat voelt super ongemakkelijk, word er soms bijna misselijk van! Nu ik wat beter nadenk lag ze inderdaad wel eens op een hele ongemakkelijke plek rond de 20 weken juist omdat ze nog zoveel ruimte had denk ik.. Als ik me omdraaide in bed dan ging zij ook altijd anders liggen, erg grappig. Probeer ook niet teveel te doen en een beetje rust te nemen tijdens deze groeispurten anders word het alleen maar erger. Die steken zijn trouwens waarschijnlijk bandenpijn, rond deze periode vind namelijk een groeispurt plaats en die steken kunnen echt doortrekken tot je vagina, best pijnlijk had ik ook.
Hahaha!! Hoe drukker je bent hoe minder je de kleine voelt, is mijn idee! Die kleine van jou denkt ik zal mama eens bezig houden.... Want nou als een zoutzak op die bank ..
Die harde stukken die je voelt, is het ruggetje. Ik kan het nu ook voelen (18 weken) wanneer de baby met z'n rug naar mijn buik ligt gedraaid. Ipv porren, leg lekker rustig je hand erop of ga wat aaien. Daar worden ze rustig van en gymnastieken ze niet zo wild. Het hielp bij m'n eerste, van de tweede heb ik nog geen 'last'.
Ja heel herkenbaar dit begon bij mij met 20 weken en word nu alleen maar erger,, kan niet meer zo goed slapen , niks ligt lekker meer en dat lig je lekker EIN-DE-LIJK, ennnn dan moet je plassen! haha