hallo meiden zoals jullie zien ben ik 23 weken zwanger..... ik hield altijd al vocht vast vooral bij warm weer,maar nu ik zwanger ben heb ik sinds 4 weken al dat mn ringen af moeten en mn enkels doen echt pijn. ik probeer al iedere dag een stukje te lopen,niet zoveel dingen met zout te nemen.... wie heeft nog tips??? alvast bedankt
Mn ringen draag ik deze zwangerschap ook al maanden niet meer. Mbt je voeten/benen, zorg dat je benen snachts in bed hoger liggen. Dus leg een opgerolde handdoek oid onder je matras, dan trekt het vocht snachts in ieder geval weer uit je benen weg. Vochtafdrijvende groenten eten: bleekselderij etc?
Sowieso: veel drinken. Water, vruchtensap (evt aangelengd), thee (liefst zonder theïne). Klinkt gek, maar door te weinig te drinken ga je méér vocht vasthouden. Ik weet even niet wat er nog meer vocht vasthoudt, anders dan zout.... Zo min mogelijk zout is wel een goed idee, maar misschien zijn er nog meer dingen die vocht vasthouden. Handen en voetjes omhoog houden. Ik had een collega die op kantoor altijd een extra stoel neerzette, om haar voeten erop te leggen (kantoorbaan) toen ze zwanger was en gigantisch veel vocht vasthield. Ook niet te lang staan, daar krijg je ook vocht van in je enkels en handen.
Oja, en heb je al gedacht aan het dragen van steunkousen? Dat helpt ook enorm om overdag je benen niet 'vol te laten lopen' met vocht! En qua bewegen: sowieso wandelen en fietsen is erg goed, maar ook bewegen in rust, zeg maar. Dus stel je zit met je beentjes hoog, dan ga je gewoon een tijdje je voeten naar je toe trekken en van je af duwen. Zo gebruik je je spieren om het vocht 'weg te pompen'.
Veel drinken, bewegen, zoutloos eten. Mijn ringen pasten met 9w al niet meer. Alleen bevallen hielp om het vocht kwijt te raken...
Da's idd ook een goeie, bewegen in rust... In vliegtuigen krijg je vaak van die instructies over beweging op je stoel, staat in het inflight magazine. Rondjes draaien met je enkels, dat soort dingen. Misschien eens op googlen of zoeken bij een luchtvaartmaatschappij.
Kijk super meiden klinkt allemaal erg fijn!!!! Jaa die steunkousen kan ik ook wel eens in mn achterhoofd houden,en ik hou erg van thee en heb speciaal omdat ik veel drink van pickwick die zonder theeine gekocht dus die is al in huis dan moet ik er alleen nog meer van drinken hahaha sinds ik zwanger ben smaakt water uit de kraan me niet meer ik zal eens flesjes kopen en dan ijskoud dan lust ik t wel! En dat bewegen met me benen deed ik dan echt te weinig ja want als ik die rondjes dan een keer draai dan doet t pijn in mn onderbeen kuit enkel. Ik zal ook eens op google zoeken wat vocht vasthoud kwa eten misschien heb ik t helemaal niet in de gaten wat ik eet of drink wat ook vocht vasthoud. Dit zijn echt tips waar ik al wat aan heb meiden thanks
mijn vk adviseerde: bleekselderij (rauw eten) niet te vreten maar schijnt te helpen, lindebloesemthee en brandnetelthee..
Ik heb ergens gelezen dat Brandnetelthee erg goed schijnt te helpen. O, ben mosterd na de maaltijd. Mijn voorgangster heeft dat ook al gemeld.
sorry maar die theeen met kruiden en bleekselderij das t enigste wat ik echt niet neem hahaahah dan moet ik gelijk kotsen. ik heb net flesjes water gekocht,en weer wat extra thee zonder caffeine dus neem aan dat er dan ook geen theinne in zit het is helemaal natuurlijk dus dat kan ik veel drinken. en komkommer schijnt ook te helpen dus ook gekocht...
een appel-rijstdag inleggen, moest ik vaker doen toen ik zwanger was... dus gewoon rijst koken en appelmoes eronder mengen
idd niet te vreten bleekselderij..krijg het ook echt niet weg en brandnetelthee ook niet..maar lindebloesemthee is wel lekker! maar vocht zit nog steeds in de pootjes hoor...dus t werkt niet
Ik heb ergens gelezen dat rode paprika ook vochtafdrijvend is. Weet niet of het werkt hoor. Vandaag heb ik brandnetelthee geprobeerd (bah) en werkt ook niet (heb ook maar 2 kopjes gedronken...met moeite)