Hallo allemaal, Ik bereid me op alles voor en dus zo ook welke locatie ik wil bevallen. Ik zit nu best te twijfelen waar ik wil bevallen. Ik wil graag thuis omdat dat voor mij een veilige plek is, maar wel ver van het ziekenhuis. Mijn man vind het ziekenhuis fijner omdat het ons eerste kindje is na 4 jaar ellende (2 miskramen en een doodgeboren kindje) en hij het daar veiliger voor ons beide vind. Ik zit daarom nu best te twijfelen. Ik wil dat het dit keer wel goed gaat en we kunnen genieten van hem/haar na de bevalling. Ik ben bang dat als ik in het ziekenhuis beval ik niet mezelf durf te zijn tijdens de bevalling en dat durf ik thuis wel. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet kiezen. Mijn eigen vk zegt dat ik mijn eigen keuze moet maken, maar ik weet het gewoon niet. Heeft u iets van tips ofzo?? Groetjes Marieke ---------------------- 34+1 week zwanger van eerste kindje
Goedenavond, ik denk dat het heel belangrijk is dat je op een plek bevalt waar jij het best kan ontspannen en waar je een veilig gevoel hebt. Bij de ene vrouw is dat thuis en bij de ander in het ziekenhuis. Als ik jouw berichtje lees, denk ik dat je meer voelt voor een thuisbevalling. Maar wat je ook kan doen, is op het moment dat de bevalling begint, je kiest waar je wilt bevallen. Gelukkig kan dat in Nederland. Merk je dat je thuis niet goed kan ontspannen, dan kan me altijd nog naar het ziekenhuis en ook als het allemaal te spannend wordt voor je man Succes met het maken van een keuze! Groetjes Monique
Hii Monique, Bedankt voor je reactie. Ik ga er nog even goed over na denken, maar ik denk dat ik me nergens ga ontspannen. Nu al bij elke (voor)wee dat ik denk ik moet nog beginnen jeetje wat is het zwaar. Ik zie er ook enorm tegen op. Alleen durf ik dat niet tegen andere te zeggen omdat ik me daarvoor schaam😔 Groetjes Marieke -------------------- 34+2 zwanger van eerste kindje
Hii Al ben ik vandaag pas 34+6 Wij zijn vannacht trotse ouders geworden van een meisje. Haar naam is Fenna Noa. Ik ben om 23.00 even gaan slapen en werd om 23.40 weer wakker met heftige weeën die ik niet aankon volgens mezelf. Ik heb toch doorgezet en ik bleek ineens al ruim 7 cm te hebben. Ze zijn toen gestopt met weeenremmers. Rond 02.00 had ik 9 cm en nog maar een randje over, Maar ze vond het allemaal niet meer leuk toen heb ik samen met de vk het laatste randje weggehaald (wat een ellende). En om 02.35 hebben ze haar gehaald met de vacuüm pomp en hadden wij ons meisje al in de armen. Ze ligt nu in de couveuse, maar maakt het goed. Ze lag voor op haar groei en gewicht (gelukkig) en haar longetjes waren al rijp. Ondanks dat ze ver bij mij vandaan ligt geniet ik ontzettend. Ik mag vanmiddag naar huis omdat er verder geen complicaties zijn. Trotse moeder
Wat een verra! Gefeliciteerd met je dochtertje! Gelukkig is alles goed gegaan, ondanks dat je te vroeg bevallen bent en gaat het goed met jou en je dochtertje. Een fijne kraamtijd toegewenst! Groetjes Monique