Ja heg is handig maar de interesse en noodzaak zit er niet in gr 6. Het is niet waarschijnlijk dat ze op die manier er dan naar kijken. Ik zou de oudste nu laten kijken en alvast een schifting maken. Zo kun je in je gr 8 specifiek kijken en gerichte vragen stellen. Volgend jaar kijken wat het niveau van de jongste is en bekijken of je dan naar dezelfde scholen kan kijken of verschillende.
Hier ook echt focus op de oudste bij open dagen, maar de jongste focuste ook juist op haar zus, was zeker geen stoorzender ofzo, juist heel leuk om te zien hoe zij naar bepaalde dingen kijkt en daar dan bv ook vragen over stelde aan de oudste. Toch een andere blik dan je als ouders hebt ook. Als je vermoedt dat je jongere kind gaat rondrennen en gillen, zeuren en jengelen, dan zou ik een oppas regelen. Maar was hier dus echt niet aan de orde.
Ja, hier ook eens broertje meegenomen hoor toen we voor de oudste gingen kijken, die zat toen in groep 5 ofzo. Er is zoveel te zien en te doen. Daar hadden we geen kind aan hoor. Er kwam zelfs nog iemand naar me toe om te zeggen dat hij meer vragen stelde en dingen opmerkte dan de meeste groep 7/8-ers die kwamen kijken. Maar goed, ik blijf er ook bij hoor om goed op te letten, in geklier of aandacht vragen heb ik geen zin.
Bij ons hoefde er niks mee en kregen ze een soort goodybag nog met bijv een pen met schoologo of geodriehoek oid er in en wat folders etc.
Ik neem de jongste liever niet mee, hij eist nogal de aandacht op in dit soort situaties, vorig jaar is hij wel een paar keer mee geweest maar kan dan toch minder goed luisteren naar de info of vragen stellen etc. Maar dat ligt denk ik ook aan je kind zelf. Ik heb er nu voor gekozen om voor alle open dagen/ info avonden die we gaan bezoeken een oppas te regelen en mijn man ook vrij te laten nemen zodat hij ook mee kan.
Hier in de buurt is er volgende maand nog een scholen markt. Daar gaan we eerst maar eens heen. Veel info op 1 plek.
Heeft iemand ook ervaring met een vrije middelbare school? Van te voren leek het me niks, maar wat er verteld werd past op zich wel goed bij ons kind. Maar ergens klonk het allemaal wel erg zweverig en dat ik me afvraag hoe ze hun examen zo ooit moeten halen…
Wat staat op de website? Bij ons in de buurt Zie ik staan dat ze wat bijzondere feesten hebben, niet iets wat bij ons past. Klasgenoot van zoon was bij een open dag geweest en die vertelde dat ze elke dag voorlezen. Ik zie zoon niet elke dag zitten luisteren naar iemand die voorleest. Ben wel benieuwd naar iemand die echte ervaring heeft.
er werd idd verteld dat biologieles bijv bestaat uit het vertellen van een verhaal door de docent en dat de leerlingen dan in hun periodeschrift daar een tekening van moeten maken. Bijzonder onderwijs. Maar net ook met leerkracht van basisschool over gehad en ons kind heeft vooral heel veel planning en structuur nodig, en dat is daar in verhouding veel minder