Wat is jullie gouden tip voor zwarte (schimmel) plekken in de voegen van de badkamer?? In ons oude huis, nooit last van gehad omdat wij een megaraam in de badkamer hadden zitten wat elke dag wagenwijd openstond. Maar nu hebben wij geen raam, wel een goede afzuiger, maar dat werkt niet hetzelfde.
Klopt, maar de action heeft nu het zelfde spul ( grijze spuitbus) is de helft goedkoper en werkt net zo goed!
Als je dat spul van HG gebruikt moet je wel goed ventileren anders ga je groene mannetjes zien Maar het werkt wel super goed! Je ziet de schimmel gewoon voor je ogen verdwijnen. HG schimmel-, vocht- en weerplekkenreiniger
de tip die ik al eens op tv voorbij zag komen was: goedkope dikke bleek in een spuitbus doen (onverdund) en dan op de voegen sprayen. Een tijdje laten inwerken en daarna afspoelen. Werkte perfekt!
Hier nog een fan. Schimmelvreter erop, 20 minuutjes schuilen, afspoelen en heeeeel goed ventileren en alles is weer als nieuw.
Gewoon dikbleek van de Aldi in een spuitflacon mengen met water. Er op spuiten, in laten trekken en afspoelen Eventueel nog even met een schuursponsje er over heen. Werkte hier als een trein.
Wij hadden het in ons vorige huis ook ik deed er dan gewoon wat bleek op en hop weg. Maar dat was altijd maar voor even natuurlijk.
Onverdund bleekwater in plantenspuit, alles inspuiten, goed ventileren, kwartiertje in laten trekken en alles afspoelen. Belgisch bleekwater (javel) is hier nog beter voor, dat is wat sterker.
Verwarming in badkamer hoger zetten, na douchen of badderen wanden even droogmaken (oude handdoek) en deur open voor ventilatie. Af en toe muren insmeren met teatree olie. Werkt hier goed, ik gbruik liever geen chemicaliën zoals bleek in huis.
hier ook HG, heb het toevallig in mijn schoonmaakwoede net een paar dagen geleden gedaan... slaat wel enorm op je keel e.d. dus ik zou er niet te lang in blijven hangen en goed ventileren.
Let wel goed op bij HG, het bleekt ook je kleding! Ik was enthousiast aan het sprayen geslagen en blijkbaar kwam er ook nevel op mijn zwarte broek..... die heb ik dus af kunnen schrijven! Maar hier dus ook groot fan van HG!
ik heb zo'n witte schrobber van de action die je op zo'n stok kunt vast draaien..en gewoon chloor en citronella of zo'n spray voor schimmels..en keihard schrobben
ook hier de HG-tip. Idd, niet te lang in blijven staat en/of goed ventileren want het voelt niet aan alsof het erg goed voor je longen is En idd, pas op voor je kleding. Inspuiten, lekker een kwartier in laten trekken en dan weer afspoelen.
Ik zal eerst de goedkope bleektips eens proberen. En,dat hg spul kan ik nu dan beter aan mijn man overlaten begrijp ik?