Ik wil graag gordijnen gaan opgangen in de aanstaande babykamer. Maar nu.. Ik heb een dakkapel welke zo is afgetimmerd dat het deel van het plafond schuin afloopt naar de ramen. Kan ik daar een gordijnrails voor gebruiken? Dan staat de rail dus iets gekanteld tov de grond. Of lopen de runners dan niet? Ik hoop dat ik het duidelijk omschrijf zo. Wil het liefst iets tot aan plafond, dus geen stang, maar of dat kan?? Dank alvast
Je kan zo' n flexibele draad nemen zeg maar, waar je soms ook je vitrage aan op kan hangen. Of je neemt een latje van hout in driehoek vorm en schroeft dat bovrn je raam op t schuine deel. Dan heb je een recht stuk om de gordijnrails op te hangen.
Oh ja idd, zo'n draad is ook nog een optie! Goeie! Latje erop vind ik ook weer zo'n gekunstel, en schuine wand is gips, dus wil niet teveel belasten
Zo'n draad is een ramp. Als je verduisterende gordijnen wilt is dat veels te zwaar voor zo'n draad......
Wij hebben op de schuine wand gewoon een rail met runners en het loopt eigenlijk prima. Aan de onderkant van de gordijnen hebben we zon brede rvs roede waar de gordijnen achter hangen. Zo blijven ze tegen de muur aan zeg maar... Vraag me af of dit een duidelijke uitleg is, sorry
Al aan een rolgordijn gedacht? Die heb je ook met geleidedraadjes zodat ze evenwijdig aan de muur / raam blijven. Lijkt mij persoonlijk mooier dan een gordijn dat recht naar beneden valt en zo een hoop ruimte inneemt als het dicht is.
Dank voor de reacties dames b Er hangt nu luxaflex. Maar wil er gordijnen voor. Ook om leidingen berg te werken. En ik vind het mooier. Denk dat ik dan toch gewoon een rail ga proberen. Kost me de kop niet, en de hoofd verduistering gebeurt idd al door de luxaflex.
Ik zou zoiets doen: IRJA Gordijnroedeset - IKEA In combinatie met bijv. SYRLIG Gordijnring met klem en haak - wit - IKEA Zoiets hebben mijn schoonouders op zolder werkt prima, ze hebben zo'n rail ook aan de onderkant.