Haha, fijn! Er zijn bij de AH echt ontzettend veel lekkere recepten, die je vaak zelf nog een stuk goedkoper kunt maken door alternatieven te gebruiken. Ook zijn bepaalde dingen bij een lidl of jumbo (dat zijn de 2 winkels waar wij komen, ah, aldi, plus zitten veel verder weg, c1000 is hier niet meer in onze woonplaats). Zo is de pesto veel goedkoper bij de Lidl, maar zijn de blikken tomatenblokjes bij de Jumbo weer goedkoper.
@Saz667 Ik ben er ook erg blij mee hoor! Wat me wel opvalt is dat veel goedkopere recepten minder gezond zijn met groente enzo. Voor mijn zoontje moet ik dan alsnog iets koken of maken of een potje.
Naar mijn idee blijft de aardappel, groente en een klein stukje vlees/vis/vissticks/ei toch het goedkoopst. Dat eten wij daarom ook iets vaker dan voorheen. Maar wel veel lekkere dingen gelezen voor de dagen dat ik echt geen aardappel meer weg krijg!!
Ja, als ik zelf kook zijn aardappelen, vlees en groenten ook wel goedkoper. Vlees haal ik vaak bij de slager als het in de aanbieding is (laatst 12 stukjes vlees/6 dagen voor 8,10). Als mijn man eten kookt is het niet goedkoper, die schilt rustig bijna 2 kilo aardappelen voor ons samen.. Waardoor er én heel veel schil af gaat, én er nog best veel wordt weggegooid omdat ie gewoon teveel maakt (aangezien je kruimige aardappelen niet normaal kunt opbakken).
Ik heb vandaag een grote pot vega pastasaus gekookt (waren zo'n 12 porties à 250 à 300 gram) Nodig: 1 uitje 6 tenen knoflook Winterpeen Courgette 2 paprika's (of wat je dan ook lekker vind, doe ook wel eens prei, rode ui, restje bloemkool of broccoli) 2 blikken tomatenblokjes 3 of 4 pakken gezeefde tomaten (ligt eraan hoe gevuld je de saus maakt) 2 blikjes tomatenpuree Italiaanse kruiden, sambal en azijn/citroensap Bereiding: Snijd de groente klein Fruit de ui en knoflook ik een koekenpan in wat olie (en evt. Gehakt erbij rullen voor de niet vega variant). Doe in een grote pan de tomatenpuree en roer dat goed door tot het zurige eraf is Als de ui/knoflook goed is doe je het bij de puree in de pan Doe de tomatenblokjes en gezeefde tomaten erbij, even doorroeren Doe de rest van de groente erbij Voeg sambal, kruiden, azijn/citroensap en zout toe naar smaak Laat een paar uur zachtjes op staan zodat de groentes wat zachter worden
Mie met geroerbakte groente 2 kipfilet Pak oosterse roerbakgroenten (was vandaag nog in de aanbieding ook voor een euro) Eiermie Ik doe er dan wat ketjap en sambal door heen voor de smaak en klaar. Nog geen 4 voor 3 personen