Kleine kamer optimaal gebruiken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Felicia A, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felicia A

Felicia A Actief lid

25 jan 2013
    150
    0
    0
    Hoi,

Wij verwachten ons derde kindje in augustus. In de kamer kan een kledingkast, maar dan wordt het wel vol. Dat willen we eigenlijk niet. Daarom zouden we eigenlijk vooral een commode en ledikant willen plaatsen. De (relatief kleine) ruimte lijkt dan heel ruim.

Zijn er meer mensen die de kleertjes in de commode plaatsen i.p.v. een kast? Hoe bevalt dat?
    Hebben andere mensen nog andere leuke oplossingen voor het bewaren van de kleertjes gevonden? Of een voorbeeld van een hele kleine kast?

We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,
    Felica

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ben hier ook benieuwd naar. Wij hebben wel een zolderkamer, maar daar willen we zelf niet liggen en we vinden ons zoontje echt nog te klein. Dus zal een 2de kleine op het kleine kamertje moeten, denk aan 2,3 x 2,3 m met een koof in een hoek en een raam op de gehele breedte. Dus op zoek naar slimme oplossingen.

3. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier een grote kamer waar twee bedjes, commode en dubbele kast in staan!
    Ik gebruik eigenlijk alleen de commode daar zit alle verzorgings dingen in, kleertjes en dekentjes voor twee babys!
    In de grote kast zit voorraad zoals luiers, flessen en reserve dingen!
    Je zou dus met een commode met plank er boven toch goed moeten uit komen!

4. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is zo n ledikant met lades erin nog handig om erbij te hebben aan bergruimte.

5. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
  6. Felicia A

Felicia A Actief lid

25 jan 2013
    150
    0
    0
    Fijn zeg dat jullie zo meedenken!!

:)

7. Felicia A

Felicia A Actief lid

25 jan 2013
    150
    0
    0
    Zijn er ook nog mensen die een ander ophang systeem hebben voor het bewaren van kleertjes. Een soort waslijn ofzo?

Rompertjes e.d. in de commode en dan zo iets voor de kleertjes?

8. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Wij hadden bij de eerste een kast en commode.
    De kast meer voor voorraad en papieren e.d
    Hingen enkele jurkjes in.
    Nu voor nr 2 alleen de commode verhuisd. Hebben een laddertje/trapje en daar wil ik dan ook wat kleertjes aan hangen.
    Verder past alles in de commode. Heb leuke mandjes op de plank voor de sokjes en spuugdoekjes.
    In de commode ook een paar mandjes voor de zalfjes e.d. nog ruimte over ;)

9. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Hier ook de grote ikea commode kast die Mrsdee ook heeft ideaal en er past echt ontzettend veel in.

10. Felicia A

Felicia A Actief lid

25 jan 2013
    150
    0
    0
    JP87 Heb je hiervan ook foto's?

11. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Hier ook een super kleine babykamer, waar alleen een commode en een bedje in past. En dat was al puzzelen.
    Ik dacht: dat kan vast wel, een baby heeft niet zoveel kleertjes etc. Maar helaas vind ik het in de praktijk knap waardeloos. Heb ook niet zo'n grote commode, omdat dat niet paste, misschien dat dat nog scheelt..
    Merk dat je bijv. kleertjes in een maat groter, de passende en meestal ook nog wel een restantje hebt liggen die net te klein zijn. Beddegoed en hydrofielen, alles moet een plekje in de commode. Ik zat altijd te tobben met de ruimte.
    Misschien komt het ook omdat het een meisje is, daar heb je misschien wel meer kleding van.
    De hangkleding had ik hangen aan een keukenrekje van de Ikea. (waar je haakjes en van die mandjes aan kan hangen) Dat was altijd wel een leuk gezicht en ook wel handig. In het mandje had ik dan de sokjes etc. liggen.

Nu we een tweede kindje verwachten, heb ik toch een kast aangeschaft, en die op een andere kamer gezet. Ben daar echt super blij mee! Alles is veel overzichtelijker en netter opgeborgen. Heb in die kast een kant voor de baby en 1 voor onze dochter, en de rest in de commode. Dat gaat helemaal prima!

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hier ook een klein babykamertje.. 2.5m2 bij 2.5m2 . Er staat bij ons een bedje en commode en een badje in. Ik heb in de gang nog een inbouwkast en daar heb ik alle kleding van de baby in.. Rompertjes/spuugdoekjes/hydrofiele luiers/badhandoeken allemaal in de commode..

13. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    He heb nog niet alles gelezen. Wij hebben in de commode een 'stang' opgehangen, zodat we de kleertjes in de commode hebben hangen, lijkt ons fijner dan stapeltjes kleding. De stang wat wij gebruikt hebben is gewoon een douchestang die je vast moet klemmen.

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben een commode met 3 lades. Ideaal!
    Ik heb in de commode van die bakjes gekocht van Ikea deze: SKUBB Box, set of 6 - white - IKEA

Daarin doe ik dan in een apart bakje de rompers. In een ander bakje de shirtjes. In weer een ander de broekjes (enz). Deze vouw ik op en dan doe ik de mooiste kant naar boven. De kant die je normaal op een stapel op een legplank naar voren legt een kwartslag draaien dus. De mooie kant (de voorkant die je ziet op een legplank) is dan van boven te zien is. Dat bespaart veel gezoek in de kast, je kunt in 1 oogopslag zien wat voor shirtjes en broekjes je hebt en hem er zo tussenuit halen.
    eh.. is het duidelijk?;)

Prima te doen, behalve met maatwissels! Dan is het even drukke boel in de kast. :cool:

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als de kamer erg klein is kun je 'm beter als walk in wardrobe met commode gebruiken, en er geen ledikant in zetten. Eerste zes maanden minimaal slaapt je kind toch al op je kamer,en dan heb je wat meer tijd om uit te vinden wat qua bergruimte voor jullie werkt.

16. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind een kledingkast maar overbodig. Ik heb de afgelopen zo weinig tijd gehad (huilbaby) dat ik al blij was al waren de kleren gewassen en zo met wasmand binnen. Laat staan dat ik ze nog eens uitgebreid ga ophangen en meer. Maar inmiddels zitten we gelukkig in een rustige fase en vouw ik toch haast alles op. Ik vind dat veel praktischer dan dat ik met hangertjes bezig ga zijn. Zijn allemaal extra stappen die niet hoeven. Mira trekt op een dag zeker wel twee keer iets anders aan. Dan trek ik de la van de commode open en vind ik de sokjes, rompertjes en kleding. Voor de jurkjes en dat zijn er nogal wat, gebruik ik wel de kledingkast. Het is anders ook zo zonde om het niet te gebruiken en er is ook geen ruimte voor ze in de la. Denk dat een kledingkast straks pas handig is al is ze een peuter of kleuter. Dan kun je meer ophangen en de rest opvouwen voor op de plank. Maar al is kleding nog zo piepklein dan is het in een keer opgevouwd en weggelegd in de la.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een klein kamertje en heb ook een hemnes 8 laden kast als commode en kledingkast. Voor 35 euro op de kop getikt op marktplaats:D
    Hier ligt alles in en 2 maten kleding.

Deel Deze Pagina