Goedkope kinderwagen en later betere buggy?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maagd, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hallo,

Wij zitten met een dilemma.
    We verwachten ons 1e kindje en moeten dus alles opnieuw aanschaffen.
    Nu zijn we naar een kinderwagen aan het kijken, maar je bent al gauw, met alle toebehoren, 1000 euro kwijt. Erg veel geld natuurlijk.
    Nu werden we erop gewezen dat je een kinderwagen niet veel/lang gebruikt en dat je beter een goedkope kinderwagen (400/500 euro) kan kopen en later een goede stevige buggy (100/200 euro)

Ik vraag me af of dat echt wel zo handig is. Wij zijn beide namelijk lang en moeten dus rekening houden met de lengte van de kinderwagen (afstand tussen duwstang en as van de wielen ivm lange benen), het liefst houden we ook nog rekening met de hoogte van de bak. Die wagens zijn gewoon duurder dan standaard hoogtes. Kiezen we voor een goedkopere dan hebben we waarschijnlijk geen hoge wagen met hoge bak.

Wie heeft de keus ook gemaakt voor een goedkopere wagen en betere buggy en waarom?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik denk dat ze bedoelen dat je de wagen met wiegbak niet lang gebruikt, maar met zitje wel degelijk. Ik vind persoonlijk buggy's ondingen, zeker voor dagjes uit.
    De meeste buggy's zijn laag en hebben geen verstelbare duwstang, ook loop je er anders achter en dus sneller last van je rug.

Je hebt al complete wagens (met wiegbak en zitje) voor 500euro (dacht de mutsaerts transaction is er zo een) Dat is een prima wagen met verstelbare duwstang. Normale bakhoogte enz.

Bij bubydump hebben ze deze wagen.

Maar er zijn nog wagens die goedkoper zijn dan 100euro. De mutsy 4 rider, evo, igo. Allemaal fijne wagens.

Of je kijkt voor een goede tweedehands. Is maar net wat je zelf prettig vindt.

Bij de babydump heb je nu weer bijv bij de transaction dat je er een gratis autostoeltje bij krijgt of een gratis tas.

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier hadden wij bij de 2e een Bugaboo via marktplaats gekocht. Aangezien ik een combiwagen juist weer ondingen vind om vooral mee te slepen hebben wij toen N. bijna 1jaar was de Bugaboo verkocht en een nieuwe Nuna Pepp gekocht. Nog altijd ontzettend blij mee met deze keus. De Nuna vind ik vooral fijn vanwege de stevigheid, compact opvouwbaar en dat je de duwstang kunt verstellen. Eigenlijk vind ik alles een + aan deze buggy op het boodschappenmandje na. Vind ik wat te klein.

Ik zou zeggen kijk wat jou ervaring is met een combiwagen. Je kunt altijd nog een buggy kopen.

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Je kunt er ook voor kiezen om er ene via MP te kopen. Dan ben je een stuk goedkoper uit.
    Verder zijn er inderdaad meer wagens die rond de 500 euro compleet kosten.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het zitje gebruik je inderdaad wel lang. Vandaar ook dat ik me afvraag of het wel handig is om die keus te maken.
    Wij kunnen voor 500 euro geen wagen vinden (zijn bij babydump geweest) omdat we vrij lang zijn en de afstand tussen de duwstang en de as van de achterste wielen te kort is, je trapt dus steeds tegen die stang, de wielen of het boodschappenmandje wat daar zit.

Nadeel van 2e hands vind ik dat ik altijd een eigen maxi cosi wil hebben, geen 2e hands dus ivm veiligheid.

lastig

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb mijn wagen toen voor 600 euro gekocht incl. Alle toebehoren en maxi cosi.

Dat is een quinny moodd. Mijn man is lang (1.90) en vind het ook een prettige wagen.

Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan buggy's, k heb nog nooit een mooie buggy gezien en ga er dan ook echt niet mee lopen, je kan de buggyinzet ook lang gebruiken.

Je hoeft dus geen hele dure wagen te kopen als je goed zoekt heb je een mooie nieuwe wagen voor 500-600 euro.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    persoonlijk zou ik de wiegbak ook niet willen missen. Ik gebruik de mc niet op de wagen (geen adapters en vind t niet nodig) en ik moet dagelijks mn oudste 2 naar school brengen dus heb de wiegbak dagelijks nodig.

En een maxi cosi heb je nu al voor 100euro, de nieuwe modellen zijn duurder. Die heb ik ook nieuw, maar wagen is tweedehands vaak erg goed. Zeker mensen die m verkopen omdat nr erg snel achter 1 aankomt. gewoon goed kijken en zelf erheen gaan om te kijken hoe de wagen eruit ziet.

Of je kijkt voor een showmodel? Toevallig waren wij laatst bij baby park, daar stond een joolz voor 600 euro compleet met alles er op en eraan.

8. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Wij hebben een Koelstra binque daily gekocht, een combiwagen voor rond de 600 euro met alles erop en eraan. Wij zijn ook beide lang (1.80 en 1.90m) en vinden deze prima, duwstang is verstelbaar en we schoppen nergens tegenaan.

9. @Maagd: mijn man en ik zijn ook allebei lang (1.87 en 1.92) en wij liepen in het begin ook wel eens tegen de onderkant van de kinderwagen aan. Maar je went er vrij snel aan. Nu gebeurt het eigenlijk nooit meer. Laat je daar dus zeker niet door tegenhouden bij de keuze van een kinderwagen :)

10. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Gewoon via MP een complete wagen kopen! Ben je voor minder dan je budget klaar. En of je een buggy wilt, kun je dan later beslissen. :)

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat tegen de wielassen/boodschappenmandje gebeurde hier ook in het begin, is gewoon even wennen. Wij hadden een mutsaerts transaction(?) voor €400,- inclusief maxicosi. Gebruiken hem nu nog voor de derde en zijn er nog steeds erg blij mee. De buggy is echt alleen voor op de fiets of een klein uitstapje. Vind die dingen verschrikkelijk.

12. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ja ik! Waarom? Omdat ik een kinderwagen van 1200,- belachelijk duur vindt! Had evengoed een nieuwe prima wagen van mutsy. Maar ipv model van 2012 had ik een model gekocht van 2011. En dat scheelde ff de helft!

En nu hebben we een goede buggy.

De mutsy is zelfs nog prima voor spruit 2 die er nu aankomt :D
    Heb ook absoluut geen spijt gehad van had ik maar een duurdere kinderwagen gekocht.

13. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga ook eens googlen als je beetje weet welke wagen je wilt.
    Wij kwamen op de maxi cosi mura uit en wilden deze in eerste instantie via MP. Uiteindelijk door googlen een nieuw, iets ouder model kunnen kopen redelijk in de buurt. En daardoor nog binnen budget.

Ondanks dat je de wagenbak maar relatief kort gebruikt, is de kans wél dat je je wagen die periode intensief gebruikt. Tenminste, ik wel. En dan vind ik zelf de investering in een redelijk goede wagen het wel waard.

Buggy hier ook geen fan van. Ben 1.83m dus niet extreem lang maar ook niet klein en geen enkele buggy gevonden waar ik echt zo lekker achter loop als achter de wagen.

14. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Een bugaboo bee, zou een oplossing kunnen zijn , als kinderwagen met een nestje en als buggy is die echt super zeg ik uit ervaring :)

15. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou een goede kinderwagen kopen en een buggy helemaal niet... Wij gebruiken onze bugaboo nu al bijna 3 jaar en kan zo verder naar ons volgende kindje...

16. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
  17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Koop op marktplaats een kinderwagen.
    Koop de maxicosi nieuw, en gebruik die alleen in de auto, niet als boodschappenmandje waar je je kind in meezeult.
    Neem een draagconsult bij een draagdoekenconsulent.
    En beslis pas over grote aankopen als je kind er is, omdat je dan pas weet wat voor jullie werkt.

1000 euro voor een kinderwagen is natuurlijk pure onzin, voor dat bedrag heb je een tweedehands auto!

18. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben een musty transaction. Heerlijk wagen, ik ben 1,77 en man 1,96 lopen er prima achter. Heeft ook adapters om de reiswieg op te hogen is incl maxicosi en verzorgingstas 400 euro. Ow en wandelwagen inzetkan naar je toe. Ons zoontje was namelijk met 4 maanden uit de reiswieg omdat hij zo lang was. Dus was fijn dat ik hem plat in de wandelwagen inzet naar me toe kon zetten.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.265
    17.139
    113
    Ook ik zou wel voor een goeie wagen gaan. Buggy's vind ik ondingen. Er zijn zat wagens te vinden voor minder dan 1000euro hoor! OOK als je lang bent (manlief is 2m04, ikzelf rond 1.65 dus flink verschil)
    Bij de eerste hadden we een x-adventure triple swivel, man kon daar goed achter lopen. Bij de tweede deze wagen weer gebruikt. Prijs weet ik niet meer precies, maar wel onder de 500euro
    Nu voor spruit 3 hebben we een Baninni Maxim gekocht (400euro voor onderstel, wagenbak/stoeltje, autostoeltje, verzorgingstas).

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Op marktplaats koop je een goede nette 2ehands kinderwagen voor een leuk prijsje. Voor 200€ heb je echt al een goede

Ik heb een quinny buzz en ben er erg blij mee (wel nieuw gekocht)

Succes

Deel Deze Pagina