Wij gaan over een weekje op vakantie! Heerlijk er even tussenuit! Maar natuurlijk wil ik zo nu en dan even naar het thuisfront bellen, maar het is zo ontzettend duur!! Bellen met je eigen telefoon is haast niet te betalen als je een abbo hebt, dus ben ik opzoek naar een goedkoper alternatief! Iemand goede ideeën en/of ervaringen?
google chat, als je internet op je telefoon hebt dan kun je via google chat gratis bellen. er zijn meer programma´´s die waarbij dat kan.
Alleen is internetten vanuit het buitenland heel erg duur!!! Tenzij je hiervoor een speciale bundel hebt. Wij smsen altijd vanuit het buitenland...is een stuk goedkoper dan bellen.
skype! Zorg dat je wifi hebt ter plekke, aangemeld bent bij skype ( en je thuisfront ook) en dan kun je gratis bellen via internet.
vaak kan je bij die kleine winkeltjes een telefoonkaart kopen voor ongeveer 4 euro en die kan je bij de telefooncel gewoon gebruiken ik weet alleen niet meer precies hoelang je daarmee kan bellen.
Ik had al even gekeken maar ons hotel heef geen draadloos netwerk. Dus dan wordt Skype etc vrij lastig. Telefooncel zat ik ook al aan te denken maar volgens mij is dat ook vrij prijzig.. En waar vind je nog telefooncellen? Hier in nl zie ik ze nergens meer! In het buitenland nog wel?
nee, hier in NL zie ik ze ook niet meer, welk land ga je heen? spanje, turkije, griekenland heeft ze in ieder geval wel.
Als je alleen even belt om door te geven hoe het gaat en of er bijzonderheden zijn, dan vallen de kosten toch wel mee? Hier nog nooit een schrikbarende rekening gehad in ieder geval.
Welke providor heb je? Vodafone heeft passpoort (neem aan dat andere providers ook wel iets vergelijkbaars zullen hebben), dan betaal je 99 cent om het gesprek te beginnen en voor de rest gewoon je normale tarief.
Vaak is het een stuk goedkoper als je gebeld wordt in het buitenland in plaats van zelf naar nederland te bellen. Bij T-mobile in ieder geval wel! Dus dan alleen even een sms naar het thuisfront dat ze je moeten bellen. Wij doen dat vaak als we naar Curaçao gaan.
Wat je ook kunt doen is in het land van bestemming (in dit geval Portugal) eens rond te vragen wat het mobieltarief per minuut is voor bellen naar t buitenland. En koop daar dan een goedkope simcard met maar een minimaal saldo erop. Is vaak vele malen goedkoper dan met je NLe abbo/prepaid vanuit het buitenland naar NL te bellen. Wij wonen in Duitsland en kunnen voor 7 ct (vanaf mobiel naar vast) bellen naar NL. Kom ik met diezelfde prepaid in NL en wil ik dan bellen, dan betaal ik 51 cent per minuut!!!!!
Of gooi hier even de vraag op t forum of er iemand in Portugal woont of bekend is met de tarieven... dan heb je nu alvast info. Hier op t forum zitten genoeg dames die in het buitenland wonen.