Buik schokt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Astrid0482, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,
    Soms heb ik wel eens last van dat mijn buik (baby?) schokt. Het is geen schop die ik krijg maar echt effe dat mijn buik op en neer gaat. Alsof de baby schrikt of niest, zeg maar. Wie herkent dit en weet wat dit is? Heb het eigenlijk al sinds ik de baby voel.

2. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    wat raar zou je dat echt kunnen zien als de baby schrikt of niest ik zou dat wel grappig vinden.Heb je het al aan je verloskundige gevraagd?

3. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Ik herken het meer als dat de baby de hik heeft!dan gaat de buik heel lichtjes heen en weer,je kan dat ook van binnen uit goed voelen!maar is p.p weer verschillend uiteraard.

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Misschien een soort adrenalineschokje? Zoals wij ook wel eens hebben als we op bed liggen, voordat we in slaap vallen.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook wel eens dat de baby op een heel regelmatig tempo schokt. Het is dan duidelijk niet mijn eigen hartslag die ik voel. Ik denk dat de baby dan even de hik heeft ofzo.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik weet wel wat je bedoeld en het is een heel ander gevoel dan als de baby de hik heeft. de mijne heeft regelmatig de hik maar dat andere schokje lijkt idd alsof hi schrikt. een soort stuiptrekkingachtig schokje en dan zie je dat idd ook heel duidelijk aan de buitenkant

7. sonja 33

sonja 33 Lid

15 jan 2009
    45
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    leiden
    ik heb het ook het is een heel gek gevoel, en je ziet het aan de buitenkant ook echt trillen zeg maar.
    ik had het bij m'n eerste zwangerschap ook.
    het duurt maar even,en dan is het weer weg.

8. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0

Ja precies!
    De baby heeft regelmatig de hik, maar deze 'schok' is wat harder en meestal ook maar gewoon 1, terwijl de hik langer aanhoud en meer een paar tikjes zijn.

9. Mina1301

Mina1301 Lid

7 jun 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken dit ook wel ja! Ik moet wel zeggen dat ik het pas echt duidelijk zo voel sinds mijn buik en dus het kindje wat groter is. Dus vanaf een week of 28 of zo.
    Eerste keer schrok ik er wel een beetje van (ben al sinds week 25 aan het vechten tegen een vroeggeboorte), maar nu ben ik er van overtuigd dat het er gewoon bijhoort.

Ik denk ook dat het komt door uitrekken of schrikken of iets dergelijks.
    Ook hier zijn dit soort schokken maar 1 keer en daarna niet meer.

10. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Nou toevallig dat ik dit lees, wilde dit namelijk net a.s. dinsdag aan de vk vragen want ik voel dit dus ook wel eens... het voelt inderdaad net alsof de baby een soort van stuipje heeft. Ikzelf heb niet het idee dat het de hik is of dat de kleine ergens van schrikt omdat ik het ook vaak heb als ik gewoon rustig in bed lig dus hij kan niet schrikken van een geluid ofzow... misschien rekt de baby zich uit en heeft ie last van spiertrillingen ofzow? Vraag het toch maar even na dinsdag want ik vind het toch maar raar :) het is trouwens na 1x wel over dus wat zal het zijn... ben erg benieuwd!!!

Groetjes Nelleke

11. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ben vandaag op controle geweest en heb het ff nagevraagd, maar het kan blijkbaar geen kwaad, wat het nu precies is weet ik niet :) , maar het 'hoort er allemaal bij.'

12. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ik denk dat het de hik is!

13. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buik "schokt" soms ook wel eens. Gaat dan op en neer en volgens mij komt dat gewoon door beweging van de baby of zoals anderen zeiden dat die de hik heeft. Ik denk dat het niks ernstigs is. Ik heb vooral ´s avonds om 22.30 als ik op bed lig mijn buik echt op en neer gaat en dat komt dan echt doordat de kleine heel druk aan het bewegen is.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben heeft ook de nodige capriolen uitgehaald hoor!
    Van hele gekke hevige schokken tot compleet golvend van links naar rechts, van boven tot onder.

Hij is er normaal uitgekomen ;)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Volgens mij beweegt de baby dan in 1x heel heftig ofzo. Of probeert een duik te maken of trekt zichzelf omhoog.

Ik heb het namelijk ook vaak.
    Heb me er nooit druk om gemaakt, want ze is gewoon een druktemakertje :p

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

neuhh ik maak me er ook niet druk om, maar wat ik me wel afvraag is of dat dat kind in mij de hele dag de hik heeft ofso!!!! dat arme kindheeft zovaak de hik dat ik he zielig begin te vinden en dan praat ik wel met em en zeg van ja jongen niet zo gulzig drinkenhe dat krijg je dan ervan maja..hij is eigenwijs :p

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Dat heb ik ook..
    Soms heeft ze de hik en dan voel ik het licht kloppen in mijn buik bij elke hik.
    Heel apart.
    Vandaag heeft ze de hik nog niet gehad.

Maar inderdaad, ik vind het dan ook wel sneu. Persoonlijk vind ik de hik echt een vervelend gevoel dus heb dan meteen medelijden met mijn kind.

18. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hihih heb ik ook als ik in bed lig! dan golft het helemaal heen en weer! zo leuk!!!!!

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik herken het wel die van mij heeft dat ook

20. caroline16

caroline16 Niet meer actief

als mijn meisje omdraait ofzo, dan beweegt ook mijn hele buik..

Deel Deze Pagina