Mijn zoon heeft een 120 delige set Caste Arts potloden (geloof 65 euro bij amazon). Mooie set, mooie kleuren en geven goed kleur af (vele malen beter dan Bruynzeel). Ik heb zelf een complete set faber castell polychromos, die vind ik zelf iets fijner, maar zijn wel veel duurder (200 voor 120 potloden)
https://www.amazon.nl/Castle-Art-Supplies-kleurpotloden-kunstenaar/dp/B07ZP8QP2V/ref=mp_s_a_1_4?crid=P5S2WWCJ8ZLD&dchild=1&keywords=castle+art&qid=1630440100&sprefix=castle+&sr=8-4 Deze set heeft hij dus, compleet met tas. Zijn ook kleinere sets van.
Ligt er aan wat je goed vindt…wij hebben een set van de Action (in een houten ‘doos’ met een schuifplaatje) die goed bevalt. Ze zijn wel snel op, omdat het hout vrij zacht is oid, maar goed, voor dat geld is dat niet vreselijk dramatisch. Afhankelijk van wat je er mee wil doen, kan zo’n set wellicht ook, als je echt veel of meer professioneel tekent/kleurt, dan zou ik voor een duurdere set gaan.
Dat valt mee voor zoveel kleuren, maar wel veel geld. Kijken of ze minder kleuren hebben, zoveel keuze hoeft ze niet te hebben.
Caran d'ache, Lyra, Faber Castell etc. hebben vaak wel mooie kleurpotloden, ook vaak een betaalbare lijn.
Derwent (meerdere prijsklassen) en Faber Castell. Maar vraag is: waar is het voor? Amateur? Semi-prof? Voor kinderen?
Mijn dochter heeft (voor tekenles) een set van Faber Castell, niet supergoedkoop, maar wel het geld waard vinden wij. En ze heeft inderdaad niet de grootste set, is (nog) niet nodig.
Hier Faber Castell o.a. in huis omdat ik zelf teken. Dochter is nog een beetje te jong/wild daarvoor (4.5) dus die heeft bryunzeel. De lol van kleuren ging er vrij vlot vanaf met de setjes van Hema/Actio, dingen geven amper pigment af. Ik werd er zelf ook knap sachrijnig van. Dus die kreeg een grote doos bruynzeel (zo'n blik van 65 stuks, aanbieding via trekpleister) toen werd t kleuren weer leuk. In belgie ook een pot van 100 super washable viltstiften gehaald. Niet goedkoop maar heeft zn prijs al terugverdient. Idem voor de bruynzeel wasbare wasco's (hele huis was getarget toen papa in slaap was gevallen, keuken, deuren, muren) goddank zijn die ECHT wasbaar en makkelijk te verwijderen.
Wij hebben deze houten doos ook en ik was wel verrast. Andere kleurpotloden van Action zijn op z'n zachts gezegd waardeloos. Maar deze doen het heel goed! Prima voor het gewone kleuren van de kinderen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/bruynzeel-kleurblik-70-delig/9200000132228408/?s2a= Ik heb deze pas gekocht voor de caravan. Mooie en complete set. Oa inclusief gum, gewone potloden en puntenslijper.
Mijn zoontje zweert bij Heutink kleurpotloden. Degelijke schoolkwaliteit, basisset met 12 kleuren en aangevuld met losse doosjes wit etc. En de kleuren die ze op school in groep 3 niet hebben heeft hij vandaag in een etui zelf meegenomen anders worden zijn tekeningen niet mooi genoeg Zijn te koop op heutinkvoorthuis.nl sowieso een erg goede site met knutselspullen. We hadden vroeger een fysieke winkel in de buurt, wat was dat een walhalla.
Het is voor mijn dochter. De goedkope van de Action zijn niks. Ook heeft ze een tegenkomen maar die zijn ook niet fijn. Daarom wat duurdere proberen.
Ik zou voor die van Heutink kiezen dan. En als je een iets uitgebreidere set wil kiezen voor Bruynzeel. Het blik met de kever erop bijvoorbeeld. Of Staedtler die zijn ook niet te duur, kleuren zacht en geven goed kleur af. Hier favoriet bij onze kinderen. Potloden zoals Derwent en Faber Castell zijn super maar voor kinderen wel wat te. Potloden van Hema zou ik niet doen, geven veel minder goed kleur af ivm de pigmenten die daarin gebruikt worden.
Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. Duurdere merken bevatten veel meer pigment dus meer intense kleur. Ik kleur graag in de boeken van Johanna Basford. Ik heb Faber Castell polychromos, de grote set en Prismacolor Premier de grootste set. Dure sets, maar vind het voor volwassenen echt de moeite waard.