Ik heb al een tijdje last van een jeukende schilferige hoofdhuid. Dus nu maar eens opzoek naar een goede anti-roos shampoo. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb nooit anti-roos shampoo gekocht, wel eentje die milder is voor je hoofdhuid. Niet met te heet water wassen en je haren heel voorzichtig drogen, dus niet met je handdoek hard over je hoofd gaan.. Oh en natuurlijk geen hete föhn erop, zijn ook allemaal dingetjes die je kunt toepassen om je hoofdhuid te kalmeren ipv meer irriteren.
Ik heb die van head & shoulders een tijd gebruikt toen ik een jeukende hoofdhuid had. Staat volgens mij ook op voor jeukende hoofdhuid, heeft bij mij erg goed geholpen.
Ik vind die van guhl fijn. Ik heb sowieso meestal guhl shampoos (verschillende, ik gebruik niet altijd dezelfde).
Head en shoulders! Volgens de kapper niet de beste maar die van de kapper werkte minder goed. Met head en shoulders gewoon nooit meer last...
Ik heb voor de kinderen met een gevoelige hoofdhuid ( droge huid in de winter vooral, eczeem ook) Neutral anti roos Het ruikt een beetje naar mijn zalf die ik had tegen droge huid en eczeem. Sinds ze die gebruiken is hun hoofdhuid echt hele maal verbeterd en geen jeuk meer. Deze shampoo is trouwens gewoon voor alle leeftijden. Hele fijne shamppo vind ik. Neutral Parfumvrij Anti-Roos Shampoo bevat geen kleurstoffen, geen parfum en geen parabenen en is dus uitermate geschikt voor mensen met een gevoelige huid of een allergie
Bedankt voor de tips. Ik heb een soort roos wat volkens geen enkele kapper roos is maar wat wel weg gaat met head and shoulders maar daar word mijn haar zo droog van. Volgens de kappers is het een droge hoofdhuid en ik vermoed een soort pseuriasis maar ga jouw tips eens testen.
Mocht het geen roos zijn maar psoriasis dan zou je bij de huisarts voor een speciale shampoo kunnen vragen.
Oh ik word hier helemaal blij van, ga ik morgen gelijk ophalen en proberen. Heb overal weer jeuk momenteel en dus ook heel erg op mijn hoofdhuid. Voelt ook gewoon heel gevoelig aan.
Ik heb psoriasis. Vooral op mijn hoofd en rond en in mijn oren. Ook mijn ellebogen zagen er lang niet uit en droeg dus altijd iets met mouwen die mijn ellebogen bedekten als ik weg moest. Vorig jaar had ik echt een opstoot met plekken op mijn armen, handen en benen. En waar ik het al had werdmeer dan dubbel zo erg. Ik heb toen een creme op basis van geitenmelk gekocht en voor mijn haar een shampoo bar op basis van geitenmelk. Sommige mensen hadden klachten dat hun haar er touwig van werd maar dat heb ik niet gehad. Er is trouwens ook shampoo op basis van geitenmeld indien de bar niet zou bevallen. De psoriasis is niet helemaal weg maar ik sneeuw het dekbed niet meer onder (test altijd op zwart) als ik mijn haren kam en de schilfers zijn stukken kleiner. De plekken op mijn armen, handen en benen zijn weg. Er zit wel nog rond mijn ellebogen maar die oppervlakte is serieus verkleind. Paardenmelk schijnt ook goed te helpen voor psoriasis maar is hier niet zo makkelijk verkrijgbaar.
Ik gebruik de sensitive shampoo met witte thee van Guhl. Dacht namelijk ook altijd dat ik roos had maar blijkt gewoon een gevoelige droge hoofdhuid te zijn. In de gure wintermaanden heb ik er weer iets meer last van maar toch werkt deze shampoo het beste bij mij.
Ben je toevallig geswitcht van shampoo of conditioner? Of een ander stylingproduct? Ik kan tegen sommige niet tegen en krijg dan ook een droge hoofdhuid. Als het een droge hoofdhuid is zou je ook eens kunnen proberen met azijn te spoelen. (Natuurazijn of nog liever apple cider vinegar, 1 op 1 verdund met water). Ik was eerst, dan spoel ik met azijn, laat dit een paar minuten intrekken en dan nog een keer wassen en conditioner erin. Bij mij werkt dit altijd! Na een aantal keer is het weg!
Ik heb een tijdje terug gepost over mijn zeer droge pijnlijke hoofdhuid. Ben sindsdien het wassen gaan uitstellen, en kan dus nu 8 dagen zonder wassen. Ik spoel het haar wel gewoon onder de douche met water. Het was wel even zwaar om door de vette barrière te breken, maar ben er achter gekomen dat het wachten totdat het vet is erger is dan steeds gewoon te spoelen. Maar nu 1 keer per week wassen, en geen last meer van pijnlijke, trekkerige en jeuk op mijn hoofdhuid. Mijn haar valt beter, en ik heb minder haar uitval! Ik heb het gevoel dat het vele wassen mijn hoofdhuid niet veel goeds deed!