Hoi dames, Ik heb maandag een goede echo gehad. Volgens de echo ben ik nu 12 weken. Ik had eigelijk verwacht dat ik na deze echo meer gerustgesteld zou zijn maar dat is dus niet (helemaal) zo. Nou zat ik er aan te denken om een doppler te kopen zodat ik thuis naar het hartje kan luisteren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb het ook gekocht en regelmatig gebruikt van week 12 tot 16 daarna eigenlijk bijna niet meer, mij gaf het een erg gerust gevoel!
Ik heb het bewust niet gedaan. Lijkt me net extra stress op te leveren als je dan een keertje niet meteen iets hoort... Moeder worden is een hoop extra onzekerheid erbij krijgen. Dat gaat nooit meer weg. Ik denk dat het dan nuttiger is om nu al te leren te relativeren en dingen op hun beloop te laten, daar zal je op termijn veel meer aan hebben.
Ik bedoel het totaal niet lullig, maar dan heb je zometeen een doppler en dan maak je je wel weer ergens anders ongerust over!? Of juist sneller, omdat je hem niet kan vinden, of dat je niet weet of het wel goed klinkt.. je gaat elke 3-4 week naar de verloskundige en die zal ook het hartje laten horen. Zoiets moet je gewoon aan professionals over laten denk ik dan. Shakes: ben het met je eens!
De meningen zijn er heel erg over verdeeld, maar ik vind het echt een enorme aanrader. Zolang je er bewust mee omgaat, pas NA de 12 weken en niet te lang achter elkaar, én als je je realiseert dat het ook kan gebeuren dat je het hartje even niet kan vinden, kan het echt geen kwaad.. Ik ben m'n hele zwangerschap doodsbang geweest, liet elke week een echo maken en liep bij de medisch psychologe die me hielp bij m'n angsten, maar dat hielp dan 1 dag en daarna was ik dan weer net zo bang. M'n AngelSounds heeft me er echt doorheen gesleept, zonder dat ding was ik waarschijnlijk helemaal gek geworden Ik luisterde vaak even voordat ik ging slapen en dat gaf me dan zo ontzettend veel rust.. Ik heb ook een hoop opgenomen, het is nu nog steeds ontzettend waardevol voor me Mijn zoon vond het trouwens ook geweldig om op die manier naar de baby te luisteren. Was er volledig van overtuigd dat het een jongetje zou worden, want de baby deed 'Pok' en meisjes doen geen 'Pok'
Als je jezelf kan beloven dat je niet in paniek raakt als je het hartje een keer niet kan vinden, doen. Even een momentje voor jezelf en de kleine pakken, hartje luisteren en dan hoor je even dan het goed zit.
Ik heb er ook 1 laatst aangeschaft en ben er erg gelukkig mee. Tuurlijk er zijn voor en tegenstanders maar dat is bij alles zo. Luister vooral naar jezelf hierin. Stelt het jou gerust? Doen dan! Stress is veel erger voor de kleine! Daarbij weet jij als geen ander hoe jij zelf op dingen reageert dus moet jij die keuze zelf maken! Wat mij bijvoorbeeld helpt is dat ik samen met mijn man luister. Of beter gezegd mijn man "bestuurd" de doppler. Mijn man is veel rustiger en niet zo snel in paniek. Ik moet zeggen als ik geweten had hoeveel het in mijn onzekerheid scheelt dat ik hem eerder had aangeschaft. Maar ik denk dat niemand jou hier advies in kan geven. Mensen spreken altijd uit eigen ervaring en behoeftes.
Ik heb er ook 1 en bij alledrie de zwangerschappen gebruikt. Bij duurt het alleen lang voordat ik het hartje vind. Bij alledrie pas na de 19 weken. Dan is het minder nuttig tegen de stress als je de baby al voelt. Maar vind het wel een heerlijk momentje. Ook als ik het hart niet (meteen) vind (duurt vaak erg lang) hoor ik de baby ook bewegen. Hij reageert heel erg op de dopler maar weet niet of dat positief of negatief is. Hij gaat er echt tegenaan duwen. Ik doe het dan ook 1x per twee weken of zo en dan niet te lang.
Ik heb de angelsound bij mijn 1e zwangerschap gebruikt en nu weer en heb er geen moment spijt van gehad!
Ik had het bij de eerste zwangerschap ook... wilde graag voor mijn eigen zekerheid die doppler... idd om gewoon af en toe even te luisteren of hij er nog zat.. maar vanaf dat ik m kon voelen eigenlijk niet meer gebruikt.... nu de 2e zwangerschap sporadisch gebruikt, maar meer uit nieuwsgierigheid "zou ik m kunnen vinden, zou ik m al kunnen horen" maar verder helemaal niet meer gebruikt! Maar zoals de rest ook zegt... je moet niet gelijk in paniek raken als je m niet 1-2-3 kan vinden... mij ook wel eens gebeurd... vaak wachtte ik dan en probeerde ik het later nog eens zonder gelijk in paniek te raken!
Ik vond de doppler echt superfijn. Ik heb de kleine altijd gevonden en nooit problemen er mee gehad. Het heert mij super gerust gesteld voordat ik hem voelde schoppen en daarna ook nog af en toe als hij een dagje rustig was.
Ik heb er 1 gekregen en die doet het gewoon niet goed. Ik ben bijna 38 weken en zelfs nu kan ik dr hartje niet vinden. Ik vind het ondingen die onnodig veel stress kunnen opleveren. Zelfs vorige week dacht ik 'ow waarom hoor ik dr nog steeds niet?' Terwijl ik weet dat dat ding niet goed is ging ik toch verkeerd denken omdat ze op dat moment ook extra rustig was toevallig Vertrouw op je zwangerschap...
Hier ook 1. Die had ik nog liggen van 7 jaar geleden. Ik heb hem eigenlijk alleen rond de 12-18 weken gebruikt. In totaal misschien 4x. Ik ga hem weg doen. Mocht je in de buurt wonen mag je hem zo hebben. Pb me anders maar
Bedenk wel dat een doppler niets zegt over de vitaliteit van de baby! Dat je een hartje hoort zegt daar helemaal niets over, je kan deze horen, en gerustgesteld zijn, en misschien onterecht. Ik heb in het ziekenhuis gelegen ( 8 weken) tijdens mijn zwangerschap en kreeg elke dag een CTG, ik heb gezien wat er allemaal wordt gemeten, dat is niet alleen het geluid van het hartje. Daar vertelde een verpleegkundige me dat een zwangere vrouw was binnengebracht die weinig kindsbewegingen voelde, ze ging luisteren met een doppler, hoorde het hartje en was, onterecht, gerustgesteld, bij haar controle, 2 dagen later, bleek het kindje overleden. zij vertelde me dit, omdat ik, daar liggend, eens dacht: laat ik met de doppler luisteren, die had ik meegenomen, dat deed ik savonds laat, vond het hartje niet, ik in paniek. Toen legde zij mij dus uit dat het niet alleen gaat om het horen van het hartje. Ik snap dat het je kan geruststellen, maar het kan dus vals positief zijn. Leer de bewegingen van je kindje kennen, en bel altijd als je minder beweging voelt. Een doppler kan, als je gewoon voldoende kindsbewegingen voelt elke dag, dan denk ik wel een fijne aanvulling zijn.
Dank jullie wel voor jullie reacties! Hiervoor heb ik een missed abortion gehad en dat spookt soms nog steeds door mn hoofd. Ben alleen bang dat als ik een doppler aanschaf dat ik het dan te vaak ga gebruiken. Ik ga er nog even over nadenken.
Ik vond het een Enorme geruststelling ik zal Blij zij als ik nu rond de 12 weken ben. Bij de jongste kon ik het met 9 weken 5 dagen al horen... Regelmatig geluisterd tot ik de kleine voelde bewegen... Daarna heel af en toe eens...
Ik heb er ook 1 thuis en ben er blij mee. We luisteren een paar keer per week een paar seconden maar. Dat geeft me al rust. Toen ik de eerste ging voelen gebruikte ik het bijna niet meer. Je hebt deels gelijk, maar na een goede echo kan het ook nog fout gaan! Met 14-15 wkn voel je niet altijd je baby, later in de zwangerschap wel. Ik heb regelmatig aan het ctg gelegen omdat ik minder leven voelde. Maar ik voelde niet alles omdat de kleine tegen de placenta schopte en die dempte alles. Vaak genoeg een echo gehad en we zagen de kleine duidelijk bewegen, maar ik voelde het niet.
+1, ik heb bij beide zwangerschappen de Dopper veel gebruikt in de periode tussen 12 en 18 weken, vond het echt superfijn! Is z'n geld echt meer dan waard geweest. En ook nu is ie doorgegaan naar m'n zusje die heeft m ook gebruikt tot ze de baby kon voelen.