Glucose in urine maakt niet uit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pheebs1982, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pheebs1982

19 dec 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vanaf vrijdag niet lekker. Draaierig hoofdpijn en moe. Ik heb nog van die teststaafjes van urine liggen. Nu blijkt dat ik veel glucose in mijn urine heb zitten. Maar volgens assistent is dit heel normaal gedurende zwangerschap gelukkig. Zijn er andere zwangere dames hier bekend mee?

2. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ben je bekend met diabetes..??

Wat ik kan lezen op internet is dat een gezond mens geen glucose in de urine moet hebben.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wat een assistente! Het kan zijn dat je diabetes hebt ... ik zou even ochtend urine inleveren en zo laten testen. En een afspraak maken bij je HA

4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Volgens mij is dat niet normaal nee, zou ook contact zoeken met huisarts of verloskundige.

5. Pheebs1982

19 dec 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben eind van de dag bij verloskundige geweest. Assistent bleef erbij. Paar weken terug was glucose test bloed goed en glucose in urine zegt niets... Dus geen zorgen

6. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    dan zou ik via de ha nog een urinekweek laten doen of eventueel een ogtt aan vragen. Dat je suikertest een paar weken geleden goed was wil niet zeggen dat het nu nog goed is. BIj dochter met 26 weken de ogtt gedaan en niets aan de hand. BIJ 30 weken bleek haar buikje voor te lopen en mocht ik weer een ogtt doen en bingo toen dus wel suiker.
    Nu ook suiker en idd ook suiker in de urine. Dat heb je niet als je geen verhoogde suiker hebt. Dus niet bij laten zitten

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Waar en ook weer niet helemaal. Een beetje glucose in de urine tijdens zwangerschap kan. Dit komt door alle lichamelijke veranderingen in het lijf, grotere doorstroming van de nieren, waarbij niet altijd al het glucose 'gefilterd' wordt.
    Met lichamelijke klachten en grote hoeveelheden glucose in de urine zou ik toch een ogtt opnieuw laten doen. Wat enkele weken geleden goed was, hoeft dat nu niet meer te zijn.

Deel Deze Pagina