GFT container

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Onlangs begonnen met groente en fruit te scheiden, maar dit is precies de rede dat ik snel gestopt ben. Ook vond ik wel erg weinig afval op een dag te hebben, nog geen bakje vol. Maar als die afbreekbare zakjes in de container mogen maakt dat het toch weer interessant.

Vandaag begonnen met plastic scheiden, ik wilde er net een topic over openen, maar misschien kan ik er hier iets over vragen: moet dat in een plastic zak in de container of mag het er ook los in? Dat ik de zak leeg gooi, dan kan ik die zak hergebruiken.

2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Je hebt een kliko voor het plastic begrijp ik?
    Dat is handig.

Denk dat dit zonder de zakken mag
    Kan me geen reden bedenken waarom het mét zou moeten

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Hier hebben ze het plastic het liefst los in de bak. Als er dan toch een zak wordt gebruikt, het liefst een doorzichtige.
    Ik gooi dus meestal alles los in de container.

sillies vindt dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Ik gebruik de groene bak niet. Alles gaat eerst in de bak binnen met zak en daarna in de grijze bak. Als ik iets vies vind is het een vieze gore bak met maden. Ik doe best veel voor het mileu maar die maden brrr nee echt niet.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn vegetariërs en we hebben nooit maden in de bak!
    Maar zit het niet ook tussen je oren dat maden viezer zijn dan rupsen of mierenlarven... het zijn gewoon onvolgroeide insecten. Is dat zo erg? Als je er allerlei chemische troep tegenaan gaat gooien of liters extra water gaat gebruiken is het hele voordeel van afval scheiden ook meteen verdwenen.

Evanesco vindt dit leuk.
  6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.936
    113
    Maar waar laat je dan het water, vuil en chloor wat je in de container spuit?

7. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Wij zijn ook vegetariërs, maar toch maden :confused:

Ben bang dat vliegen niet heel kieskeurig zijn waar ze hun eitjes leggen.

8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.681
    3.126
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben nooit maden. We scheiden hier alles maar onze gemeente haalt in de zomer iedere week de groene bakken op.
    De grijze bak is nog niet eens aan de straat gegaan dit jaar. Hij zit nu vol dus volgende week gaat hij wel aan de straat.

Ik vind het echt super al dat scheiden. Vroeger moest hij iedere 2 week naar buiten omdat die gemeente niet aan scheiden deed.

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Geen aparte kliko hoor, gewoon een verzamelcontainer. Ik heb eens gelezen dat je het in een doorzichtige zak moet doen, maar dat is weeral even geleden.

10. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

wc reiniger is geen chloor.
    Ik heb nog een schrob putje in de tuin, daar haal ik de deksel af en daar spoel ik hem dan in leeg. Is gelijk de straat geschrobt.

Deel Deze Pagina