Onlangs begonnen met groente en fruit te scheiden, maar dit is precies de rede dat ik snel gestopt ben. Ook vond ik wel erg weinig afval op een dag te hebben, nog geen bakje vol. Maar als die afbreekbare zakjes in de container mogen maakt dat het toch weer interessant. Vandaag begonnen met plastic scheiden, ik wilde er net een topic over openen, maar misschien kan ik er hier iets over vragen: moet dat in een plastic zak in de container of mag het er ook los in? Dat ik de zak leeg gooi, dan kan ik die zak hergebruiken.
Je hebt een kliko voor het plastic begrijp ik? Dat is handig. Denk dat dit zonder de zakken mag Kan me geen reden bedenken waarom het mét zou moeten
Hier hebben ze het plastic het liefst los in de bak. Als er dan toch een zak wordt gebruikt, het liefst een doorzichtige. Ik gooi dus meestal alles los in de container.
Ik gebruik de groene bak niet. Alles gaat eerst in de bak binnen met zak en daarna in de grijze bak. Als ik iets vies vind is het een vieze gore bak met maden. Ik doe best veel voor het mileu maar die maden brrr nee echt niet.
Wij zijn vegetariërs en we hebben nooit maden in de bak! Maar zit het niet ook tussen je oren dat maden viezer zijn dan rupsen of mierenlarven... het zijn gewoon onvolgroeide insecten. Is dat zo erg? Als je er allerlei chemische troep tegenaan gaat gooien of liters extra water gaat gebruiken is het hele voordeel van afval scheiden ook meteen verdwenen.
Wij zijn ook vegetariërs, maar toch maden Ben bang dat vliegen niet heel kieskeurig zijn waar ze hun eitjes leggen.
Wij hebben nooit maden. We scheiden hier alles maar onze gemeente haalt in de zomer iedere week de groene bakken op. De grijze bak is nog niet eens aan de straat gegaan dit jaar. Hij zit nu vol dus volgende week gaat hij wel aan de straat. Ik vind het echt super al dat scheiden. Vroeger moest hij iedere 2 week naar buiten omdat die gemeente niet aan scheiden deed.
Geen aparte kliko hoor, gewoon een verzamelcontainer. Ik heb eens gelezen dat je het in een doorzichtige zak moet doen, maar dat is weeral even geleden.
wc reiniger is geen chloor. Ik heb nog een schrob putje in de tuin, daar haal ik de deksel af en daar spoel ik hem dan in leeg. Is gelijk de straat geschrobt.