Gezonde hartige snacks.

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik ben nogal een avondsnaaier en dit met een bruiloft in de toekomst is niet echt handig.

Ik zoek dus hartige snacks die een beetje caloriearm zijn. Dit ook een beetje om mijn lopende bifi en haringverslaving af te leren, want eerlijk is eerlijk. Dit zijn niet de meest healthy snacks voor in de avond. :D

Wat ik heb voor mezelf op het moment;

Komkommer met een beetje tonijn (op water) erop gekwakt.

Cherrytomaatjes (het liefst met roomkaas en bieslook, maar daar kan ik natuurlijk ook een philledelphia light van maken).

Popcorn

Pinda's

En that's it!

Dus je kan wel zeggen dat ik hulp nodig heb. Jammer genoeg bestaat er geen Hollandse Nieuwe Light of een Bifi Light, want anders had ik al in de winkel gestaan :D

2. Partyrocker

Misschien ook een pakje Carpaccio met wat ijsbergsla er onder. Vult wel lekker, maar over het algemeen niet vet toch?

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik had een dipsaus van de WW die speciaal voor groentes was ( dus wortel komkommer paprika etc.. ) Zal eens zoeken :)

4. minon

minon Niet meer actief

Japanse mix zonder de nootjes
    Zoute stokjes
    Komkommer met aromat

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Tomaat en komkommer in wat grovere stukjes door elkaar met citroensap en een beetje knoflookolie; heerlijk en vult behoorlijk :)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier is het dipsausje:

3 eetlepels kwark 0% vet
    1 eetlepel yogonaise
    2 koffie lepels citroensap
    2 eetlepels verse ( of gedroogde kruiden ) welke je zelf lekker vind
    1 teentje knoflook
    een beetje zout en peper.

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Tucs hebben ook weinig calorieën dacht ik!

8. minon

minon Niet meer actief

Tuc met een plakje ei en wat curry/ketchup

9. Partyrocker

Saja.
    Die saus klinkt best wel lekker eigenlijk ja!

Mmm dan is komkommer ineens niet meer zo saai!

Ik las trouwens dat pinda's e.d. als heel vet worden bestempeld, maar dit juist niet zo is. Omdat het onverzadigd vet is en voor een verzadigd gevoel zorgt. Waardoor je minder trek krijgt in andere dingen.

Pinda's en nootjes zijn dus gezond :D.

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Croky airpops chips.. 70% minder vet, en zijn echt lekker!

11. topper12

topper12 Niet meer actief

Hoe vaak snack je dan? Want 1 avondjes snacken in de week lijkt me geen probleem, toch? Helemaal niet als je er bij het avondeten alvast rekening mee houdt.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Knoflookolijven vind ik zelf erg lekker. En dan niet meteen een heel bakje leegsnaaien :p
    Ze zijn natuurlijk vet, maar bevatten goede vetten.. Als je het mij vraagt 10 x beter dan tuc koekjes of light chips oid.

13. Partyrocker

Wil je dat echt weten?:D
    Ik snack echt orgineel ELKE avond. Er zit sporadisch een avondje bij dat ik geen trek heb.
    Dan neem ik vaak iets hartigs te knabbelen dus.

Ik heb ook niet vaak het idee dat ik vol zit na het avondeten. Misschien dat het daar aan ligt?

14. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    De pinda's vervangen voor andere noten, bijvoorbeeld amandelen of walnoten. Pinda's zijn super vet, zijn geen noten maar peulvruchten, en zijn helemaal niet zo gezond..

Plakjes komkommer met zelfgemaakt tonijnsalade.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh en wat ik ook echt onwijs lekker vind dat verkopen ze hier bij de kaasboer is knoflookteentjes in azijn!

16. topper12

topper12 Niet meer actief

Serieus? :$ Hier 1 en sporadisch 2 avonden per week. Als ik doordeweeks echt nog trek heb 's avonds dan pak ik een pakje met crackertjes van de Lu olijf/oregano. Ideaal want licht verteerbaar dus ik heb er geen last meer van als ik in bed lig en voor jou misschien ook ideaal want ik geloof dat de calorieen 1% van de ADH zijn. Hoe het daarentegen met het zoutgehalte zit durf ik niet te zeggen maar ik vrees dat je daarmee wel over de ADH komt ;)

Het kan ook aan je eten liggen hoor dat je 's avonds weer trek hebt. Als ik lichtverteerbaar eten heb gegeten dan krijg ik tegen 10 uur weer trek. En dan kan ik twee dingen doen: wat snaaien of naar bed gaan :D Het kan dus inderdaad aan het eten liggen, maar is het ook niet gewoon gewenning?

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    jaaaaaaaa:D

18. Bri

Bri Niet meer actief

Dat probleem heb ik ook... ik eet flink 's avonds en alsnog heb ik kort erna alweer trek.
    Misschien ligt dat aan mijn koolhydraten-consumptie. Heb vaak gehoord dat je echt minder trek in eten krijgt als je die sterk beperkt. Misschien moet ik dat maar eens proberen, al vind ik dat lastig (hou erg van koolhydraterig voedsel..)

19. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik snack(te) ook altijd graag 's avonds, sinds ik lijn heb ik dan ook niet ingevoerd dati k 's avonds helemaal niets meer mag.
    Bij de thee neem ik een volkoren biscuitje en 's avonds rond 10 uur nog een cracker met kipfilet of tomaat ofzo. Dan mag ik toch nog 'iets' maar is het geen havle zak chips meer :p

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier ook hoor al eet ik volgens mij weinig koolhydraten dus noem mezelf gewoon een vreetzak:D:D

Deel Deze Pagina