Het zoeken op internet is vaak andersom ingericht dus ik dacht.. ik vraag het eens aan de alwetende dames op ZP.. wie helpt? Ik zoek jongens / meisjes namen met de volgende betekenissen: - gewenst - verlangd - jongste - kado / geschenk - laatste - compleet Wie oh wie helpt? Dank jullie wel alvast voor het mee denken!
Dat heb ik wel geprobeerd hoort maar het werk maar heel beperkt plus dat het een door leken ingevulde lijst is (en dus verre van uitputtend)... niet de meest prettige om mee te werken. Iemand nog suggesties uit eigen ervaring?
Benjamin betekend gelukskind. En de uitdrukking 'de Benjamin van de familie' betekend de jongste van de familie. De namen Theodoor, Theodora, Dorothé,Dorothea en afgeleiden daarvan betekenen 'Godsgeschenk' Didi/Didy en Didier betekenen 'de gewenste' Kun je hier wat mee?
David: geliefde (ook mooi) Je komt wel snel op bijbelse namen uit? Geschenk (van God) Ik weet niet of je die wil horen?
Beetje vrij (dus bv. ook met namen die een synoniem van de betekenis als betekenis hebben en ipv verlangd bv. ook verlangen en ook bijbelse betekenissen als geschenk van Allah of geschenk van god): - gewenst: Desirée, Ava, Avis, Dilek, Mouna, Munya, Oumnia, Umay - verlangd: Arezou, Arman, Asha, Doru, Duc, Hanin, Mouna, Tiras, Tamana - jongste: Benjamin - kado / geschenk: Zawadi, Neylan, Djenna, Hadiyyah, Matthias, Thieu, Thimo, Thijs, Ties, Jonathan, Jesse
Mat, matthijs, matthias: geschenk vd heer Marga, margje, marit: parel, dochter vd zee, kind vh licht Josephine, josje, sepp: jaweh geve vermeerdering Mirte: liefde, geluk, vruchtbaarheid Puck: kabouter, deugniet Veronique: zegebrengster Trix: zij die geluk brengt Felix: gelukkig, geluk brengende Jon, jonas, jonathan, nathan: geschenk van god Vita, vivi, vivian: leven Tine, tina, trijn, trijntje, tino: kleine krijgshaftige Lia: de jongeling Allemaal wel vrij bijbels, maar geloof dat je daar ook naar op zoek bent?
Ik wilde Tycho voorstellen, maar dan zo geschreven . Ava is leuk! Klinkt ook wel bij je kindjes als ik het hardop zeg.
Een cadeau geven: Inam Liefde: Milan, Asmara Geschenk van God: Thijs, Dora, Dorine, Dorien, Dores, Dorus, Fedor, Hanan, Ivana, Ivane, Jonas, Jonathan, Joni, Mathieu, Mats, Mathias, Matthijs, Matti, Mattanja, Nathan, Ted, Teddy, Thea, Theo, Thieu, Ties De gewenste: Desiree Genadig geschenk: Jesse Brenger van het licht: Lukas/Luuk Dankbaar: Jayden Jongeling: Juul, Jules, Julia, Julian, Juliette, Julie, Lia, Lianne, Owen Vreugde (van de vader): Abby Vreugde/Geluk: Aina, Annando, Tycho Klein vuur: Aiden De geliefde/De vriend: Amy, Ayme,Dave, David, Davey, Karenza Gezegend(e)/Zij die geluk brengt: Bea, Bengt, Benito, Benedict, Bennet, Bennie, Benno, Bente, Trotse nakomeling: Dempsey Beminde: Esmee Geluk brengende: Feline, Felix Zoon van: Iggy
Behind the Name: Meaning of Names, Baby Name Meanings !!! Serieuze, goede (Engelse) site. Zoekoptie naar betekenis boven rechts.
Op Baby Names at BabyNames.com | Baby Name Meanings | Baby Boy Names | Baby Girl Names | Top Most Popular Names kun je zoeken op betekenis, er staan een heleboel namen met de betekenissen die je zou willen, teveel om even hier neer te zetten. Succes met zoeken!