Gezocht: Muziek voor bij babyfilmpjes

Discussie in 'De lounge' gestart door hamtaro, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn bezig met het monteren van alle babyfilmpjes van ons kindje. We willen hier uiteindelijk graag 1 mooie film van maken. Natuurlijk moet hier ook mooie muziek bij. Ik heb al een paar mooie liedjes bedacht van o.a.
    -Trijntje Oosterhuis (Nu dat jij er bent),
    -Jason Mraz (Beautiful Mess),
    -Glennis Grace (Als je slaapt)
    -Marco Borsato (Slaap maar)
    -Enya (Fairytale)
    Nu ben ik op zoek naar wat meer aparte muziek (alle stijlen en jaartallen). Maar omdat mijn muziekkennis niet zo heel groot is, ben ik op zoek naar inspiratie.

De filmpjes zijn van bijvoorbeeld; geboorte, slapen, eerste hapje, badje, zwemmen, spelen, grappige en bijzondere momenten, kruipen, en gewoon allerlei dagelijkse dingen.
    Welke liedjes hebben jullie gebruikt of gaan jullie gebruiken?

Alvast heel erg bedankt!

groetjes
    van
    Hamtaro

2. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Niemand?

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.897
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb maar twee liedjes erachter gezet, omdat ik het vooral leuk vind om ons kindje zelf te horen. Maar wat ik gebruikt heb:
    -'wonderful world' van Neil Armstrong
    -'gentle gentle' van Rebecca Lavelle

6. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik liep vanmorgen tegen dit nummer aan. Gaat daadwerkelijk over hoe haar leven is veranderd sind ze een koter heeft (en aan het eind zie je die nog even langskomen).
    YouTube - Kelis - Acapella

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mag ik dan even vragen met welk programma jij het monteert?

Ik vind zelf de woezel en pip liedjes wel lief en leuk. ff zoeken op youtube

8. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
  9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Gaat het je om de tekst van een liedje of om de sfeer van de muziek?

Qua sfeer van muziek zou ik denken aan rustige nummers, bijvoorbeeld van Norah Jones, Bat For Lashes, Coldplay, Jack Johnson, Maria Mena.

10. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Sorry dat ik wat laat reageer. Heb hier sinds gisteren een heel ziek en zielig kindje zitten met de griep. Die had behoorlijk mijn aandacht nodig.
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!

@Waardevol: Dochters van Marco Borsato kende ik niet, maar is inderdaad een mooi liedje.
    @Sjorsje: Die van Robert Miles is erg mooi, die komt op de lijst erbij.
    @Athina: Dat liedje van Guus Meeuwis kende ik al. Het is een heel goed nummer. Helaas past het nog nergens echt bij een bepaald filmpje.
    @Tupp: Gentle Gentle (uit McLeods daughters, wat een geweldige serie en wat een tranentrekker vaak :)). Deze had ik voor het monteren al op favoriet staan. Helaas vindt mijn vriend hem niet mooi. Wel heel erg balen, want het is een super nummer.
    "What a wonderful world" vonden mijn vriend en ik allebei een heel mooi nummer. Die hebben we nu gebruikt als eerste muziekje. Film begint dan met wat beelden van tijdens de bevalling. (Bevalling zelf is niet gefilmd) En dan start What a wonderful world zodra je de eerste beelden ziet van ons dochtertje. Wij hebben hiervoor de versie van Katie Melua & Eva Cassidy gekozen. YouTube - Katie Melua & Eva Cassidy - What A Wonderful World
    @ Dwaze vader: Bedankt! Leuk nummer, maar past niet helemaal bij onze beelden.
    @Daan78: Imovie (Apple). Dit is echt een super makkelijk programma. Je hebt heel veel mogelijkheden en je kan echt veel bewerken qua overgangen enzo.
    WendyW80: Super! Bedankt!
    BammetjeBam: Bedankt! Ik ga straks even kijken op Youtube en zoeken naar die artiesten.
    Ik reageer even in een nieuw bericht op de rest van jouw vraag...

groetjes
    van
    Hamtaro

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
  12. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    @ Bammetjebam:

Ik ben op zoek naar allerlei verschillende muziekstijlen bij verschillende filmpjes. Wij hebben beeldmateriaal waarbij we het eigen (stem)geluid gewoon zo gaan gebruiken. Maar daartussen willen we ook beelden verwerken met muziek. Het gaat mij hierbij om de sfeer van de filmpjes. Muziek kan deze namelijk versterken en iets nog mooier, spectaculairder of grappiger maken.

Als voorbeeld: Een van die filmpjes is van ons dochtertje in bad. Ze is daar 6 maanden en heeft uitgevonden dat ze zich op de rand van het badje kan afzetten. Net zo'n klein kikkertje. En ze heeft de grootste lol met zo veel mogelijk water over de rand te duwen. Super grappig filmpje, maar helemaal met dit nummer: YouTube - Bobby Darin-Splish Splash

Ander voorbeeld: Ze kon een week voordat ze 1 werd (ze is net 1 jaar geworden) achter een loopwagentje lopen. We hadden een ander kindje dat een paar weken jonger is in dat karretjes gezet en samen liepen ze de woonkamer door. Hier hebben we foto's van het loopwagentje tussen gezet. Hij start bijvoorbeeld met beelden van foto's van die "cool"car. En daar hebben we de Tune van Topgear achter gezet: YouTube - Top Gear Theme

Ik ben eigenlijk op zoek naar dat soort voorbeelden met muziek. De hele film is van het eerste jaar van ons dochterje. Ik denk dat de filmpjes die we gemaakt hebben soortgelijk zijn met wat anderen qua filmpjes hebben van het eerste jaar van hun kindje.
    Bijvoorbeeld: Girls just wanna have fun: YouTube - Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun is bij uitstek wel ergens in te passen bij een van die filmpjes van een dochtertje die zich bijvoorbeeld te buiten heeft gedaan aan een pot sudocreme ofzo.

Ook zoek ik wat meer algemene (achtergrond) muziek die bijvoorbeeld bij een fotocollage of filmcollage zouden passen. We verwerken stukjes film met bijvoorbeeld foto's die we op die tijdstippen gemaakt hebben. Dit kan allemaal heel makkelijk in Imovie. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld fairytale van Enya: YouTube - Enya - Fairytale.
    Maar dit mag ook klassieke muziek, jaren 30,40,50,60,70,80, 90 2000 of andere muziekstijlen zijn. Mijn muziekkennis is namelijk jammer genoeg niet zo heel groot en leuke ideeën zijn zeer welkom!

Wellicht is dit topic voor anderen ook interessant en kunnen meer mensen tips & trics uitwisselen :)

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties

groetjes
    van
    Hamtaro

13. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    @ Vlekje: Wow gaaf nummer! Bedankt!

14. Fleuri