Hoi allemaal, Iemand een idee voor een korte jongensnaam die past bij een Italiaanse achternaam? Ik heb al nagedacht over Luca (maar dat vind ik een beetje een trendnaam) en ik ben aan het denken over Gian. Maar Gian klinkt in mijn hoofd wel leuk, maar als ik het hardop uitspreek dan twijfel ik toch een beetje. Het hoeft niet perse Italiaans te zijn, maar moet wel bij een typisch Italiaans achternaam passen (dus geen namen als joep, kees ) Mijn jongste heet Finn. Is ook niet Italiaans maar klinkt goed bij achternaam. Ik hoor graag als jullie ideeën hebben!
Geen idee waarom maar ik denk aan Rens. Maar wellicht totaal niet jouw smaak.. Onze zoon heeft dezelfde naam als jouw zoon. Andere namen hier op het lijstje zijn Ivar, Niven, James en Daniël.
Ligt aan de achternaam vind ik, bij Rossi kunnen veel meer namen dan bij Pellegrini bijvoorbeeld. Jordan Boaz Noah Leon Nino Sem Luca (vind Finn meer een trendnaam eigenlijk dan Luca) Seth Kay Kyan Evan David Fender Niko Bodhi
Ik vind luca erg leuk, misschien is Milo een optie? Vrienden van mij hebben ook een Italiaanse achternaam, en zij zetten dit door door meisjesnamen te laten eindigen op een a, en jongens op een o, zodat het toch Italiaans klinkt zonder meteen heel Italiaans te zijn. Vind dat wel passen, vind de echt Italiaanse namen in Nederland vaak snel een beetje ordinair klinken.
Ik vind Luca ook erg leuk! Misschien leuk: Matteo en Nero. Maar vind deze minder leuk bij Finn passen dan Luca.
Luca juist heel leuk!! Ik ken geen een luca, dus zo heel populair is de naam toch niet? Namen zoals Liam of jayden, ja die ken ik er meer
Vigo Matteo Gio (of giovanni en als roepnaam gio) Nino Silvan Leon Ra(o)ul Ramon Mauro Maurice Jacco Guy Raphael (en als roepnaam Raaf)
Dion Chris - Cris - Kris Kai Mats Quint - Quinn Brent Joël Odin Milan Dante Tore Dani Xavi Dahvi Remi Jari Mika - Mikai Senna Ivo Lino Enzo
Wij zitten heel erg na te denken over de naam Milano. Misschien vind je die mooi? Gino vind ik ook een mooie naam!
-Ennio -Zino -Kaj -Duco -Timo -Senna -Joa -Nolan -Deon/Reon -Lion -Cas -Dano -Dax -Jaro/Jairo -Ilano -Elai -Evan -Jordi -Julan -Kian -Roan -Seth -Tycho
Ik vind Luca een hele leuke naam (staat ook op mijn lijstje ). Wat er zo nog in me opkomt: Enzo Nico Mauro Gianni