Ha meiden! Klinkt logisch hè, de titel, hihi Even kort: mijn vriend is half Tunesisch en half Nederlands. Ik kan me voorstellen dat hij het leuk vindt om zijn Arabische roots terug te horen in de naam van ons meisje. Alleen nou zit het zo, dat ik geen naam wil die erg Arabisch klinkt. Voor een deel omdat ik daar zelf niet van houd, maar ook omdat ik dit voor ons kindje niet wil. Ik heb zelf een Arabische voornaam, maar ben 100% Nederlands (blonde haren en blauwe ogen) en heb wel eens tijdens een sollicitatiegesprek te horen gekregen dat ze me eigenlijk niet wilde uitnodigen omdat ze dacht dat ik Turks was. Dit topic bedoel ik niet om een discussie aan te wakkeren over het hebben van een Arabische naam, maar echt puur om inspiratie op te doen voor leuke meidennamen Dus als jullie me willen helpen, zou dat helemaal top zijn! Een paar voorbeelden die ik zelf wel mooi vind: - Yara - Isa - Sarah (of Zahra)
Amber Danah Farah Hind Ines Layla/Laila Leila Lina May Nora Nisa Noor Noura Raya Soraya Sara Yarah Zara
Isa is Jezus in het Arabisch, dus denk dat het voor een meisje voor Arabieren een beetje gek is. Vind meisjes namen heel moeilijk, ik vind zelf Maryam heel leuk.
Dat zijn er al aardig wat, thanks Haha nou Isa wordt/werd daar best veel gebruikt, maar volgens mijn vriend is het ouderwets. Hier niet, dus dat maakt verder niet echt uit
Niet voor jou natuurlijk, maar voor de mensen voor wie Isa echt Jezus is. Voor jou is het natuurlijk anders.
Hihi ja Ik vind zelf Yara erg mooi. Sara/Sarah/Zahra ook wel, maar Sara(h) staat zo hoog in de lijst geloof ik. Dat vind ik minder
Hier zie je een lijst met Marokkaanse namen. dik gedrukt zijn de namen die ook wat 'gebruikelijker' zijn in het Nederlands Lijst met toegestane namen voor Marokkaanse kinderen
Amany Amber Cari (wel Turks) Ilana Imane Ines Jasmeen Jena Noor Nowa Yara inderdaad En ik vind zelf Maysa en Kaylan ook leuk.
Alina Amber Amira (Mira?) Ammara (Mara?) Anika / Aniqa Anissa (Nissa?) Aya Ellinor Erina Farah Hessa Ines Isra Izza Jasmin / Yasmin Kamila, Kamira Kenza Laila / Leila Lina, Lima Menna Mina Mirna Noor, Nora Rana, Raja / Raya Sara / Zara Sofia Zora Zenna Zia
De halfzusjes van mijn vriend hete Yara en Shadwa, spreek je uit als sjedwa, Volle arabiertjes die 2, ofja Egyptenaren