Ze is 4. Bij de bso is een nieuwe juf dus denk dat dat meespeelt. De vakantie bso is op een andere locatie dus ook spannend voor haar, ondanks dat haar broer daar ook is. Maar ze heeft altijd moeite om de deur uit te gaan, laatste dagen is het wel echt extreem.
Ah wat lastig is dat. Kost zoveel energie ook. Hoop dat ze snel want aan de nieuwe juf. Is er een optie om op een dag dat je thuis bent thuis te houden? Dat ze even kan bijtanken? Of werkt dat juist averechts?
Ik zit net met puberdochter in de auto, want we kwamen van een musical af waar meerdere vriendinnen van haar in speelde. En volledig uit het niets zegt zij dat al haar vriendinnen mij zo’n leuke moeder vinden, dat ze wensen dat ik hun moeder zou zijn, of dat hun moeders meer als mij zouden zijn, want ik ben blijkbaar heeeel chill en relaxed .en enorm populair bij die meiden, haha ik ben nl totaal niet streng volgens dochter ( is niet nodig want ze houden zich goed aan de regels) en ik doe nooit moeilijk als zij plots iets willen doen. Het klopt ook wel dat haar vriendinnen soms iets niet mogen en dat ik daar weleens verbaasd over ben, maar goed, dat moet ieder voor zich weten. ik loop nog net niet naast mijn schoenen van trots haha
Dat vond ik ook. Mijn moeder zegt ook regelmatig tegen mijn kinderen dat ze boffen met zo’n lieve moeder als mij, maar dat nam ik altijd voor lief aan omdat het mijn moeder is die dat zegt. maar als je van je eigen kind hoort dat haar vriendengroep “jaloers op haar zijn” , vind ik dat echt een mega compliment
Wat vervelend. Komen er nu ook veel nieuwe kinderen in haar klas dat er meer onrust is? Wel vervelend dat ze daar veel moeite mee heeft. Wel fijn dat ze een broer heeft die er naar toe gaat maar wel lastig dat je in vakanties dus naar een andere bso moet. Succes nog komende dagen!!
Hahahaha ja dat zal ik zeker doen! Mocht ze toch eens boos zijn omdat ze iets niet mag (want het is heus niet zo dat alles mag hier) zal ik haar wel zeggen dat er hordes andere dochters voor haar in de rij staan
Dan denk je dat je te toegeeflijk was, en dat ze best kon gaan. Maar.... het moeizame van even ervoor was het teken dat ze het juist niet trok. En dat het daarna weer soepel gaat is omdat de druk van naar school moeten is weg gevallen. Toch de juiste beslissing dus. Ik heb hier echt heeeeeeeel veel ervaring mee intussen. Nu is een 11-jarige met autisme niet precies vergelijkbaar met een kleuter die het allemaal nog spannend/druk vind. Maar het effect is hetzelfde.
Hier ook zo’n dochter. Lastig he. Soort verlatingsangst heeft mijn dochter. Laatste tijd gaat het weer beter. Maar geen idee wat ik nu anders doe dan eerder. Het is een fase, maar pfff die duren soms lang. Het