Gewone tunneltent of opblaastent

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Krabje, 5 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.545
    2.016
    113
    We hebben een luxe probleem. We hebben al een aantal jaar de Obelink Familia 6 tunneltent. We hebben hem 2 keer 2 weken gebruikt en ik vind hem top.
    We hebben echter wel een maar.... de achterkant van de tent is licht en daardoor zijn wij in de vakantie vroeg wakker. De nieuwe familia 6 heeft een donkere slaapcabine en dat zou ik liever hebben.
    Opzetten is te doen samen met man maar we hebben 2 jaar geleden gezien dat campingburen ee opblaastent hebben. En wauw dat opzetten gaat echt super snel.

Morgen over 2 weken gaan we weer kamperen met de tent. Het liefst zouden we een caravan aanschaffen maar dat betekent dat we ook een andere auto moeten kopen en dat wordt helemaal eeen dure grap.
    Nu zij we aan het kijken naar een opblaastent bij Obelink. We willen er zondag even heen rijden om de tent in het echt te zien.
    Wat zouden jullie doen. Bestaande tunneltent houden of een opblaastent met donkere slaapcabine en sneller opzetten? Zoon slaapt in een eigen tent, man, iken hond in de grote tent. Doe even link erbijvan de opblaastent en een foto van onze tent. Ook even foto met mij voor de tent zodat jullie zien hoe licht het van binnen in.

https://www.obelink.nl/obelink-florence-xl-easy-air-opblaasbare-tunneltent.html Screenshot_20240705_193826_Instagram.jpg Screenshot_20240705_193816_Instagram.jpg

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.029
    113
    Kan je niet los een donkeren cabine voor de huidige tent kopen? Wij hebben een tent van decathlon die je kunt opblazen en het is wel heel makkelijk, maar als je lang ergens staat, zou ik daar geen andere tent voor kopen. Ik zou dat eerst eens navragen en sowieso kan je decathlon of ook overwegen.

Jess93 vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Bij Obelink een heb je verduisterende slaapcabines voor in de tent. Die zou ik aanschaffen voor in je eigen tent.

Een opblaasbare tent zou ik niet nemen. Is een enorm groot pakket en sinds ik op vakantie al vaker mee heb gemaakt dat er een buis ontploft door de warmte heb ik er niet veel vertrouwen in. Want als zo’n buis knalt kun je er dus niets meer mee.

Vero0504 en Krabje vinden dit leuk.
  4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.545
    2.016
    113
    Zijn die er ook los te koop dan? Dan zou enorm schelen in de prijs. Maar aan de andere kant, deze tent opzetten lukt echt niet in 3 kwartier zoals obelink aangeeft en in dat opzicht zou een opblaastent wel makkelijker zijn

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.545
    2.016
    113
    Wij hebben onze tent bij obelink weg en wwwt niet of ik überhaupt een tent bij decathlon zou kopen. Obelink is toch wel de placenta te Bo om heen te gaan

Relax vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.029
    113
    Ik zou in ieder geval vragen of je een verduisterde binnentent kunt kopen bij je huidige tent. Ik ben heel tevreden over onze decathlon tent, maar goed, dat moet ieder voor zichzelf weten.

Krabje vindt dit leuk.
  7. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Ik zou met een opblaastent opletten of je niet veel temperatuur verschil hebt waar je kampeert. Want daar kunnen de banden niet tegen en dan kunnen ze exploderen.

ik zou denk zelf idd eerst kijken voor verdonkerende binnentent.

Krabje vindt dit leuk.
  8. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.864
    2.057
    113
    Vrouw
    :roflmao:

Krabje en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Jazeker.
    Maar op jouw foto lijkt het alsof je helemaal geen binnentent/ slaapcabine hebt. Klopt dat?

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.027
    2.831
    113
    Decathlon opblaastent hier met die donkere slaapcabines, wij zijn fan! Idd heel snel en makkelijk. En hij is niet groter dan onze vorige tent qua meenemen eigenlijk? Het is niet dat die 3 opblaas'buizen' nou zo groot zijn.

En al in bloeddddhitte etc gestaan hoor, maar als je goed let op het aantal bar enzo mag hij volgens mij toch echt niet klappen.. inmiddels 5 jaar oud :) En er zit ook reparatiespullen bij *al ben ik benieuwd of dat werkt hoor :D Maar idd een stok vervangen is makkelijker!

Maar als je een tent hebt die goed bevalt zou ik er gewoon losse slaapgedeeltes bijkopen..is toch stuk goedkoper?

Krabje vindt dit leuk.
  11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat bij de opblaastenten die klappen ze te ver zijn opgepompt. Warme lucht zet uit en als je er dan teveel lucht in hebt zitten gaat het mis.
    Ik vind een opblaastent heel makkelijk maar nou ook weer niet echt zoveel makkelijker dan een stokkentent. Als het mogelijk is zou ik een donkere slaapcabine kopen bij je huidige tent.

Krabje vindt dit leuk.
  12. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Idem

Krabje vindt dit leuk.
  13. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    467
    83
    Vrouw
    Wij hebben ook de familia 6 met stokken en zonder donker slaapgedeelte. Na wat rond lezen op internet schijnt de donkere familia 6 helemaal niet zo verduisterend te zijn. Goed dat je haar kijken!

Voor weekendjes hebben wij de 4xl easy air cool dark. Opblaasbaar en verduisterd!

Man en ik hebben ongeveer een half uurtje nodig om de familia op te zetten maar hebben bij de easy air ervaren hoeveel gemak een opblaas tent heeft. Dus als de familia het begeeft komt er een opblaasbare familia!!

Krabje vindt dit leuk.
  14. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Is een slaapmasker niet een idee? Dan ben je met een paar euro klaar…

Dubbelgeluk, Vero0504 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    1,29 bij de action. :roflmao:

Mocht de andere cabine niet werken (vaak kan je die gewoon bestellen, alternatief is op maat laten maken daar zijn bedrijven voor), de safarica tenten bevallen hier heel goed.

Nadeel, het is echt en lel van een pakket (wij hebben 5 pers) en daarnaast nog de stokken. Maar je zet m zo op, in theorie kan je dat alleen maar dat is wel pittig (tas is echt lood lood zwaar).

Ze hebben volgens mij ook opblaasbaar, wij hebben bewust de stokken genomen maar wij zijn ook heel ouderwets. Idealiter had ik een jaren '80 type bungalow tent met stokken aan de BINNENKANT. We hebben ze nu aan de buitenkant en dat is wel flink onhandig als je dingen wilt ophangen.

Krabje vindt dit leuk.
  16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Als je op een camping decathlon roept stort de halve camping in elkaar. Zij zijn op tenten gebied binnen europa echt giga .
    Vorig jaar hadden onze campingburen een 8 persoons opblaas tent van decathlon. Wauw…. Prachtige tent en stond echt binnen no time.

Krabje en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Kosten technisch zou ik gaan voor losse donkere slaapcabine kopen. Echter als je het opzetten echt een ding vind zou ik zeker naar een opblaastent kijken. Wij hebben ook een opblaastent, de kampa hayling 6 air & die hebben we in de meivakantie voor het eerst gebruikt. Hetgeen wat het langste duurde was al die haringen de grond in slaan, de tent zelf stond echt met een kwartiertje omhoog (zelfs dus de eerste keer met opzetten). Ik zou niet anders willen :D

Krabje vindt dit leuk.
  18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Decathlon staat juist heel goed bekend om zn goed geprijsde kampeerspullen en de kwaliteit. Komen ook met de tenten regelmatig zeer goed uit de kampeertesten.

Krabje vindt dit leuk.
  19. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Wij hebben een Bardani opblaastent groot en heel blij mee. Wij hebben wel donker slaapgedeelte en dat is erg fijn. Wij pompen met handpomp en staat in 10 minuten.

20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.545
    2.016
    113
    Op die foto hangt de slaapcabine er niet in ;)

Deel Deze Pagina