Staat mijn onderwerp op de juiste plek? Ik heb even een soort van probleempje, en hoop dat ik hier wat tips kan krijgen.. Mijn gewone spijkerbroeken zijn me eigenlijk net te strak geworden (de knoop kan niet meer dicht). Dus ik dacht: ik koop een positiebroek. Helaas zijn deze mij veel te groot. Ik zit tussen een gewone broek en een zwangerschapsbroek in. Waar zou ik kleinere (als die al bestaan?) broeken kunnen krijgen? Zowel mijn gewone broeken als de zwangerschapsbroek komen van de Bonprix, maar die houden niet echt rekening met dames die geen giga buik hebben.. Nu heb ik een elastiekje door mijn knoopsgat gedaan en het uiteinde om de knoop zitten, met betels erbij aan. Maar dat is geen geweldige oplossing.
Hier ook gehad, ook even een paar weken met elastiekje gedaan. Tis even niet anders tot je wel positiebroeken past denk ik. Ben blij dat ik ze sinds 3 weken aan kan, zit toch lekkerder dan een normale broek met elastiek er doorheen
Mijn moeder had DE oplossing voor mij!! Haal een normaal qua grote elastiekje door de lus voor de helft en doe dan van de ene kant het elastiek om de knoop en van de andere kant ook Zit strak genoeg en toch rekt het meer mee Je kunt natuurlijk zelf de grote van het elastiekje beslissen
Ik weet natuurlijk niet welk model positiebroek je hebt, maar wat ik de eerste tijd heb gedaan is de brede band voor om je buik zeg maar een keer omslaan naar beneden toe. Dan zat het bijij et goed, nog een riempje erom tegen evt afzakken voor de zekerheid en klaar! Maar dan moet dat wel net kunnen, ik heb ook een positiebroek vn bonprix, een dunne wijde spijkerbroek, daarvan is de stof van de buikband heel dik. Daarmee kan het dan weer net niet...
Ik heb maat xs extra skinny broeken van de H&M online gekocht. Past perfect en zit heerlijk! En dat terwijl ik echt moeite heb om een passende broek te vinden. Heb ook nog maar een bescheiden buikje, maar de band zit er toch netjes overheen.
ik had het ook en heb toen de positiebroeken in een maatje kleiner gekocht dan de maat die ik normaal heb.
De positiebroeken die ik heb kan je verstellen met elastiek. Binnenin de boord van spijkerbroek zit dan elastiek met knoopje, kan je nog heel end aantrekken. En dan later losser doen. Buikband deed ik in het begin ook omslaan. Anders eens verschillende maten/modellen gaan passen bij prenatal/c&a/miss etam/h&m
Dankjulliewel voor de tips. Zal ze zeker ff uit gaan proberen, en sowieso een maat kleiner bestellen - heb ook normaal de K maart van broeken, maar als je positie broeken koopt kun je -tot zover ik gezien heb- alleen de N maat bestellen, en die is voor mijn benen altijd te lang, en ik heb ook van die kleine beentjes
Ik heb alvast een positiebroek van Esprit gekocht, deze past ook vrij goed en is verstelbaar. Daarnaast kan je misschien een riem gebruiken zodat de broek niet afzakt
hier heb ik 2 positiebroeken met elastiek aan de bovenkant van de buikband en die kan ik nog niet aan want dat flubbert nog. maar ik heb er ook een paar met verstelbaar elastiek in de rand van de broek (dus onder de buikband) en die zitten heerlijk op dit moment. die kon ik alleen op het laatst niet meer aan omdat mn buik te laag zat. verder gewoon veel broeken passen en voelen wat goed zit. ik ben ook niet lang en sla de broekspijpen om naar binnen. niemand die het ziet dat het te lang is.
ik heb ook broeken bij de H&M gekocht en die draag ik vanaf week 14 en dit gaat prima. In het begin idd de band dubbel gedaan en nu gaat t prima, en ik heb een vrij kleine buik.
En positiejeans ven Prenatal dan? Daar kan je de buikband zelf op maat maken door middel van een elastiek en knoop, ik vind die wel fijn eerlijk gezegd. Kun je ze aanpassen op je buik.
Bij de hm heb je broeken waarbij er geen buikband zit maar aan de zijkant elastiek is tussen gezet, misschien zit dit beter?
Mocht je broek riemlussen en een knoop hebben, dan zou je een stuk knoopsgatelastiek kunnen kopen en deze als verstelbare riem kunnen gebruiken. Dat doe ik nl ook bij de broeken van Bonprix, 1 broek heeft dit intern al maar de andere niet, dus los ik het zo op. Nu kan mijn buik gaan groeien en groeien en de broek groeit en rekt mee. Deze broek had ik nog van de vorige keer, maar hij is nog goed, vandaar dat ik het op deze manier hebt opgelosd.
Je kunt zoiets als een mamabelt kopen of zelf maken. Dat zit net iets fijner dan een gewoon elastiekje en zo kun je toch nog je gewone broeken (met knoop weliswaar) aan. Daarnaast zijn er inderdaad een heleboel positiebroeken waarbij je ook de buikband zelf kan verstellen en strakker kan zetten. Al moet ik zeggen dat ik bij Bonprix juist een positiebroek in een maat groter dan normaal heb gekocht (paar maanden geleden), omdat de buikband mij te strak zat en deze niet ruimer meer kon. Nu is de broek zelf iets aan de ruime kant, maar de buikband kan ik nu zowel strakker als ruimer zetten, dus die kan nog even mee.
De h&m broeken vond ik ook het fijnst tijdens mijn zwangerschap. En ook het mooist! Kreeg altijd de vraag he pas je je gewone broeken nog. (Terwijl het de hm skinny broeken waren van de zwangerschapscollectie)
Ik draag momenteel de treggings van Vero Moda. Dit zijn eigenlijk gewoon skinny broeken, maar dan met elastiek in de band. (Dus een combi tussen een broek en een legging) Ik droeg deze broeken altijd al, maar nu met het groeiende buikje zijn dit de enige broeken die ik nog aan kan, want het elastiek rekt lekker mee. Ze zijn er in heel veel kleuren ook zwart en spijkerstof en helemaal niet zo duur. Na de zwangerschap kun je ze ook nog gewoon dragen.
Ik heb een langere riem gekocht. Dan hoeft de knoop van mijn broek niet vast, maar dan doe ik de riem losser van normaal. Dan valt het ook niet op dat je knoop niet dicht is, want de riem zit er overheen.