gewichtstoename bij 16 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bumba2009, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Hoeveel kilo waren jullie aangekomen bij 16 weken zwanger en hoeveel erna nog?

Ik ben namelijk nu al 4,5 kilo aangekomen en ben bang dat dit teveel is voor juist in het tweede trimester te zitten :s

2. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    1 kilo.
    Maar was ook echt nog superslank en ben dat de hele zwangerschap gebleven. Ben maar 8 kilo totaal aangekomen toen.
    Volgens mij staat ergens op internet een tabel erover.
    Kun je lengte en gewicht invullen en dan komt eruit wat je hoort aan te komen maximaal.

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Met 16 weken was ik nog niets aangekomen.
    Nu met 23 weken ben ik 3.5 kilo aangekomen.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is niet teveel hoor, ik kwam in het 2e trimester ook meer dan gemiddeld aan, als je lichaam dat nodig vindt om reserves op te bouwen dan hou je dat niet tegen, is bij iedereen weer anders, ik was met 16 weken 5 kilo aangekomen en nu met 30 weken 13 kilo, boven gemiddeld dus maar alles gaat verder goed, daar gaat het om, maak je maar niet druk ;)

5. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Ben nu 1 kilo aangekomen...

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik 600 gram volgens de meting bij de VK vorige week maandag.

7. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    gek genoeg alsd je bijv maar 50 kilo weegt kun je we l 25/30 kilo aankomen en is heel normaal maar als je zelf al heel dik bent kom je vaak veel minder aan.

Ik ben ook al 7 kilo aangekomen en dta gaat vanaf nu wel weer stijgen was bij de eerste ook 25 kilo aangekomen, maakte me toen erg druk ,maar t ging er bijna allemaal wel weer zo af dus heb zoiets van ik zie twel, hoor wel op snoepen enzo maar verder niet echt.

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Meis, ik weet dat het moeilijk is maar probeer je er niet druk over te maken! Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik ook snel en veel aan. Ik moest zelfs bloed laten prikken om te testen op suiker omdat het té snel ging :( Ik voelde me zo rot, ik dacht dat ik gewoon goed at, en ja ik zondigde wel eens maar niet meer dan anders.

Uit de test bleek dat er niks aan de hand was ;) En de keer erna bij de vk was ik niks aangekomen. die keer daarna zat er weer spontaan 3 kilo bij. En zo ging het steeds bij mij.

Uiteindelijk was ik bijna 20 kilo aangekomen maar vlak na de bevalling was er al 12 af en nog wat dagen later al 15. Ik had ontzettend veel vocht vasgehouden. Binnen het jaar zat ik op mijn oude gewicht ;)

En nu gaat het weer zo snel. Ik ben pas 10 weken zwanger en al 2 kilo aangekomen. Ik eet gezond en snaai ook wel eens, maar weer niet meer dan anders ;)

Vergelijk jezelf niet met een ander. Als je het gevoel hebt dat je aankomt doordat je te veel snoept of te vet eet dan kun je daar wat aan doen maar zo nee, dan is het gewoon zo en dan komt het ook gewoon weer goed want dan heb je een gezond eetpatroon.

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat denk ik ook, ik woog ook maar 50 kilo en nu 63, als je tenger bent spaart je lichaam meer reserves, dat viel mijn vk ook al op dat je het vaak bij tengere postuurtjes ziet maar dat je ook vaak ziet dat ze na de bevalling weer snel in vorm zijn, uitzonderingen daargelaten waarvan ik steeds denk, zul je zien......daar hoor ik bij :evil:

10. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Dat is mijn persoonlijke ervaring ook, en mijn vk was het ook al eens opgevallen.
    Ik ben ook vrij tenger, en met 16 weken was ik volgens mij ook al 6 kg zwaarder.
    Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik echt (in mijn ogen) schrikbarend snel aan het eerste trimester. Ik heb even gedacht, wat moet dit worden zo... De rest van mijn zwangerschap ging het wel veel rustiger qua aankomen, uiteindelijk 14 of 15 kg aangekomen.
    Maar na 10 dagen na de bevalling paste ik weer in mijn oude broeken (maat 36).

Bij deze zwangerschap ging het in het begin weer vrij hard, nu met 33 weken ben ik 12 kg zwaarder.
    Maar ik maak me er he-le-maal niet druk om, inderdaad gewoon allemaal extra reserves voor de kleine en bij mij zometeen binnen no-time er weer af (en als er 4 kilootjes extra blijven zitten is dat ook echt geen probleem)

Dus de kilo's die je bent aangekomen tot nu toe hoeven helemaal niets te zeggen. Maak je er maar niet ongerust over. Zolang je gewoon gezond eet is het toch goed?
    Geniet van je zwangerschap! :D

11. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    meiden,

wat ik me afvraag is of er meerdere zoals mij zijn..Ik ben nu 18 weken zwanger en weet begod niet wat mijn toename nu is. Weet alleen mn gewicht voor mn zwangerschap en vermoedt dat ik max ( icm stoppen met roken ) 3 a 4 kilo ben aangekomen.
    Maar ik ga bewust niet op de weegschaal staan omdat ik bang ben dat dat mij teveel gaat beinvloeden..en ik wil gewoon lekker genieten en elke dag mn groeiende buik te bewonderen zonder me zorgen te maken over mn gewicht. Daarentegen ben ik wel bewust met gezond eten bezig..alhoewel een chippie of een reepie er ook weleens in gaat hoor ;)

Wie herkend dit en kan dit kwaad? Moet ik mn gewicht in de gaten houden?

Deel Deze Pagina