Vanmorgen een groeiecho gehad bij de gynaecoloog, omdat mijn jongste bij de geboorte 4666 gram woog. Groei van buikje, hoofd en beentje was mooi gemiddeld, maar de kleine woog al 881 gram. Gynaecoloog zei er verder niks over. Is dat niet zwaar voor dit termijn? Hoeveel wogen jullie kindjes rond de 24 weken?
Je kunt het invoeren in de App Perined, heb ik nu voor je gedaan, 881 gram met 24,2. In deze weken groeien ze wel heel hard en in "sprongetjes" maar nu zit je wel aan de bovenlijn van de curve inderdaad.
Ik had met 24+3 een groei echo en toen werd die kleine op 718 gram geschat. Toen zat hij netjes op p50. Met week 26+2 dagen zat ik op 989 gram. Dat was p59 en met 28+4 weken werd de kleine op 1500 gr geschat en dat was weer een p90 ( dat weet ik nog want ik schrok ervan hoe snel dat was gegaan in die paar weken tijd. DIt zegt natuurlijk niets of het echt zo is of niet. Ik bedoel 1 mm verkeerd op de echo kan ontzettend wel schelen. Maar ik denk geef je het verloop van mijn echo s een beetje.
Gisteren 3D echo gehad bij mijn eigen vk en gewicht was nu 1208 gram. Vk verwacht wel weer een zware baby. Is er ook een app waar je een grafiek bij krijgt?