Gevolgen zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gerieke, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Hallo allemaal!

Ik ben nu 28 weken zwanger van een 2ling.
    Heb 2 weken geleden een dagcurve moeten doen en deze gister bij de gyneacoloog ingeleverd. Nuchter was de uitslag 5,3 na het ochtend eten 6,1 en na het middageten 7,7. Dit vond hij dus te hoog en moest gelijk een afspraak maken bij de dietiste.
    Nu heb ik net even hier gesnuffeld en zie dat deze uitslagen best meevallen!! Misschien omdat ik zwanger ben van een 2ling dat ik gelijk doorgestuurd werd.

Maar de gevolgen van zwangerschapsdiabetes, is dat nu alleen dat de kinderen dat steviger zijn/worden?? Of zijn er nog andere dingen die ik niet weet?

Groetjes Gerieke.

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik dacht dat ook de longen mogelijk minder goed kunnen rijpen als je suiker hebt. Maar je uitslagen zijn inderdaad niet bijster hoog ofzo, misschien dat het inderdaad ook is omdat je een tweeling krijgt.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik had een keer 9 direct na het eten, ook niet zo gek na het eten van een boterham met hagelslag. Was ook nog net binnen de marge toen. Later opnieuw moeten laten controleren en was prima. Ze lijken me ook niet zo heel hoog, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien toch idd omdat het een tweeling is dat ze het even extra goed in de gaten willen houden.

4. metoyoubeertje

23 jun 2009
    11
    0
    0
    gevolgen van zwangerschaps suiker ken ik jammer genoeg maar al tegoed bij mijn zoontje tijdens de zwangerschap een heel klein mager kindje geboren met 39 weken 45 cmlang en 2500 gram bij mijn dochter geboren met 36weken 9en een halve pond pff kind heeft lang klem gezeten en had een schouder fractuurtje en werd gelijk naar de ic gebracht nu ismevrouwtje inmidels 3 jaar doet het prima prima op het gewicht terwijl toen ze geboren was en we naar het cb moesten vaak op mijn donder gaven omdat mevrouw tedik was ja daar houden ze geen rekening mee met suiker kindjes nu 3 de zwangerschap al van af week 9 aan de insuline 4 keer perdag kindjeligt nu mooi opschema alleenheb ik eens in de 2 weken een echo om tekijken of het goed gaat moeders met suiker hebben meer kans met kindjes met een aangeboren afwijking rind het hartje en minder vruchtwater verteldmijn gyn maar maak jeniet zo druk mijn waarders lopen zo hoog of laag bij mijn is die weleens over de 23 en onder de 4 zolang ze rond de 5 tot 7 zitten zegt de internist is het ok .veel sterkte en wees blij dat ze er wel opletten dat hebben ze bij mijn dochter en zoon telaat pas gedaan groetjes me to youbeertje

5. Sira

Sira Lid

23 mrt 2009
    46
    0
    0
    Hoi Gerieke,

gevolgen kunnen zijn dat je of te grote kinderen krijgt of te kleine kinderen. Na de geboorte dienen ze ook even goed in de gaten gehouden te worden of ze geen hypo krijgen. Als je al diabetes had in de eerste 3 maanden, dan is er een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen.
    Ikzelf zit vanaf week 13 aan de insuline en moet drie keer per dag spuiten. Een dieet hielp bij mij te weinig. Ook moet ik 7x per dag mijn glucosewaarden meten.
    Het gaat op zich nu wel redelijk goed en zit gemiddeld altijd wel goed. Soms een uitschieter maar deze blijft meestal nog onder de 8.
    Volgende week krijg ik een GUO. Dat is net zoiets als de 20 weken echo, maar dan uitgebreider met meer geavanceerde apparatuur. Dit ivm mijn verhoogd risico op aangeboren afwijkingen bij het kindje.
    Vind het reuze spannend allemaal.

Trouwens:

de waarden dienen nuchter <5.8 en na een maaltijd <=7.0 te zijn

Deel Deze Pagina