Hoi allemaal, ik ben nu 28 weken zwanger en voel mijn baby nog steeds niet in mij buik. Zelf ben ik wel een beetje bang gelet het feit dat ik al 15 jaar bezig ben om zwanger te worden. Wie kan mij vertellen wat de oorzaak kan zijn. Wat je wel moet weten is dat de moederkoek voorin de buik zit. ik zie jullie reacties graag tegemoet. met vriendelijke groet, Bertha
Hoi Bertha, Het is wel zo dat als je placenta aan de voorkant zit het langer duurt voordat je je kindje voelt bewegen. En volgens mij ook als je overgewicht hebt. Heb je het al met je vlk besproken? De meeste voelen rond deze tijd toch zeker wel beweging. Al ken ik wel iemand die de gehele zwangerschap niets gevoeld heeft. Probeer je er niet te druk om te maken. Maar als ik jou was zou ik het wel met de vlk bespreken. xxx Suzie
Hoi, Inderdaad kan het langer duren als de placenta tegen de voorwand ligt, maar eerlijk gezegd vind ik 28 weken al wel heel ver om nog niets gevoeld te hebben. maar ik wil je natuurlijk niet ongerust maken, misschien is er een verklaring voor. Bel je verloskundige even en laat hier even weten hoe of wat? Wat betreft dat overgewicht dat klopt niet hoor, ik heb ook overgewicht en voelde de eerste met 18 weken, de tweede met 20 ( placenta aan de voorzijde) en deze al met 14 weken terwijl de placenta schuin voor ligt. Dus snel even bellen.
hoi, ik heb ook overgewicht en voelde Timo pas net voor 24 weken, mijn moederkoek lag bovenin. Hij lag wel in stuit en daardoor kon hij niet hart trappen. Ik heb trouwens nooit flinke schoppen gehad. Als je je zorgen maakt gewoon de verloskundige bellen, daar is ze voor liefs Miek
ik voelde ties met 14 weken voor het eerst, en ik heb mt 46/48. had wel mijn placenta achter liggen. ik vind 28 weken wel erg laat, maar alles zal wel goed zijn anders had je vlos het wel gezegd. zou er de volgende controle zeker wel naar vragen!
Heb je ook een echo gehad met 20 weken? Dan heb je voor jezelf misschien een beetje de bevestiging dat het oke is. Wat ze ook tegen mij zeiden was dat je soms met de 20ste week wel iets beweging voelt wat je dan misschien nog niet zo goed herkend. Maar dat het ook maar heel goed kan dat ie zich daarna een hele lange tijd niet laat voelen. Als je je zorgen maakt gewoon de vk bellen!. Zij zijn ervoor om je zorgen weg te nemen zodat je je ook beter kan ontspannen en daardoor misschien wel de beeb gaat voelen!.
hallo, ik heb ook de placenta aan de voorkant, en ik voel ons spookje al. Dit is wel mijn 2e zwangerschap. Bij 28 weken zou je naar mijn idee zeker al wat moeten voelen.... Ik zou het zeker met je vk bespreken...