Gevoelige ogen, welke mascara?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanarie, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    ... Ow sorry ... te snel met een antwoord gillen :roflmao:

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Nou, ik had het juist op aanraden van iemand die ook gevoelige ogen heeft. Bij haar werkte Essence juist goed. Bij mij helaas niet.
    Maar voor dat geld kun je wel een gokje wagen ;).

Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Misschien even een weekje zonder mascara proberen en kijken of de klachten blijven? Dan kan je met zekerheid zeggen of het aan de mascara ligt of door wat anders
    Ik heb dit ook al weken en draag geen make-up

Ansel vindt dit leuk.
  4. Penny123

Penny123 Actief lid

2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ik kan geen lang genoeg pleidooi houden voor Clinique Lash Power Mascara Long-Wearing Formula.

Het is geen waterproof mascara, maar een ‘tubing’ mascara. Als je dus vaak traanogen hebt (wat ik heb, door hooikoorts en gevoelig voor de zon), is het super fijn omdat het dus niet uitloopt. Zelf was ik het er onder de douche af, dan heb je dus niet van die pandaoogjes, maar het komt er in ‘tubes’ af, een soort van zwarte korreltjes. Ik heb inmiddels 2 vriendinnen er ook verslaafd aan gemaakt. Ik gun iedereen het genot van deze mascara :-D

Bijgevoegde bestanden:

LoveXx vindt dit leuk.
  5. Penny123

Penny123 Actief lid

2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ah ik zie dat je al een van Clinique geprobeerd hebt. Ze zijn dus niet allemaal ‘tubing’. Je zou in een goede makeup winkel misschien ook een mascara kunnen uitproberen, dan geven ze je een schoon borsteltje om het aan te brengen. Succes met de zoektocht, en idd... hooikoorts zou ook kunnen.

6. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Als Ik mascara gebruik, dan die van pupa. Om dezelfde klachten als to

7. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Echt zo lastig dat iedereen anders reageert. Ik heb ook héél gevoelige ogen (zelfs met blijvende schade ondertussen). Ik hoorde een tijd geleden ook allemaal geweldige dingen over Clinique (een oogarts van een vriendin raadde die voor mensen met gevoelige ogen zelfs aan). Ik heel enthousiast mascara en meteen ook oogmake-up remover gekocht van Clinique. Je raadt het al: er zijn weinig producten waar ik meer last van heb dan die van Clinique :rolleyes:

Ben het beste met een mascara van Maybeline (de Lash Sensational). Van oogmakeup-remover ben ik jaren goed geweest met die blauwe van Diadermine. In vergelijking met die van enkele andere merken kan ik tegen die van Diadermine nog steeds beter tegen, maar eigenlijk kan ik tegenwoordig alleen nog maar miscellair water écht verdragen.

Wat iemand hierboven zei vond ik wel een goede tip: eens even een weekje zonder mascara en zien of dit verschil maakt of niet.

8. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Mijn holy grail is altijd even bij jetske ultee op de site kijken voor haar adviezen. Ik heb een heel gevoelige huid en ogen, maar met de producten die zij zegt (zonder nare stoffen) gaat het meestal goed. Ik gebruik zelf die van Maybelline uit dit rijtje: https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-mascara/

Het zou inderdaad ook hooikoorts kunnen zijn als het pas een paar weken is. Bij overgevoeligheid voor make up krijg ik hele dikke ogen met geschilferde oogleden en tranen idd. Maar hooikoorts geeft me jeukende rode tranende ogen ;)

Deel Deze Pagina