Mijn dochter valt net achteruit van de bank met haar hoofd op de rand tafel. Ze huilde meteen en ik heb haar fijn getroost. Even later voel ik een mooie bult op haar achterhoofd (ter grootte van een klein ei). Op internet lees ik allerlei tegenstrijdige dingen, maar moet je nu wel of niet de huisarts bellen... Ze zegt wel hoofdpijn te hebben, maar gaat ook gewoon spelen afgewisseld met op de bank liggen. Mijn gevoel zegt dat ik niet hoef te bellen omdat ze meteen huilde, maar goed ik ga twijfelen met al die verschillende adviezen. Ze zal nog wel vaker een bult op d'r hoofd vallen denk ik.
Ik zou niet bellen. Hier wel vaker gevallen op hoofd hard. Recent nog in zwembad dus echt van stahoogte op achterhoofd op de steen: huilde erg hard en was ei grote bult en gelijk paars donker. Ik keer op haar gedrag: ze huilde hard maar was wel te te troosten, ogen keken alert en gelijk, geen snee/bloed, ze klacht op pijn daar wat logisch is op bult en niet op andere plekken, ze was na tijdje vrolijk en niet in slaap viel of bijzonder gedraag deed. Ook liep ze goed en recht, en pratte normaal, geen waanzin of gebrabbel Huisarts kan ook niets doen eigenlijk. Ik zou wel snachts elk 2 uur wakker maken. En kijken of ze geen koort krijgt en bloedneus bijvoorbeeld. Of ze alert blijft kijken snachts en geeft duidelijke antwoord op je vraag.
Bedankt voor je reactie. Nee inderdaad hier ook geen verandering in gedrag e.d. Hadden we maar geen internet, dan raak je ook niet in verwarring
Zoon.ief valt regelmatig op zijn hoofd. Gevolg flinke bult... Niet naar ha geweest en ook niet iedere twee wakker gemaakt, wel extra controle.
Hier paar weken terug ook flinke bult door vallen. Ik was zelf niet in de kamer als mijn dochter maar zij was op haar eigen kamer aan het spelen (dacht ik) maar ze wilde in der bedje klimmen (ze zou gaan slapen) en is toen gevallen geen idee hoe precies maar de bonk was erg hard en haar gehuil ook. Bult was echt een joekel jeetje schrok me kapot en omdat mijn dochter bleef huilen (echt overstuur) heb ik de huisarts gebeld, we mochten gelijk langs komen, maar was verder niets aan de hand hoor. In de wachtkamer zat ze alweer te spelen! Hebben der zelfs niet hoeven wakker maken snachts. Als ze meteen huilde hoef je haar snachts niet wakker te maken. Je kan der nog even wakker maken als je zelf naar bed ga (dat doe ik dan meestal om te kijken of ze goed reageert etc)
Bedankt voor jullie reacties. Goed idee om haar voordat we zelf naar bed gaan nog even wakker te maken.
Ik ben er nog nooit mee naar de huisarts geweest. Ik zou dat zelf alleen doen als ze aangeven misselijk te zijn, of als gedrag echt duidelijk verandert na de val: veel meer rust pakken dan daarvoor, huilerig zijn en blijven, dat soort dingen.
Als ze hard op hun hoofd vallen hebben ze hier graag dat je even belt. Vallen ze op harde grond van een hoogte groter dan hun eigen lengte moet je altijd langskomen, is mijn ervaring.
Dochter heeft ook eens een flink ei op het hoofd gehad. Ik was ook redelijk in paniek. Met vriend overlegd maar niet naar ha geweest. Haar gedrag was normaal en ze was uiteindelijk ook te troosten en reageerde alert.
Mijn huisarts geeft aan dat je bij een val op het hoofd moet bellen als ze òf van een hoogte zijn gevallen die hoger zijn dan zijzelf òf als ze met snelheid zijn gevallen (dus met fietsen) òf als je het zelf niet verrtouwd. (en natuurlijk altijd als ze bewusteloos zijn geweest!)
Hou je kindje in de gaten denk jij dat je even langs moet gaan gewoon even bellen. Hier koel ik altijd gelijk als het gebeurd
Ik lees verschillende best wel makkelijke reacties hierboven. Maar een echt harde klap op het hoofd kan wel degelijk schade opleveren, en daar kan je ook best pas een dag later pas iets van merken. Op de site hieronder staan nog even alles waar je op zou moeten letten op een rijtje. Val of klap op het hoofd: Mijn kind is op het hoofd gevallen of heeft een klap tegen het hoofd gehad (tot en met 15 jaar) | Thuisarts.nl
hier is ze laatst van de trap gevallen... heb na wat observeren besloten niet te bellen. heb de psz ingelicht dat ze goed op haar lette, zodra ze anders is (suffig enz) dat ze me dan meteen bellen. heb haar snachts ook goed in de gaten gehouden via de babyfoon *ze werd zelf paar keer wakker dus hoefde haar sowieso niet te wekken* maar idd is het heel erg goed in de gaten houden op veranderingen in gedrag.
Ik zag ineens weer allemaal reacties. Ze heeft nog steeds een ei, maar ze is gewoon in normale doen. We hebben haar 's avonds voor mijn gemoedsrust wakker gemaakt en ze zei gelijk haar naam en dat papa haar geen kus mocht geven dus dat zat wel goed.