Gestopt met de pil.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lizzie84, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Hallo,

    Eindelijk gestopt met de pil. Nu al een dikke week en voel me super zonder die hormonen.
    Zijn er andere dames die ook pas gestopt zijn?
    Rond 9 dec moet ik mijn eerste menstruatie krijgen , SPANNEND!
    Even iets over me zelf.
    Ik ben 22 en woon nu 3 jaar samen en heb 5 jaar een relatie. Vorig jaar hebben we een huis gekocht dus alles goed voor elkaar.
    Nu op naar uitbreiding.
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej Lizzie, heel veel succes gewenst!
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    succes meid zal voor je duimen dat het snel raak mag zijn... :)
     
  4. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Dank jullie wel, ik hoop ook dat het snel raak mag zijn.

    Patroeschka ( goed geschreven???) gefeliciteerd met je zwangerschap. Je bent al een eind op weg zeg. Gaat alles goed??
    Smoekie jij ook heel veel succes hoor.
    groetjes Lizzie.
     
  5. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Dank jullie wel, ik hoop ook dat het snel raak mag zijn.

    Patroeschka ( goed geschreven???) gefeliciteerd met je zwangerschap. Je bent al een eind op weg zeg. Gaat alles goed??
    Smoekie jij ook heel veel succes hoor.
    groetjes Lizzie.
     
  6. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Hoi,

    Ik ben sinds 5 oktober gestopt.
    Ik dacht dat alles dan gelijk normaal door zou lopen maar dat valt wel tegen. Het blijkt dat veel vrouwen last hebben van ontpillen (had ik tijdens de pil nog nooit van gehoord) Dat kan wel een half jaar duren.
    Ik heb er volgens mij ook last van. Heb geen klachten ofzo maar ik ben sinds de bloeding na de pil niet meet ongesteld geweest en ik voel het ook nog helemaal niet aankomen. Maar ja even afwachten dan maar misschien dat over een tijdje m'n lichaam weer op orde is.

    Ik hoop dat jij er geen last van heb. Succes met zwanger worden!

    Gr.
     
  7. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    hoi lucky,

    Wat voor klachten krijg je dan met ontpillen of blijft bij jou alleen de menstruatie uit?
    Ik hoop dat mijn cyclus snel weel oke is.
    heb voor me zelf een banner gemaakt zodat ik een beetje in de gaten kan houden hoe mijn cyclus loopt. Is toch makkelijker dan op een kalendertje.

    groetjes Lizzie.
     
  8. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Volgens mij is het uitblijven van de menustruatie en het hebben van onregelmatige cyclussen het grootste probleem. Je schijnt dan nog geen eisprong te hebben (en dus kun je ook niet zwanger worden) ik heb al berichtjes op deze site gezien van mensen die wel 100 dagen niet ongesteld werden en de volgende ronde weer heel lang moesten wachten.

    Verder heb ik ook berichten gezien van mensen die ook net gestopt waren en allemaal klachtjes hadden (zoals opgezette buik, beetje misselijke enz) en daardoor dachten dat ze zwanger waren maar dan was het gewoon weer dat ontpillen.

    Ik vind het wel vervelend. Ik zit nu dus al op een cyclus van 39 dagen en ik voel ook nog helemaal niks aankomen. (voel mij trouwen ook niet zwanger) Ik heb dus geen idee hoe lang het nog gaat duren en wanneer ik nou eventueel overtijd zou zijn. Ik ga maar pas een banner maken als mijn cyclus een beetje stabiel is en ik weer hoe ik in elkaar zit.
     
  9. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    wat vervelend voor je zeg. Hopen dat jij niet die 100 dagen haalt. Ik ben benieuwd of ik hier ook last van ga krijgen. Hoop het natuurlijk niet!
    Dus je hebt ook geen eisprong? Ik hoop voor je dat jij snel je cyclus op de rit hebt. Succes.
     
  10. brigitte22

    brigitte22 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik ben inmiddels 3 weken geleden gestopt met de pil.... tot nu toe voel ik me echt een stuk beter dan met pil! Heel raar en niet gedacht dat ik er last van had, maar nu minder moe en prikkelbaar.... het ziet er allemaal wat zonniger uit! Maar dat komt misschien ook wel omdat we nu langzaam voor het eggie zijn gegaan...

    Ik heb zelf ook nog geen idee hoe het met mijn cyclus is. Daarom ben ik meteen begonnen met tempen gewoon om een beetje zicht er op te krijgen. Zit nu inmiddels in dag 24 dus het is volgende week even spannend of er wat gaat gebeuren... Lijkt er op dat ik wel een eisprong heb gehad om dag 14 of 15......

    Groetjes
     
  11. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Dat ziet er wel meteen al normaal uit dag 14. Ik hoop het voor je.

    Ik ben ook meteen gaan temperaturen (ookal werd mij aangeraden daar niet gelijk mee te beginnen maar was al bezig dus ging maar gewoon door) Mijn temperatuur gaat echt heen en weer. Dat zal ook wel dat ontpillen zijn. Volgens dat FF had ik 10 november (dag 34!) mijn eisprong maar ik zie niet echt duidelijk dat mijn temperatuur is opgelopen. Een klein beetje maar en ik heb ook niks gevoeld. Ik hoop maar dat FF gelijk heeft. Dan zal ik wel rond 25 november ongesteld worden. Ik hoop dat dat het daarna allemaal wat normaler wordt.
     
  12. brigitte22

    brigitte22 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik hoop het ook dat het meteen normaal is. Heb ook wel getwijfeld over wel of niet tempen maar wilde gewoon wat inzicht krijgen in mijn cyclus dus toch maar gedaan.
    Op FF hebben ze in ieder geval op dag 15 een eisprong gemarkeerd en die dag ervoor heb ik ook de hele dag buikpijntjes gehad... dus lijkt er inderdaad wel op he...
    Nu al sinds de eisprong een temp van 36.8 (met 1 keer 36.9 en 2 keer 36.7), maar moet zeggen dat ik niet heel grote uitschieters heb... maar ga er maar vanuit dat FF niet zomaar eisprong er in zet?!
     
  13. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Ja dat is waar FF zal het wel weten. Ik heb ook een duidelijk kruis. Geen stippellijntje maar als ik kaartjes van anderen zie heb ik een veerl kleinere stijging maar ja niemand is het zelfde gewoon nog maar even twee weken afwachten. Jij kan over 5 dagen testen zie ik. Ben benieuwd. Laat je het weten!
     
  14. Fientje29

    Fientje29 Bekend lid

    18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Hey Lizzie!

    Van het ontpillen kan je idd heel wat klachten krijgen.
    Deze heb ik (ben sinds oktober gestopt met de pil):
    • buikkrampen en winderigheid;
    verschrikkelijk moe!;
    ben veel langer ongesteld en veel heviger (vroeger maar een dag of 3, nu een hele week en verschrikkelijk veel);
    Wil je nu echt niet bang maken hoor; buikpijn is ook wel heviger vanaf al een dag of vijf voor mijn eisprong, nadien is die minder.
    Het heeft ook zo zijn voordelen; vroeger had ik heel veel last van hevige hoofdpijn en migraine. Nu heb ik bijna geen hoofdpijn meer gehad sinds ik gestopt ben met de pil; wat weer heel raar is; want daarvoor had ik altijd hoofdpijn tijdens mijn stopweek... begrijpen wie begrijpen kan :D .

    Ik was al wel 13 jaar aan de pil, mss dat dat wel een verschil uitmaakt.

    Ach ja, ik heb het allemaal over voor het goede doel :baby:

    Heel veel succes en hopelijk is het snel raak!

    Groetjes
    Fientje
     
  15. brigitte22

    brigitte22 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    He lizzie
    Ja dat heb ik ook wel een beetje. Ik heb helemaal niet van die enorme stijgingen of dalingen.... maar ja FF zet niet zomaar een kruis denk ik dan maar dus het zal wel zo wezen.... En dan zou ik meteen een gewone cyclus hebben... wie weet.....

    Ja ik zou mijn NOD over ongeveer 5-6 dagen hebben dus volgende week rond deze tijd is het of :evil: of testen.... spannend hoor!
    Laat het je zeker even weten... enneh als je het leuk vindt kunnen we ook gewoon mailen...

    Groetjes :)
     
  16. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Bedoel je nou Lizzie of Lucky?
    Als je mij bedoelde... Wil wel mailen maar gaat verlopig niet.
    De computer thuis is stuk en ik weet niet wanneer die gemaakt gaat worden. Op m'n werk heb ik geen persoonlijke e-mail.

    Ik heb trouwens ook heel vaak steken in mijn onderrug. Dat schrijf ik ook maar aan het ontpillen toe (Ik kan natuurlijk wel bij alles denken dat het ontpillen is terwijl ik vroeger ook wel eens iets had)
     
  17. brigitte22

    brigitte22 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    He lucky, ik bedoelde in eerste instantie jou... als je mail het weer doet moet je het anders maar even laten weten.. en tot die tijd het forum...

    Ik heb ook dat ik bij alles wat ik voel me afvraag waar het van komt. Kan me niet meer helemaal herinneren hoe het voor de pil was. Weet wel dat ik de dag voor mijn ongi altijd heel erg last van mijn rug had... het is nu dus even afwachten of dat ook nu komt (en als het niet komt misschien een testje er tegen aan gooien).

    Het is wel stom maar de laatste dagen (sinds het weekend) ruik ik soms dingen die mijn mannetje helemaal niet ruikt... heel stom..... hou het maar op ontpillen want wil neit bij alles wat anders is het beste hopen zeg maar.... :oops:

    Maar hoe ziet jouw tempcurve er uit dan?
    Ik kan die van mij vanavond thuis wel even er op zetten....

    groetjes
     
  18. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Ik begrijp niet goed hoe ik het tempratuurkaartje op deze site moet plakken zodat je het kunt zien.
     
  19. brigitte22

    brigitte22 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Is ook niet zo makkelijk.. heb het een keertje gedaan maar kan het je zo niet meteen vertellen... ik heb gekeken bij items over temperatuurkaartjes en daar staat het hoe het moet.....
    Het klinkt wel een beetje alsof jouw temp er een beetje uitziet als die van mij... ben wel benieuwd...
     
  20. Lucky1979

    Lucky1979 Actief lid

    6 nov 2006
    314
    0
    0
    Oké. Ik ga morgen wel even op m'n gemak kijken of het lukt (zit nu op m'n werk. Morgen ben ik vrij. Dan kijk ik wel even bij m'n ouders op de computer. Dan kan ik er even de tijd voor nemen).

    Ik ben dan ook wel benieuwd naar die van jou.
     

Deel Deze Pagina