Gestoken door waarschijnlijk een daas?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door corina83, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gisteren ben ik gestoken door waarschijnlijk een daas, voelde ineens iets prikken achter op mn arm en sloeg toen een donker insect weg.
    Manlief heeft gelijk het gif eruit gezogen maar nu een dag later is het al een hele schijf geworden.
    Kan het kwaad tijdens de zwangerschap?
    Als hij groter wordt neem ik contact op met de HA.

2. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik heb paar weken geleden ook een dazen steek gehad.
    Volgende dag was het een gigantisch schijf op me benen.
    Ben naar de huisarts geweest maar het kan voor de rest geen kwaad.
    Het enige wat je kan doen is het koelen zodat de zwelling (schijf) slinkt of even een cremé halen bij de huisarts dat verkoelend werkt.

Groetjes lilmomo

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Gelukkig dat het geen kwaad kan voor de kleine.
    De jeuk overleef ik wel weer haha, het is een flinke schijf.
    Gisteren was het nog maar een paars puntje en nu al echt een schijf van een paar cm.

Deed even veel pijn als een wespensteek haha

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik heb allergie voor dieren die steken zoals dasen, muggen enz

De beste tip die men me ooit heeft gegeven voor de zwellingen en jeuk is een doekje met azijn erop doen!! werkt echt super!!

Je neemt gewoon een gaasje die je dompelt in azijn, erna doe je die met een verbandje vast maken op de plek.

Het ruikt misschien niet super maar het werkt fantastisch!

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    De plek word steeds groter, het is nu een plek van bijna 12 cm....
    Dus ik ga vanmiddag naar de huisarts.
    De jeuk valt wel mee alleen dat die steeds groter wordt zit me niet lekker.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan zijn dat je een soort van ontstekingsreactie hebt gekregen.
    Zelf ben ik vorig jaar augustus (op n maandag)gestoken door een Hoornaar (wespachtige van ongeveer 6 cm groot). Direct met azijn gesmeerd. Snachts zelfs paracetamol genomen vanwege het kloppende gevoel.
    Dinsdags vanwege "de warmte" en de zwelling gekoeld met ijs enzo en ook nog weer met azijn gedaan. Op woensdag kon je mijn polsbeenderen zelfs niet meer zien en was mijn hele onderarm dik en pijnlijk warm.

Bij HA geweest hij twijfelde tussen ontsteking en allergie en heeft me preventief wat meegegeven voor beide, dus Anti-biotica en Anti-histamine en een cortison-zalf tegen de jeuk.
    Hij adviseerde ook om bij een evt volgende steek direct een Anti-histamine tablet in te nemen. Dit oa omdat ik een jaar of 12 geleden wondroos heb gehad nav een bijensteek. Het schijnt dat mensen dan "heftiger" kunnen gaan reageren op latere steken.

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ja dat is met mijn bovenarm dus net zo..
    die is ook al een heel stuk dikker dan mn andere bovenarm..
    normaal voel ik de steken niet maar deze voelde ik duidelijk, wat voor beest het was geen idee.. hij stak iig hard en het was een donker insect van ongeveer cm of 5 a 6 wat ik weg sloeg.
    Ik dacht eerst dat mn man me aan het prikken was met een stokje, die liep achter me met de hond maar het steken bleef aanhouden.

Ben benieuwd wat de huisarts vanmiddag zegt. Denk dattie schrikt van de plek.

8. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dan kan je er vanuit gaan dat je een allergische reactie hebt want die schijven die jij hebt krijg ik ook altijd....

Ben benieuwd wat je dokter zegt!! hopelijk schrijft ie je iets voor want het gaat op den duur ook meer pijn doen als jeuk....

Dat zal vast een daas geweest zijn, groot zwart insect die echt een bijtgevoel geeft ipv een klein steekje. klote beesten zijn dat want als ze eenmaal bij je zitten blijven ze je achtervolgen...beste wat je kan doen is hem laten landen en gelijk meppen!
    Ze zitten ook altijd aan het strand...pfff dan ren ik voor mijn leven maar sta ik ff stil zie ik hem gelijk weer om me heen :x

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    dat neer meppen had ik ook gedaan als ik hem eerder had gevoelt of had gezien, maar ja achterkant arm zie je zelf niet zo goed hee :p

10. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, het stikt hier in het Zuiden des Lands van de dazen. Wordt er niet goed van!!! En inderdaad, zodra ze je gevonden hebben zijn ze moeilijk weg te krijgen, krengen!!! In de ochtend lucht ik hier een uurtje met de hitte en in de avond ook en mep er iedere dag wel 1 of 2 dood. Meer last van dan normaal!

Succes met je arm en laat je nog even weten wat de dokter heeft gedaan???

Succes, Claire

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    dazen hebben we hier normaal geen last van, libelles wel maar dazen niet..

Ik laat het weten! Ik moet om 14:20 bij de dokter zijn.

12. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ben benieuwd!! hou ons maar op de hoogte.

13. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik had normaal ook geen last van dazen steken!
    Schijf op me been was ook 20-25 cm en liep over heel me boven been en was ook duidelijk veel dikker.

Succes bij de huisarts

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Het is een flinke allergische reactie zei de HA.
    Ik heb er lotion voor gekregen, ik kreeg eerst een andere lotion voorgeschreven tot ze bij de apotheek vroegen van : in het systeem staat dat u zwanger bent en of borstvoeding geeft, klopt dat?
    Dus ik zei ja dat klopt ik ben zwanger.
    Zei ze : oh dan moet ik een andere lotion meegeven deze mag niet met de zwangerschap.

En ik vroeg het nog aan de HA, kan die lotion met de zwangerschap 'ja hoor dat is geen probleem'
    pfff dit is al de 2e keer dat ik bij de apotheek sta voor een recept en dat ik een andere mee krijg dan voorgeschreven.

Maar ja ik moet nu 3 keer per dag smeren, helpt tegen de zwelling en verminderd de jeuk, als het over een paar dagen nog zo is moet ik weer terug komen.

15. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Had 2 weken terug ook zo'n steek. Nog steeds geen idee wat het was, maar de plek was zo groot als een meloen op mn boven been (aan de achterkant). Zou pilletjes meekrijgen, maar toen ik zei dat ik misschien zwanger was kreeg ik alleen een creme.
    Moet zeggen dat ik amper gesmeerd heb, vind het toch eng om iets te smeren terwijl je misschien zwanger bent... Achteraf was ik ook zwanger. NU vorige week weer geprikt door een horzel of iets in die richting, is kleiner gebleven als die van vorige keer. Maar ooh wat baalde ik weer....
    Die creme die ik meekreeg heet hydrocortisonacetaat

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ik heb ook een lotion meegekregen een andere dan die de huisarts voor had geschreven want daar zatten ingredienten in die je niet in je bloed wilt hebben tijdens de zwangerschap.
    Gisteren 2 keer gesmeert en het is al een heel stuk minder geworden, voelt ook heerlijk koel aan.
    Ziet er alleen niet uit als ik gesmeerd heb hahaha het is net dikke yoghurt.
    Ik ben allang blij dat het minder is geworden dan NOG groter..

17. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    hoe heette die creme???

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Zou ik vanmiddag thuis moeten kijken op het flesje, ik heb geen idee zo uit mn hoofd.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    De lotion heet Lotio Alba nxa.
    Zinkoxideschudsel nxa.

20. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Corina, inderdaad hier in het zuiden is het een bepaalde periode hopeloos, wij wonen in het bos, als ik de hond ga uitlaten, trek ik tegenwoordig een lange broek en een vest aan, maar zelfs daardoorheen prikken ze.
    Als er onweer op komst is worden die dazen nog agressief ook! vorige week stak er eentje gewoon midden op mijn wang, ze landden en pats binnen 1 seconde steken ze. gelukkig ben ik niet allergisch, maar jeuken doet het flink...

Deel Deze Pagina