Geslachtsbepaling meer zekerheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vera1985, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera1985

Vera1985 Nieuw lid

14 aug 2008
    2
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Vandaag precies 20 weekjes en 4 dagen zwanger. :thumup:
    Ik had vandaag mijn 20 weken echo het belangrijkste was dat voor zover ze kon zien alles toppie was en alles derop en deraan zit :D toch wel het voornaamste;)
    Nu wilde mijn vriend en ik alleen graag weten wat het zou worden, de echopiste dacht dat het een jongetje was omdat ze balletjes zag maar kon ons niet dat met zekerheid zeggen omdat ook de navelstreng dervoor lag :confused: :(:
    Nu is mijn vraag omdat we eigenlijk dus nog niet echt duidelijkheid hebben (iets meer jongen als meid) kan een geslachtsbepaling ons wel betere zekerheid bieden? Ik weet dat de baby in een goede 'positie' moet liggen willen ze dit kunnen bekijken. Iemand hier ervaring mee? We willen namelijk het heel graag weten en geen verdere poespas met 3d echo enz alleen de bepaling. Ik heb volgens een hoop mensen namelijk de 'dracht' voor een meisje als dat iets zegt :p dus graag jullie reacties :D:D:D

Groetjes Vera en de kleine :rolleyes:

2. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Onze echoscopist kon ons tijdens de eerste 20 weken echo wel vertellen wat hij gezien had, maar hij kon het ons niet laten zien. Dit doordat het echt om een heel kort momentje ging. En vervolgens had ons beebje er geen zin in om het ons nog eens te tonen.

We mochten daarom anderhalve week later terug komen voor een 2e 20 weken echo. Toen lag ons beebje gelukkig wel goed. Als het toen verkeerd had gelegen dan hadden we een beetje "pech" gehad, want dan hadden we geduldig moeten wachten tot ons beebje geboren zou worden.

Krijgen jullie niet een tweede 20 weken echo? Dit doen ze bij ons wel mocht het de eerste keer niet helemaal duidelijk zijn. En bij de tweede echo is de echoscopist natuurlijk ook nog weer het hartje en alles nagelopen. Dus het was wel weer een complete echo.

3. Vera1985

Vera1985 Nieuw lid

14 aug 2008
    2
    0
    0
    Rotterdam
    Nee jammer genoeg werkt dat niet zo ;) haha het is een echo om te kijken of alles goed is met de baby en om te zien of de baby afwijkingen heeft. En er is duidelijk vertelt gezegt en stond ook in de brochure dat het geen echo was om te zien of het een jongen of een meisje zou worden. Dus ze kon der verder ook niks van maken behalve dat zij dus dacht dat het een jongen was maar niet met veel overtuiging. Wij krijgen alleen een 2de 20 weken echo mocht de baby vanmiddag niet goed hebben gelegen maar dat dan weer in belang voor de gezondheid maar alles was goed dus dat was dan ook nietvan belang.

4. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Bij ons had de echoscopist nog wel wat extra metingen gedaan bij de 2e echo. Dus misschien had hij bij de eerste niet het complete overzicht.

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    bij een pretechobureau kun je een geslachtsbepaling laten doen. Als dit de eerste keer niet lukt mag je nog een keer gratis terug. Bij een 20 weken echo kijken ze of alles goed is met de kleine en inderdaad niet standaard naar het geslacht dus bieden ze vaak niet aan nog eens terug te mogen komen bij ons in ieder geval niet. Ik zou wel voor een extra echo gaan als je eht echt wilt weten. Een navelstreng bij de beentje skan inderadad lijken op balletjes dus voor de zekerheid.....

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb volgens een hoop mensen namelijk de 'dracht' voor een meisje als dat iets zegt :p dus graag jullie reacties :D:D:D
    Groetjes Vera en de kleine :rolleyes:[/quote]

Wat is de dracht voor een meisje dan? :)

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben met 17 weken een geslachtbepaling gedaan. Dit is meestal een korte echo van 15 minuten. Ze kon hier op zien dat het een meisje was, maar wilde wel een slag om de arm houden omdat het erg vroeg was voor geslachtsbepaling.

Bij de (medische) 20 weken echo durfde de echoscopist het niet met zekerheid te zeggen of het een meid was, hij vond het onduidelijk.
    Toen hebben we met 24 weken nog een pretecho gedaan, en daar was echt geen twijfel meer mogelijk, een meid!

Dus kan me goed voorstellen dat je een geslachtbepaling nog wilt laten doen, kijk dan idd even bij de voorwaarde van het buro, dat je gratis terug mag komen wanneer hij/zij er niet goed voorligt.

Wel moet je er rekening mee houden dat als je placenta aan de voorkant ligt, of je hebt weinig vruchtwater, dat je niet te lang met de echo wacht, anders schijnt het erg moeilijk te zijn om het kindje nog goed in beeld te krijgen.

Groet Snoozie

8. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij knullen schijn je ronder te dragen wat dikker overal zeg maar. Bij mijn zwangerschap van onze knul was ik niet dik op andere plaatsen maar mijn buik was wel een stuk voller en ronder. De buiken van mijn vorige zwangerschap en nu lijken ook erg op elkaar en zijn beiden meiden. een bescheiden mooi rond buikje zonder verder iets aangekomen te zijn. Maargoed ik denk dat dat meer met je bouw te maken heeft als met het geslacht van de baby. Elke zwangerschap is anders...

Bij al mijn zwangerschappen is door turkse mensen (op vakantie, in de supermarkt en op mijn werk) voorspeld wat het zou worden en klopte steeds! Dus zou bijna zeggen dat dezemensen er een goede kijk op hebben.

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Grappig hier zeggen ze precies het tegenovergestelde....
    als je zeg maar van de achterkant kan zien dat iemand zwanger is dan is t een meid.... en bij een knul heb je alleen een voetbal ingeslikt.....

Bij mijn zoontje had ik echt die voetbal ingeslikt hoor!
    En mijn moeder droeg ook op die manier de jongens... en de meiden juist rondom.....

Bakerpraatjes dus...

10. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    haha is inderdaad heel grappig zo zie je maar...zijn echt fabeltjes!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.068
    8.017
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    van een jongen draag je juist naar voren en van een meisje ronder, dat wordt hier gezegd...

12. buikje Essie

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Dan had ik nu 3 jongens moeten hebben hahahah

Vriendin van mij had bij beide meiden een et rond buikje en nu wordt ze overal vol en is het een kunl.

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Misschien hebben jullie ander drinkwater?

Of devilchase woon jij in dezelfde buurt als ik? :)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ha, dan zou die van ons ook een jongen moeten zijn: van achter zie je niks! Maar het is toch echt een meid...
    Wel lachen: word ik op straat nagefloten, draai ik me om en zien ze dat ik zwanger ben, moet je dan die koppen van die kerels zien, LOL

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier ook de dracht als een meisje, iedereen zei het!

Maar wat bleek op de 20 weken echo (bij osn dus wel goed zichtbaar) dat het een jongen is! het kwam zo vaak in beeld dat ze niet durfte te twijfelen... hihihi

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb een voetbal, maar toch echt een meid :) .
    De schaamlippen van een baby zijn heel erg groot en kunnen dus ook op balletjes lijken. Volgens mij is het juist zo dat je bij een jongen maar 1 bal ziet (de balzak), maar dat weet ik dus niet zeker. Je zou idd nog een geslachtsbepalende echo kunnen laten maken.

Deel Deze Pagina