Genezing helix piercing

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisa280887, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Vorig jaar september heb ik een dubbele helix laten piercen. Nu dus ong 8 maanden geleden.

De bovenste doet het prima, maar de onderste bloed regelmatig. Ze doen beide geen pijn en mijn oor is niet gezwollen ofzo.

Is dit een kwestie van afblijven en wachten tot ze een jaar zitten? Ik weet dat het genezen tot een jaar kan duren.... Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee! Hebben jullie tips qua sieraden? Het sieraad van de piercer gaf enorme onrust in de wond. Er zit nu een zilveren knopje in en dat gaat al wel beter. Op het bloeden na dan. Niet ideaal, ik weet het. Vandaar mijn vraag!

In mijn andere oor zit een enkele helix, die was na 6 maanden al prima genezen.

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb in februari een conch laten zetten. Die bloedde alleen de eerste nacht en daarna niet meer. Heb wel iedere ochtend korstjes rondom het staafje. Maar dan van vocht, geen bloed.

Heb in mijn andere oor ook een helix, maar die zit er al 12 jaar. Die bloedde volgens mij ook (bijna) niet.
    Misschien contact opnemen met je piercer? Weet dat de genezing idd wel 9 mnd tot een jaar kan duren, maar vind wel dat het dan lang bloedt.

3. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Hier een daith sinds februari. Ding blijft irriteren, maar ik hou vol! Heb je van zeezouten gehoord? ff googlen en tea tree schijnt ook te helpen. Ik vergeet het elke keer maar de piercing was wel echt rustiger.

4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.119
    5.037
    113
    Vrouw
    Geen helix piercing maar wel een tragus, herstel duurde echt wel ruim een jaar.

5. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Zit je er met enige regelmaat aan? (Kan ook doormiddel van je haar/kussen zijn met slapen!)

Dan maak je hem dus elke keer weer open waardoor hij kan blijven bloeden.

6. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik heb de er na een paar jaar uit gehaald omdat ze maar pijnlijk bleven en zelfs regelmatig ontstoken waren. Zelfs nu er al jaren niks meer in zit raakt het af en toe nog steeds ontstoken terwijl ik mijn oorschelp toch echt goed was. Ik ken er meerdere die hetzelfde probleem hebben. Ik ben dus van mening dat ie niet bij iedereen goed geneest.

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.303
    113
    noord holland
    Ik heb bijna 20 jaar een helix gehad. Mijne is nog geschoten ;), maar heb begrepen dat ze deze alleen nog maar mogen piercen.
    Ik heb er in t begin heel lang veel last van gehad. Maar vooral van t knopje dat erin zat. Daar lag ik op met slapen, stak in mijn hoofd. Later met een ringetje was dit veel minder en genas hij pas echt. Maar kan zomaar zijn dat t wel een jaar geduurd heeft. Het was echt doorzetten.
    Op een gegeven moment wilde ik hem uitdoen en toen ik na een jaar nog eens probeerde zat t gaatje er nog in. Helaas begon hij toen weer echt te zweren.

8. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik heb eind december een dubbele helix laten piercen. Heb de eerste drie maanden met piercing spray 1 x per dag gesprayt en daarnaast ook nog 1x per dag onder de douche gespoeld. Een enkele uitzondering waarbij ik een dag oversloeg/vergat. Oftewel: de eerste drie maanden 2x per dag verzorgd. Na iedere verzorging depte ik de piercing en oor droog met een schone tisseu. De eerste vier weken ging prima. Daarna na een iets te enthousiaste knuffel van een familielid, waarbij m'n oor geplet werd, ongeveer anderhalve week ontstoken geweest met bloed.
    Na 3 a 4 maanden bleven ze erg gevoelig en regelmatig nog wondvocht. Toen ben ik gestopt met de piercing spray, want die moest ik ook iedere keer afdeppen met een tisseu en ik had het idee dat dat niet ten goede kwam van het genezingsproces. Sindsdien spoel ik 1x per dag met warm water. Dat doe ik als ik onder de douche sta. Ik zet de straal dan op z'n hardst en rechtstreeks op de piercings. Voorkant, achterkant. Flink harde straal en warm tot heet water. Ik dep het niet meer droog (tegen het advies van de piercer in). Sindsdien gaat het perfect! Geen last meer, ik kan zelfs weer op 't oor slapen!
    Ik ga er van uit dat je weet dat je er echt vanaf moet blijven? Dus ook niet draaien er aan!
    Ik heb ze nu dus 5 maanden. Genezen zijn ze nog niet, dat voel ik als ik er per ongeluk tegenaan kom of te hard op ga liggen. Hopelijk blijft het zo goed gaan. Ik laat m'n oorspronkelijke piercings van chirurgisch staal minstens 9 maanden maar het liefst 12 maanden zitten. Als het dan goed gaat en genezen is, dan neem ik gouden of zilveren ringetjes.
    Overigens is bij mij het ene gaatje ook gevoeliger dan het andere gaatje.
    Succes er mee!

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.142
    23.221
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier is het nooit goed genezen. Na jaren eruit gehaald en je ziet nu nog steeds een gek grijzig plekje, raar.

10. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Dit vergeten heel veel mensen. Of ze doen het gewoon wel:roflmao:

Echt afblijven. Niet draaien, gewoon lekker laten genezen

11. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    In december ook een dubbele helix laten piercen, mijn piercer zei dat ik er niet aan mocht komen, niet extra schoonmaken of droogmaken. Gewoon je oor net zo behandelen zoals je altijd doet. Omdat al die spray en alcohol alleen de huid om de piercing pakt en het toch nauwelijks in de wond komt had het volgens haar geen enkele meer waarde, en zit je er automatisch te veel aan.
    Ik heb 0 problemen gehad en nu na ruim 5 maanden kan ik ze aanraken zonder het pijn doet. Heb er in het begin een week of 2 niet op kunnen slapen en dat was het!
    Het advies is dus afblijven!

12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Dat ik er vanaf moet blijven weet ik inderdaad. Al is het wel lastig! Soms jeukt het enorm, dan doe ik er een zoutoplossing op en dan is dat over.

Ik slaap dus wel altijd op dat oor, op mijn zij. Hij doet dan geen pijn gelukkig! Sowieso doet hij geen pijn, alleen als iemand bv iets te enthousiast knuffelt of ik er per ongeluk hard tegenaan kom ofzo. Alleen dat bloeden is vervelend.

Ik denk dat ik nog een tijdje geduld zal moeten hebben, als ik de meeste verhalen zo lees.

Wat voor sieraden hebben jullie erin zitten? En hebben jullie tips voor eventuele sites? Voor mn andere helix zoek ik een sieraad met een 8mm staafje, maar de meest gangbare is 6mm heb ik al gezien.

13. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    All over piercings (site) heeft die als het goed is!

Hier een rook die supergoed genas tot ik van iemand een knuffel kreeg en zij tegen Mn oor kwam. Die deed gruwelijk zeer en sinds dien inderdaad korstjes etc. Heb hem sinds september maar komt wel goed zei de piercer. Wil graag nog een conch ooit, dus ik maak Mn borst maar nat haha.

14. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Wanneer wisselen jullie de originele helix piercing met een andere/leukere? Is de 9 maanden die ik probeer aan te houden te kort of te lang?
    Is het verstandig om al iets eerder een korter staafje in te doen? Mijn piercing is nu al een tijdje rustig, maar het staafje is vrij lang...

Deel Deze Pagina