Wat/hoe eten jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door anja89, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja beetje rare topic titel misschien, maar ben hier gewoon heel benieuwd naar!
    Ik moet toegeven dat wij soms vrij makkelijk zijn, in de zin van, we bestellen wat of we gooien een pizza'tje in de oven.

Hoeveel waarde hechten jullie aan gezond en vers eten en vaak koken? En hoe vaak eten jullie iets 'ongezonds'?
    Ik heb het idee dat wij vaak ongezond eten of wat ik al zeg, te makkelijk.
    Hoe zit dat bij jullie? :)

Eten jullie iedere dag aardappels, vlees, voldoende groenten?
    Iedere dag netjes 2 stuks fruit?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik eet niet iedere dag aardappels groenten en vlees.. want vind dat niet lekker en niet nodig, aardappels alleen gebakken op z´n tijd.

We eten wel gezond vind ik. Denk 1 keer in de week dan wat ´ongezonds´ als in snacks en eet 1 a 2 stuks fruit op een dag.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Toen we nog geen kinderen hadden waren we ook erg makkelijk. Ik kookte maar erg weinig, vaak idd pizza, of afbakbroodjes of patat etc.
    Nu we kinderen hebben kunnen we ons dat niet meer veroorloven omdat ze ook gezond eten nodig hebben. Maar nu in de zwangerschap ben ik wel weer wat makkelijker hoor.

Probeer zeker 2 tot 3 keer in de week aardappels, groente en vlees te eten, een keer pasta ofzo, een keer iets met soep en verder makkelijk (dus toch nog regelmatig brood met een gebakken eitje of patat ofzo 1 keer per week)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij eten niet iedere dag "aardappels, groente en vlees", maar we proberen wel iedere dag gezond (of in ieder geval redelijk gezond) te eten. We eten alleen maar vers (geen potjes/pakjes) en ook altijd sowieso groenten erbij. Verder wel heel gevarieerd, dus ook bijv. rijst en pasta icm groenten en vlees/vis.

2 stuks fruit gaan er hier ook elke dag wel minimaal in, bij mij en Milan iig, mijn vriend eet nauwelijks fruit.

Ik vind vers, gezond eten gewoon lekkerder dan een makkelijke hap en wij zijn ook wel beter gaan eten sinds de kindjes er zijn.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb de laatste tijd echt een hekel aan koken.
    Heb ook helemaal geen zin meer in warm eten.
    Maar goed zal wel moeten koken voor Valerie.

Ik kook nu 1x per 2 dagen, en op vrijdag, zaterdag en zondag wel elke dag.
    Wij zijn niet van de gekookte aardappels.
    Dus hier vaak gebakken aardappels, pasta, of rijst.

Zo'n 1x per 2 weken eten we iets van patat of iets anders makkelijks.
    Verse groentes....eehmmm nee bedankt.
    Mijn man en ik lusten heel veel groente's niet, zoals broccoli, bloemkool,prei, witlof, sla.
    Dus hier is het vaak worteltjes, spercieboontjes, bruine bonen, kidney bonen, doperwten, rode kool, witte kool.
    En verder doen we door de pasta's en rijstgerechten vaak uien, knoflook, veel tomaten en paprika.

6. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wij eten zeker 4 dagen in de week aardappelen met vlees enzo.

Inhet weekend wel makkelijk. Brood of we bestellen wat of de frituur gaat aan.

Ik eet elke dag een banaan en man een appel :D

Wat dat betreft zijn we wel gezonder gaan leven, mede ook omdat het zh dit zei :)

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij eten wel iedere dag verse groenten en iets van vlees, verder veel variatie met aardappelen/rijst/pasta. De kindjes en mijn man krijgen iedere dag voldoende fruit, alleen bij mij schiet het er wel eens bij in. Heb me deze week weer voorgenomen om het iedere dag wel te doen. 1 tot 2 keer in de week eten we ongezond, frietjes of pizza, maar daar gaat dan wel weer groente of een salade bij.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ook hier sinds er kinderen zijn, dat we gezonder zijn gaan eten ;) . Omdat ik het voor hen zo belangrijk vind :) .
    Als ik geen zin heb om te koken, heb ik nog wel een prakkie in de vriezer, van macaroni tot rijst, tot een stampot.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij eten best gezond, ik let er ook heel erg op, vind gewoon dat de kids gezond moeten leren eten.
    We eten 4x in de week aardappelen met groente en een stukje vlees, de overige 3 dagen eten we pasta,rijst oid icm met veel groentes.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij eten elke dag verse groente en wat we daarbij eten verschild per dag. De ene dag rijst, de andere dag pasta of aardappelen. Ik ben een echte fruitjunkie en eet meer als 2 stukken fruit per dag (soms wel 5 ;)) Eens in de 2 weken bestellen we wat makkelijks :)

11. tulip

tulip Niet meer actief

wij eten wel vrij gezond vind ik, elke dag wel verse groenten, bij aardappels of door de macaroni of bij rijst bv. Ook wel 1 keer per week zelfgemaakte verse groentensoep, ook met veel groenten. Zeker 2 stuks fruit, meisje 3-4.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij eten meestal zo'n 4x aardappelen, groente, vlees.
    1 keer macaroni oid en 2 keer rijst.
    Maar we halen ook wel eens wat hoor!

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja wijeten zowiezo 5 vand 7 dagen in e week gezond... niet altijd maar aardappels want dan komt het je ook de keel uit... maar dus ook eens spaghettie met lekkere groenten erbij... of rijst met vis... groente ovenschotels, kip uit de oven... en ook wij eten weleens makkelijk hoor... dan bestellen we vaak een pizza, shoarma, of patat of een gewoon menu met bv varkenshaas, kipsate...

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik kook meestal elke dag wel en het komt echt heel weinig voor dat we iets bestellen &dan is het alleen omdat ik gek ben op chinees en ik daar op dat moment trek in heb.

We zijn alle twee gek op groente en eten dat elke dag wel.

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Nu met kinderen zijn we een stuk gezonder. Ik kook in ieder geval 5 keer per week wat gezonds voor ze. Sowieso 1 keer per week krijgen ze patatjes uit de oven of een mini-pizza (de oudste dan in ieder geval). En vaak 1 keer per week gewoon brood met komkommer en wat fruit.

Wijzelf eten vaak pas later (vaak pas als de kinderen op bed liggen) en we eten dan wel vaak wat makkelijker en wat vaker ongezonder.

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij eten 1x per week friet om de week pizza en de rest proberen we toch altijd wel te koken. Aardappels, groente vlees, macaroni of bami. Chinees halen we bijna nooit, dat maak ik liever zelf.

17. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Oh ja bestellen doen we ongeveer 1 keer per maand. Dan is het meestal pizza, grieks of spare-ribs.

18. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Best wel ongezond.. maar ik denk dat als de kleine er is dat we daar veel bewuster van worden.. dan heb je ook echt een ritme..
    En dat hebben we nu totaaaaal niet.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou de eerste weken hier ook totaaal niet hoor haha, at regelmatig om 22.00 uur eens een bordje opgewarmd eten met een baby op m´n schouder :D.. maar dat bedoel je vast niet

20. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Fruitypebbles; Ja dat is hier dus ook zo, wij hebben ook geen vast ritme...
    Vind het ook erg moeilijk omdat mijn vriend onregelmatige diensten werkt en sowieso 2 van de 10 dagen niet eens thuis eet.
    Tja voor mezelf ga ik niet uitgebreid staan koken...

Lees dat mensen gezonder zijn gaan eten sinds de kindjes er zijn. ;)
    Ik hoop/ga er vanuit dat dat hier hetzelfde zal zijn.
    Het probleem hier is dat mijn vriend bijna geen groente lust, wat hij lust beperkt zich tot sperziebonen, bloemkool, zuurkool en worteltjes en tomaat, dus het komt vaak voor dat ik in mijn eentje groenten zit te eten.

Deel Deze Pagina