Wij hebben een tijd in een hoekhuis gewoond. Niet al te groot, geen oprit...etc. Toen zijn we verhuisd naar een twee-onder-een-kap. Maar we kijken toch wel vaak terug op die leuke tijd in 'dat huisje'. Blijf lekker zitten waar je zit. Groter is soms wel gemakkelijker maar zeker niet gezelliger. Mooi laten praten dus!!
Wat een onzin! Wij wonen ook in een tussenwoning. Ik heb er nooit aan gedacht dat er mensen zouden zijn die dat te min vinden! Half nederland woont in een tussenwoning! En zelfs al woon je in een appartement, als je maar gelukkig bent toch! Niks van aantrekken en gewoon lekker blijven genieten van jouw leven in jouw huis!
Miga, dit zou ik geschreven kunnen hebben. Wij zijn dan wel pas verhuisd naar een grotere woning, maar mijn ouders hadden op zijn minst wel verwacht dat we dit al 3 jaar geleden hadden gedaan, want in het huis waar we zaten konden we toch echt geen kind krijgen hoor.... Het was precies eenzelfde woning als hoe jij het beschrijft, behalve dan dat het een hoekhuis was met een flinke oprit gewoon PRECIES hetzelfde! En wat hebben we er met veel plezier gewoond en wat mis ik dat huisje nog zeg. Heerlijk tegenover de bosrand en op wandelafstand van het bos. Maar ja... Mijn ouders hebben een boerderij en ik ben toch ruimte gewend was hun mening. Ook ik kreeg steeds van die nuffige opmerkingen naar mijn hoofd, vooral van mijn moeder. Ze zei dan: Goh, als je hier straks uit de starterswoning bent zul je wel blij zijn. Wat een volk woont hier ook hé ( gewoon jonge mensen met niet allemaal dure auto's, maar goed :/) Nu zijn we in verwachting van ons tweede kindje en deed de kans zich voor om voor een zachte prijs ons 'droomhuisje' te kopen. Maar of ik hier nou gelukkiger wordt, dat moet nog blijken! Natuurlijk is de ruimte makkelijk maar ja. Er kleven inderdaad nadelen aan. Het huis moest nog helemaal gemoderniseerd worden want het is een woning uit de jaren 30, ik ben mijn vertrouwde en lieve buurtjes kwijt, ik zit niet meer zo dicht bij het kdv, ik moet 3x zoveel poetsen, wie weet wat ons nog allemaal te wachten staat in dit huis qua renovatie en vergeet dan niet de frustraties en spanningen die een verhuizing met zich meebrengen en de frictie die dit voor je relatie kan veroorzaken!! Dessalniettemin heb ik dus geen spijt van onze beslissing. Maar als wij 3 jaar geleden naar onze (lichtelijk omhooggevallen) ouders hadden geluisterd dan hadden we nu flink de boot in gegaan. We hadden toen nog niet genoeg financiële draagkracht voor een ander huis. En toch maar pushen en pushen dat we weg moesten want ja... Wij waren TE GOED om in zo'n buurt te wonen. Neem daarbij inderdaad de druk die ontstaat door de verhuizingen van vrienden en kennissen maar gelukkig realiseer je jezelf wel al dat zij inderdaad met torenhoge hypotheken en onderlinge spanning zitten. Wat denk jij? Dat als jullie in de zomer heerlijk op vakantie zijn, dat zij niet even een steek van jaloezie voelen als ze daar al hun geld in hun gebouw aan het pompen zijn? Dus ik hoop dat je je NIET laat beinvloeden door je schoonouders of wie dan ook. Als jij gelukkig bent waar je nu zit, dan is dat zo. Maak je huisje lekker naar je zin, maak het lekker schoon, maak er jullie nestje van. En laat iedereen lekker lullen. Wil ik ook nog even kwijt dat de generatie van onze ouders/schoonouders nog het geluk hadden dat ze voor 100.000 gulden een vrijstaande boerderij konden kopen in die tijd waarin ze gingen samenwonen. Ze realiseren zich totaal in in wat voor tijd we nu leven.
Als jij je er thuis woont, gewoon lekker blijven wonen toch! Zo verwachten mensen van ons als mijn man volgend jaar chirurg in opleiding is , we ook ineens in een villa wonen ofzo...nou uhmm stop mij maar in een rijtjeshuis voel ik me veel fijner bij!
Dat is helemaal precies wat ik bedoel!! We kunnen wel al ons spaargeld bij elkaar gaan schrapen en een 2-onder-1-kap woning gaan kopen (lijkt me ook best lekker hoor, die ruimte), maar we krijgen dan zo'n ander leven! Mijn schoonouders zijn ook ooit in een tussenwoning in een schamele buurt begonnen, maar ze vergeten dat je tegenwoordig heel wat moet verdienen wil je een ruim huis kunnen kopen.
Laat ze maar lekker kletsen. Mensen die zo praten zijn naar mijn mening erg materialistisch ingesteld en vinden status veel te belangrijk. Je gelukkig en happy voelen is het belangrijkste! Wij wonen ook in een tussenwoning. Gefinancieerd op alleen mijn loon. We willen wel iets meer ruimte in de woonkamer, maar dat valt makkelijk te realiseren met een aanbouw of de keuken naar de bijkeuken te plaatsen. Doordat wij geen tophypotheek hebben kunnen wij wel beiden parttime werken en voldoende bij onze kids zijn. Is mij veel meer waard dan een groot en vrijstaand huis, waar we iedere cent moeten omdraaien.
Zo is het maar net. Alleen zo jammer dat andere mensen die het beste met je voor zouden moeten hebben dan roet in het eten komen gooien. Echt ik begrijp dat niet. sorry, maar mij zit het ook hoog Migga zoals je merkt haha.
Daar sla je de spijker op zn kop! Als ik hoor voor wat voor een bedrag mijn vader voor hun huis betaald heeft en wat hij er nu voor zou krijgen...(hij was toen zelfs nog alleen en niet getrouwd met mijn moeder!!!). Tijden zijn veranderd en het is niet meer zo dat je voor een prikkie in zo'n huis kan zitten, was het maar zo'n feest
Volgens mij zitten jullie prima op je plekje en daar zou ik dus lekker blijven zitten! Als je verhuist, ook al is het naar een groter huis, weet je nooit tussen watvoor buren je bijvoorbeeld terecht komt. In 'betere' buurten wonen niet altijd leukere mensen! Wij waren twee jaar geleden heel blij dat we van onze bovenwoning naar een hoekwoning met tuin konden verhuizen. We wonen in een buitenwijk van de stad en daar wordt door sommige kennisen wel eens suf over gedaan. Net alsof we plotseling heel burgerlijk geworden zijn nu we niet meer in het centrum wonen. Nou, als je kijkt watvoor klein prutshuisje we dan voor hetzelfde geld gehad zouden hebben.... Nu hebben we veel meer huis voor ons geld. En oké het is nu 15 min fietsen als we naar de bios of de kroeg willen, terwijl het eerst op loopafstand was, maar met de eerste op komst vinden we het ook belangrijk dat hij/zij straks lekker ruimte heeft om te spelen (speeltuintje voor de deur) en niet meteen van de sokken gereden wordt in de dukke binnenstad. Dusseh: lekker niks aantrekken van wat jullie omgeving zegt hoor. zoals iemand anders al schreef: geluk zit in jezelf!! En mensen die dat uit materialistische zaken moeten halen, zijn eigenlijk een beetje sneu vind ik...
Ik snap ook niet hoe die ouders zo kunnen 'pushen'.. weten ze exact hoe je financien in elkaar steken? Ik vind het eigenlijk zelfs heel dom om zulke dingen te zeggen in tijden zoals deze..
Wij hebben dan geen tussenwoning maar een hoekwoning maar verder ook gewoon simpel huisje. Ik heb een vriendin die sinds kort een nieuwbouw huis heeft en eerst was ik wel wat jaloers want lijkt me echt heerlijk een nieuw huis maar goed daar staat tegenover dat zij 32 uur moet werken om het te kunnen betalen en ik werk 15 uur en kan dus meer bij de kids zijn en daar is zij dus weer jaloers op haha. Zo zie je maar dat ieder het op zijn eigen manier doet en wat hun gelukkig maakt. Ik heb het bijna helemaal naar mijn zin hier! we wonen er nog niet zolang maar zodra de tuin is gedaan en er een schutting staat weet ik zeker dat ik het hier nog meer naar mijn zin heb
Wij wonen ook "gewoon" in een tussenwoning: 3 slaapkamers en een grote zolder met vaste trap. De keuken hebben we gedaan toen we erin gingen en de badkamer en wc staan op de planning, maar da's dan wel een meerjaren planning . Wij hebben dit huis gekocht met het idee dat we hier een gezin kunnen grootbrengen en wij denken niet eens over verhuizen. Ik vind het groot zat en wij zijn beiden (mijn man en ik) in een soortgelijke woning opgegroeid. Kijk, ik zou ook heus wel een GROOT huis willen, maar ik wil ook graag lekker kunnen leven; gewoon 1x per jaar op vakantie gaan, eens een weekendje weg en uit eten als we daar zin in hebben en vooral: niet krom liggen om mijn hyp te kunnen betalen. Dus ja, ik ben HEEL gelukkig in ons huis .
als ik dit hoor denk ik, jullie hebben een leuk huis en een leuk leven! en thuis kunnen blijven voor de kids is dat niet meer waard dan een groot (ter) huis?!
wat een rare mensen zeg ! een mooi groot huis is toch niet het belangrijkst? ik vind het belangrijker dat je gelukkig bent in de buurt waar je woont, mooi schoon huis, leuke vrienden in de buurt, vriendjes en vriendinnetjes van je kinderen in de buurt... wat nog belangrijker is, is dat je goed kan leven. geld voor boodschappen, rekeningen, kleding,.. lekker eens op vakantie gaan met zn allen... als je een top hypotheek pakt dan heb je over een tijd kans dat jullie dat over een tijdje niet meer hebben... en dat alleen om een vrijstaand of 2 onder 1 kap te hebben? ... dat zou erg dom zijn vind ik.. wij gaan nu wel verhuizen naar een 2 onder 1 kap woning. veel groter dan waar we nu zitten (gehuurd)... maar wij hebben het geluk dat het huis echt super goedkoop was.. en in het koophuis gaan we 200 minder betalen dan we hier aan huur betalen....
Wij hebben dan een hoekwoning maar krijgen ook regelmatig opmerkingen hoor. We zitten gehuurt, hebben een lekkere tuin, wonen in een leuke buurt met veel voorzieningen dichtbij. Financieel redden we ons prima, kunnen vaak doen wat we willen en soms moeten we even een maandje op de centen letten vanwege een onverwachtte uitgaven (autopech, apk e.d) Vooral mijn ouders vinden dat we moeten gaan kopen want nu smijten we elke maand het geld (huur) gewoon weg. Maar wij voelen ons hier thuis, zijn tevreden en willen helemaal niet kopen.
Zo'n huis valt voor mij in de catagorie GROOT hoor! Zou op me blote knien danken als we nu zo'n woning zou kunnen krijgen. We zitten op klein (55m2) 3kamerflatje. Wat een mensen, moet het dan altijd nog groter en beter en en en... En dan lekker kromleggen voor de hypotheek? Nee toch. Laat je niet gek maken, je hebt een hartstikke lekker huisje zo waar velen mensen jaloers op zouden zijn.
Gaan je schoonouders dan ook de maandlasten betalen als jij toch besluit om minder/te stoppen met werken? Lekker toch als jullie het naar jullie zin hebben in jullie huis, jullie moeten er wonen!
Helemaal mee eens. Ook hier maar een "zielig flatje" (ironisch genoeg qua oppervlakte en slaapkamers gelijk aan jouw huis, heb alleen balkon ipv tuin.) vind het echt schandalig.
Wat een gezeur joh, het gaat dus echt alleen maar om de buitenkant. Het feit dat jullie daar gelukkig zijn zegt ze niks. Wij wonen in een 2 onder 1-kap maar mijn ouders wonen nog altijd in een tussenwoning. Toen wij op huizenjacht gingen (van appartement naar woonhuis) hebben we ook tussenwoningen bekeken. Ik zie het probleem echt niet. Kennissen van ons willen ook perse, koste wat kost, verhuizen van hun tussenwoning naar minimaal een hoekwoning of het liefst nog een 2 onder 1-kap. Waarom? Oh, omdat iedereen in hun omgeving dat heeft. Als je het mij vraagt het domste wat ze kunnen doen, ze hebben deze woning voor een prikkie gekocht, leuke buurt, woning zelf is méér dan prima (goeie badkamer&keuken) en een leuk stukje tuin erbij. Waarom dan 50.000 euro meer uitgeven voor het zelfde aantal m2's? (van wat ze me tot nu toe hebben laten zien) Ik begrijp dat echt niet...