Gele vlekken in kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LoveXx, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Aaaah, ik kan wel janken!
    Mijn schoonzusje heeft babykleding van mij "geleend".. Ik was er sowieso al niet zo happig op, maar mn man had al gezegd dat we nog wel leuke jongenskleertjes voor dr hadden..

Nu verwachten wij weer een jongen en ik kreeg de kleertjes dus weer terug.... en er zitten nu allemaal gele vlekken in.. klopt ook wel, want haar zoontje spuugde heel veel...
    Het waren echt nog super mooie setjes toen ik het gaf.. Ook allemaal van Noppies, Feetje, Z8, Bess.. zooo zonde! :cry:

Kan ik dit er nog uit krijgen??? :(

2. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Enige tips misschien nog:

Ossegalzeep (wel echt oldschool) op de vlek smeren intrekken en wassen
    Vlekkenoplosser proberen (denk aan Shout)
    Weken in de Vanish?

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    In de zon hangen wil nog wel eens helpen.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik behandel het voor met ossegalzeep. Soms nog klein beetje extra in de wasmachine. Dan laten drogen in de zon.

5. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hier met shout de vlek behandeld daarna nog met vanish en ook met vanish erbij gewassen en alles is eruit

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Bij mij was dat ook steeds als ik de kleinste babykleertjes van zolder haalde. Ik waste het uit. Eventueel de vlek met iets voorbehandelen en daarna in de zon laten drogen. De meeste vlekken krijg je er op die manier wel uit.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Idd, gewoon wassen evt de vlekken voorbehandelen ( hier vloeibare ossegalzeep maar dat wat je graag gebruikt is ook prima)en in het zonlicht laten drogen. Hier heeft dat altijd gewerkt, maar ik weet ook dat als ik de kleertjes nu van zolder haal dat de vlekken weer gaat zien. Maar goed kleren die op zolder in een doos hebben gelegen was ik liever toch eerst voordat ik ze gebruik.

8. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier vanish gebruikt en dit werkte.

9. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bedankt voor de tips!
    Ik heb ze vanmiddag ingespoten met Dasty vlekkenverwijderaar, even in laten trekken, in de wasmachine gegooid en in de zon laten drogen..
    De meeste vlekken zijn er wel uit :D:thumup:
    In een paar shirtjes zie je nog lichtjes een vlek.. misschien later nog eens wassen..
    Iig bedankt! :)

Deel Deze Pagina