geld vragen raar?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door maris, 13 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik zit er aan te denken om voor onze 4e klein op het kaartje te zetten:

    Spullen genoeg,
    voor spaargeld nooit te vroeg....

    Hoe vinden jullie dit?
     
  2. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Die is goed inderdaad! Ik vind dat je gewoon geld kunt "vragen" hoor waarom niet? Las laatst een zin op een kaartje was ook wel leuk "de kledingkast zit vol maar de bankrekening is leeg" vond ik ook wel een goede, moet gewoon kunnen vind ik kinderen zijn duur zat :rolleyes:
     
  3. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Bij mij word het de derde dus je kan begrijpen wat een bergen wij al hebben aan speelgoed (en dat is dan grotendeels dankzij familie en vrienden want die schijnen te denken dat ze niets hebben ofzo :p)
    Wij wisselen inderdaad af tussen kamers (dus de ene keer heeft de een de bak met lego op zn kamer, de andere keer de ander) en af en toe zetten we eens een bak n tijdje weg en halen n andere te voorschijn. Dan blijft het tenminste leuk EN staan die kamers niet over vol met rommel.
    Maar ik hoop eerlijk gezegd op nuttige spulletjes.
    Voor mij is de baby tijd al zo'n 6 jaar geleden dus dingen zoals n bestekje of n papbord oid heb ik niet meer. Ik denk dat ik de meesten dus maar gewoon zoiets vraag. Dingen die je wel nodig gaat hebben maar nog niet meteen als de kleine er is.
    En anders idd een kado bon of n pak pampers newborn ;)
    Mn ouders hebben het in ieder geval erg praktisch opgelost. Kreeg Zondag te verstaan dat ik maar moest aanschaffen wat ik nodig had en zij vergoeden het dan (wel redelijk blijven natuurlijk!) :confused:
    Ikke helemaal blij natuurlijk :D
     
  4. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Je kan natuurlijk ook een "trekboekje" maken met spullen die je nog nodig hebt. Kunnen ze zelf iets eruit halen wat je nog nodig hebt en zo krijg je waarschijnlijk ook niets dubbel.

    Ik vond die van die "lege kledingkast" ook wel leuk.

    Onze oudste is 6 dus nu de 4e komt hebben we eigenlijk alles nog wel. En wat ik aan grote artikelen niet meer had, heb ik in de leen of 2ehands gekocht.

    Het enige wat ik echt nog moet hebben is een nieuwe babyfoon. Er zijn blijkbaar altijd stoorzenders op die apparaten.
     
  5. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Je zou ook een spaarpot neer kunnen zetten in de kraamkamer, dan kunnen mensen daar min of meer anoniem een bedrag in doen. Je krijgt dan niet dat ze zich druk hoeven maken over hoeveel omdat het niet echt bekent wordt hoeveel het is. Wij krijgen nu een tweede dus hebben ook al veel, we zullen wel zien.

    Anders wordt het speelgoed op de marktplaats zetten (al vind ik dat soms ook wel moeilijk, omdat wij dan moeten kiezen :) )
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    op je kaartje een [​IMG] zetten ipv een envelopje?

    ik zou dat persoonlijk niet zo storend vinden :)
     
  7. skatje22

    skatje22 Actief lid

    16 sep 2006
    197
    0
    0
    Heyyy,
    Wij willen straks graag een kraamfeest geven.
    En aangezien wij ook al omkomen in de spulletjes en kleertjes zou ik het echt zonden vinden als wij (vooral kleertjes) nog meer krijgen omdat je het dan misschien niet eens kan gebruiken omdat de kleine zo snel groeit!

    Dus ik had zelf bedacht om het volgende op het geboortekaartje te zetten:

    Kleertjes, speelgoed alles is voor handen,
    we hopen dat als u wat geven wilt het in zijn spaarpotje mag belanden.

    Ik was er ook erg onzeker :oops: over omdat ik niet weet of dit vaker gedaan wordt, ik legde het aan een vriendin voor en die vond het helemaal niet raar, dus denk dat ik dit gewoon maar doorzet.

    Groetjes...
     

Deel Deze Pagina