Gekrompen gordijnen!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Remmar, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb vandaag m'n gordijnen uitgewassen en heb het nog wel zo voorzichtig gedaan!
    En nu.. Ja, je raadt t vast al wel... Zijn ze wel 10 cm gekrompen (als het niet meer is..) Iemand enig idee wat ik hier mee kan doen?! Baal best wel...

Liefs

2. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Ik hoop dat er nog een flinke zoom in zit want dan kun je die nog uit laten leggen.
    Ik zelf heb vorig jaar ook mijn gordijnen koud gewassen en nat opgehangen en zelfs die zijn gekrompen!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idd alleen je zoom uitleggen kan nog..

4. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

ik heb ze toevallig ook vorige week geprobeerd te wassen, ook zijn ze nu een cm of 10 korter. Je kan ook proberen looddraad in de zoom te doen en de gordijnen nat maken met een plantenspuit, dan zakken ze misschien nog wat uit.

5. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Uitleggen had ik ondertussen ook bedacht, idd... Dat kan ook nog wel..
    Had ze ook koud gewassen en bijna niet gecentrifuceerd! Maarja.. katoen he?! Heb ze nat opgehangen.. en ben ze nu elke keer een beetje aan het uitrekken, zeg maar.. dat scheelt al wel, merk ik...
    bah, baal wel zeg!

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja dat had ik dus ook he ikke op 30 graden wassen dacht dus moet goed gaan schrok me rot toen ik ze ophing zeker 10cm korter :(

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hier ook! week voor ik ging bevallen, Goh laat ik de gordijnen eens wassen...is alles lekker schoon en fris..
    Nou had ik beter niet kunnen doen: 30 graden, snelwas en hoppa wel meer dan 10 cm korter! Zag er niet uit, en ze waren al niet echt lang...
    Ze hebben nog 2 maanden zo gehangen en toen ik weer beetje bij de wereld was zeg maar, ben ik gelijk nieuwe gaan halen! Heb nu vitrage en geloof dat die makkelijker te wassen zijn, maar durf niet zo...

O enne..geen idee dus wat je eraan kan doen! Uithangen, ze worden iets langer! hahahaha

kus miek

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Is dit alleen bij gewone gordijnen of ook bij vitrage.

Ik heb namelijk vitrage en dat hangt er nu al een half jaar, maar er zitten een beetje kreukels in.
    Was al zo toen we ze ophaalden.
    Maar durf ze dus niet te wassen.

9. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    je kunt ze proberen te srijken soms worden ze dan net iets langer

10. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Nat ophangen en uit laten hangen wil ook nog weleens een aantal centimeters schelen.

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb mijn gordijnen heel vaak gewassen en de laatste keer op 60 graden met lange was omdat ze best grijs aan het worden zijn, normaal zijn ze wit. en ik he niets gemerkt dat ze gekrompen zijn. ik heb ze nat opgehangen.

12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    och dit komt mij zo bekend voor. Mijn ouders hebben toen wij pas geverfd hadden gordijnen laten maken die pasten bij de verf en de structuur van de verf. Ik zal niet vertellen hoeveel ze gekost hebben maar het was veel geld. Een groot jaar geleden wilde mijn moeder de gordijnen wassen omdat ze volgens haar vuil waren. Ze heeft ze in de machine gedaan en je raad het al...gekrompen. Wat was mijn vader kwaad toen hij hoorde wat ze gedaan had. Hij heeft toen geprobeerd met zijn materiaal de stof terug uit te rekken. Ze hebben ze enkele cm terug uit kunnen rekken, maar verder gaat het niet. Nu hangen die gordijnen lelijk te hangen in onze keuken. Ik heb er één les uit geleerd. ik betaal nooit zoveel geld voor gordijnen je weet maar nooit wat er gebeurd.

Verder heb ik niet zoveel tips meid. Ze hebben mij altijd verteld dat het het beste is je gordijnen naar de droogkuis te doen. Meestal meten ze die op. zodat je ze terug krijgt in de toestand dat jij ze gegeven hebt. Als ze gekromen zijn betalen zij jou nieuwe gordijnen. Meestal weten zij wel hoe ze ze moeten wassen.

groetjes Stephanie

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Katoen heeft nu eenmaal 10% krimp!

Als ik nieuwe gordijnen wil/maak dan was ik de stof eerst alleen al om de krimp er uit te halen ;) en daarna op maat te maken.

Deel Deze Pagina