Opgezette buik na diagnostische hysteroscopie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monic, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Dames,

Nou ik heb gisteren een diagnostische hysteroscopie gehad.. Het verliep niet echt zoals verwacht.
    Ik dacht echt dat het gewoon een simpel ingreep zou zijn en maakte mezelf niet al te bang. Ach die eendenbekken enz had ik al zo vaak gehad; moest goedkomen.

Toen ik me had aangemeld bij de ziekenhuis moest ik ineens naar de Poliklinische OK; toen begon ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Was toch iets meer dan een ingreepje...

Nou eenmaal uitgekleed, mocht ik in de stoel zitten en probeerde de vriendelijke gyn in mijn baarmoeder te komen... Het voelde niet echt prettig, maar het was zeker niet pijnlijk. Eenmaal aangekomen bij de baarmoeder, kon ze er niet in. Duwen en al, benen omhoog, de baarmoeder omlaag duwen met de handen; maar nope... Ze kwam er niet in ; te smal. Toen zette ze er een smaller 'kop' op en met moeite kwam ze daarmee wel in m'n baarmoeder.
    Ik kreeg gelijk het gevoel alsof ik naar de wc moest (lekker fris) en de druk veroorzaakte wat hevige menstruatiekrampen.

Alles zag er goed uit. De 'weg' richting mijn baarmoeder was slijmerig en volgens haar was mijn baarmoeder heel erg naar voren gekanteld; maar dat kon geen kwaad.

Ze gaf wel aan dat ze een plekje had gezien op mijn baarmoedermond, welke dus de tussentijdse- en contactbloedingen wel eens kon verklaren, die wilde ze dus dichtbranden...
    Toen ik de prik zag, werd ik toch echt wel bang. Zeker 15 cm lang :( Nou door mij te laten hoesten zette ze de verdoving; maar oh dat was ook echt niet prettig! Ik begon gewoon te zweten van de pijn!

Nadat het verdoofd was; ging ze het plekje dichtbranden, maar ook dat voelde ik gewoon! En hoe! Pijnlijk :$

Eenmaal klaar mocht ik me aankleden... Nauwelijks bloed verloren, maar wel heel veel water! Vanochtend leek het net alsof ik mijn broek geplast had :p

Echter had ik gisterenavond een hele erge opgezette buik, leek net zwanger. Dat heb ik nu nog en het lijkt alsof ik continu naar de wc moet... Pijn doet mijn buik ook zeker nog, af en toe goede steken daaro.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik geloof zelf niet dat dat plekje voor zo veel tussentijdse bloedverlies kan zorgen (ik werd een keer 'ongesteld' tussen de menstruaties door, zo veel bloed verloor ik) ; ach ja we zien het wel weer.

Deel Deze Pagina